
Un joven espera en la parada del tranvía /
La segona i última fase de la connexió del Trambaix i el Trambesòs ja és més a prop. S’ha enllestit el projecte executiu de la reurbanització de l’Avinguda Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià, que preveu els canvis urbanístics necessaris per fer-ho possible i dotar l’Avinguda de més espai per als vianants, zones verdes i transport sostenible.
La finalització del projecte de reurbanització de la segona fase de la Diagonal permet seguir avançant els tràmits de la connexió i complir els terminis fixats. Aquest és un dels tres projectes que fan falta per poder acabar la unió dels tramvies. Alhora, el Govern municipal està acabant de redactar un altre projecte executiu, també necessari per unir els tramvies, que depèn de la iniciativa municipal: el nou col·lector que s’instal·larà en aquest mateix àmbit de la Diagonal i que tindrà un pressupost d’uns 59,2 milions d’euros.
La previsió és que es puguin aprovar tots dos inicialment abans de finals d’any i definitivament la primavera del 2025. Paral·lelament, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) haurà de tramitar el projecte de la infraestructura i les instal·lacions del tramvia, que inclourà tres parades noves a Diagonal / Cinc d’Oros, Balmes i Casanova.
Una vegada es tanqui la tramitació dels tres documents caldrà que s’aprovin els propers pressupostos de l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya per tirar endavant les obres, que es preveu que duraran uns 40 mesos, i situar-les al calendari.
Actualment, els treballs corresponents a la primera fase de connexió de les dues xarxes, entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, ja estan molt avançats. S’estan duent a terme proves d’integració amb la previsió de posar-ho en funcionament a la tardor del 2024. A més, aquest estiu s’estrena la nova reurbanització de l’Avinguda Diagonal, entre el carrer de Los Castillejos i el passeig de Sant Joan.
Una Diagonal més verda
El projecte executiu de la reurbanització de l’Avinguda Diagonal té com a objectiu principal continuar la seva transformació i seguir dotant-la de més espai per als vianants, més verd i més transport sostenible, amb la inclusió del tramvia i més protagonisme per a la bicicleta.
Notícies relacionadesLa intervenció comprèn un tram de 2,8 quilòmetres i implica un àmbit de 114.688 metres quadrats. La proposta preveu una reordenació dels usos actuals, que suposa una ampliació de l’espai de vianants en 16.000 metres quadrats i de les àrees verdes en 18.900 metres quadrats, i destinar un total de 8.700 metres quadrats, 1.800 més que actualment, a espai ciclable.
La reurbanització suposa una inversió d’uns 55 milions d’euros i comprèn tres trams amb actuacions diferenciades:
Tram 1. Passeig de Gràcia – Passeig de Sant Joan: es dona continuïtat al tram ja fet de la fase 1, amb voreres més amples, un tronc central amb la plataforma tramviària i un carril bici bidireccional i dos carrils de trànsit per sentit als laterals.
Tram 2. Passeig de Gràcia – Plaça de Francesc Macià: es respecta la reforma del 2015, en què es mantenen intactes les voreres actuals i només s’actua en el tronc central perquè la secció doni continuïtat al tram anterior, amb el tramvia i la bici al centre i el trànsit als laterals.
Tram 3. Plaça de Francesc Macià – Avinguda de Sarrià: es renovaran les voreres de la plaça, s’ajustarà el carril bici perquè hi doni tota la volta i es reordenaran els carrils del tronc central de l’arribada de la Diagonal a la mateixa plaça per ampliar la parada del tramvia i convertir-la en un intercanviador modal de tramvia i autobusos.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Patologies Què és un ictus, l’afecció que ha patit Kiko Rivera
- Entrevista Ángel Fernández, cardenal espanyol que participarà en l’elecció del nou Papa: «No em fa vertigen, però serà una experiència única»
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici