Comerç

Barcelona celebra la qualitat dels petits negocis al Premi Comerç 2024

Els guardons, que aquest any han arribat a la seva 25a edició, reconeixen els millors establiments de la ciutat, amb categories com el Millor Model de Negoci, Comerç de Proximitat o Comerç Emblemàtic

Lloc de xarcuteria en el Mercat de Lesseps

Lloc de xarcuteria en el Mercat de Lesseps / Ajuntament de Barcelona

4
Es llegeix en minuts
Claudia Pizcueta

Barcelona reafirma cada any el seu compromís amb un dels pilars essencials de la seva identitat urbana: el comerç. Aquest sector, que representa el 15% del PIB de la ciutat i genera prop del 22% de l’ocupació, és molt més que una activitat econòmica; és un motor de cohesió social i un reflex de la vitalitat dels barris. El passat dimecres 27 de novembre, la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) va ser l’escenari de la 25a edició del Prems Comerç de Barcelona, un esdeveniment que homenatja la creativitat, sostenibilitat i resiliència del teixit comercial de la ciutat.

La gala, que aquest any va incloure també la 13a edició del Premi Mercats de Barcelona, va destacar les iniciatives que impulsen la millora contínua d’un sector estratègic. Amb 60.000 establiments, incloent-hi 43 mercats municipals i 10.000 bars i restaurants, el comerç barceloní es posiciona com un actor clau en la vida urbana, fomentant la interacció veïnal i la diversitat als espais públics.

El comerç suposa el 15% del PIB de Barcelona i genera gairebé el 22% de l'ocupació

Premis destacats

La 25a edició del Premi Comerç de Barcelona ha tingut com a objectiu reconèixer les iniciatives, contribucions, establiments comercials i associacions de venedors dels mercats municipals que han impulsat la millora del sector. Aquest any, la gala ha reunit una multitud de professionals per premiar cinc categories que han posat en valor l’impacte del comerç a la ciutat.

En aquesta 25a edició del Premi Comerç Barcelona, els guanyadors han destacat per la seva contribució al comerç local, la sostenibilitat i la tradició. El premi al Millor Model de Negoci va ser atorgat a Unión Suiza, una joieria de luxe amb gairebé 185 anys d’història, que ha aconseguit combinar la tradició amb la innovació.

El premi al Comerç de Proximitat va ser per a IDONI-Bon Cor, una botiga cooperativa al barri de Sant Antoni que promou el consum responsable i la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social, a més de fomentar el comerç de proximitat.

Per la seva banda, Núria Paricio va rebre el Premi Albert González a la Promoció del Comerç pel seu destacat lideratge en la dinamització comercial i comunitària de la ciutat, especialment en la seva feina amb la Fundació Tot Raval i Barcelona Oberta.

En la categoria de Comerç Emblemàtic, la Sombrerería Obach, amb gairebé un segle d’història al barri Gòtic, va ser guardonada pel seu llegat com a comerç tradicional. A més, la històrica Herboristería del Rei, amb més de 200 anys d’antiguitat, va rebre una menció especial per la seva contribució a la preservació de la identitat cultural de la ciutat.

Exterior de la Sombrerería Obach, negoci guardonat amb el Premi a Comerç Emblemàtic /

Ajuntament de Barcelona

Impacto de los mercados

El Premi Mercats de Barcelona, que va celebrar la seva 13a edició, també va posar en valor la singularitat i l'impacte dels mercats municipals. En la categoria d'Iniciativa Individual, Cardiel Sabaters, una parada històrica dels Encants de Sant Antoni especialitzada en calçat, va ser reconeguda per la seva trajectòria. L'Associació de Comerciants del Mercat de Lesseps va ser reconeguda en la categoria de millor iniciativa col·lectiva per les seves activitats comunitàries, com tallers de cuina sostenible i programes educatius innovadors.

El Premi Comerç de Barcelona no només celebren la innovació i la tradició dels comerços, sinó que també posen en valor l'impacte social, cultural i econòmic que els negocis locals tenen a la ciutat. Amb aquests guardons, Barcelona reafirma el seu model de ciutat, un que reconeix i celebra la importància dels seus comerços i comerciants com a motors de vida i cohesió.

Interior de Cardiel Sabaters als Encants de Sant Antoni. /

Ajuntament de Barcelona

Tradició, proximitat i innovació

Notícies relacionades

Barcelona és el aparador d'un model comercial únic, que combina tradició, proximitat i innovació. Per destacar i reconèixer el seu impacte a la ciutat, el 1998 va néixer el Premi Comerç de Barcelona sota el lema 'Barcelona, la millor botiga del món'. Des de llavors, aquest guardó s'ha consolidat com un referent en l'àmbit comercial, evolucionant i adaptant-se als canvis del sector.

El 2024, el Premi Comerç de Barcelona celebra la seva 25a edició, marcant un quart de segle en què més de 200 establiments han estat reconeguts pel seu talent, creativitat i compromís amb la comunitat.

Premi Comerç 2024. Iniciatives premiades

Premi al Millor Model de Negoci: Unión Suiza (Via Augusta, 1, Sarrià-Sant Gervasi)

Premi al Comerç de Proximitat: IDONI-Bon Cor (Av. de Mistral, 20 bis, local 2, L'Eixample)

Premi Albert González a la Promoció del Comerç: Núria Paricio

Premi al Comerç Emblemàtic: Sombrerería Obach (Carrer del Call, 2, Ciutat Vella)

Premi Mercats de Barcelona - Jordi Maymó:

  • Iniciativa Individual: Cardiel Sabaters (Parada 136-143 dels Encants de Sant Antoni a Carrer del Comte Urgell, 1, L'Eixample)
  • Iniciativa Col·lectiva: Associació de Comerciants del Mercat de Lesseps (Mercat de Lesseps, Carrer de Verdi, 200, Gràcia)