Centres educatius

Deu patis escolars de Barcelona continuen oberts durant les vacances de Nadal

Fins al pròxim 7 de gener, un pati escolar per cada districte de la capital catalana obre durant les festes per a nens, joves i famílies

Imatge darxiu de nens jugant a lescola Mas Casanovas de Barcelona

Imatge darxiu de nens jugant a lescola Mas Casanovas de Barcelona / Mariona Gil / Ajuntament de Barcelona

1
Es llegeix en minuts

Les vacances de Nadal han arribat al seu equador, però a Barcelona nens, joves, famílies i veïnat en general continuen gaudint de l'obertura diària de deu patis escolars de la ciutat, un per cada districte, per a jugar, aprendre i fer vida comunitària. Els recintes estan oberts fins al pròxim 7 de gener, excepte els dies 1 i 6 de gener.

Cada pati escolar obert té un servei de monitors i monitores que obren i tanquen el pati escolar dins els horaris previstos, que vetllen pel bon ús de les instal·lacions i que procuren establir dinàmiques de relació entre els infants i joves. 

Les escoles bressol municipals, que també tenen un programa de patis oberts, obriran durant les vacances d’hivern el dissabte 4 de gener, en horari de matí o de tarda.

Aquí podeu consultar les adreces i els horaris dels patis oberts als centres educatius i escoles bressol.

La iniciativa continua en 2025

El servei habitual del curs 2024-2025 de patis oberts es reprendrà el dissabte 11 de gener, als 60 patis oberts d’escoles dels 10 districtes de la ciutat.

Pel que fa a les 20 escoles bressol municipals, el servei, adreçat a infants de fins a 6 anys acompanyats de les seves famílies, també es reprendrà el mateix dia, amb horari de matí, de 10.30 a 13.00 hores, i de tarda, de 15.30 a 18.00 hores.

Una proposta per a tots i totes 

Notícies relacionades

Amb aquesta iniciativa, l'Ajuntament de Barcelona pretén potenciar el vessant educatiu i social d’aquests espais, oferint-los a famílies, infants i adolescents per fer-ne un ús col·lectiu o per fer-hi activitats.

D’aquesta manera, els patis són un entorn segur i de proximitat en horari extraescolar, en el qual les famílies optimitzen l’ús dels centres escolars i els connecten encara més amb la vida dels barris.