Obres
Restriccions a la mobilitat al carrer del Comte d’Urgell per les obres de prolongació de la L8
A partir del 23 de febrer, i durant un any, no es podrà circular pel carrer del Comte d'Urgell entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires pels treballs de construcció de la futura estació de FGC a la plaça

Tram en obres del carrer del Comte dUrgell /
Els treballs d'ampliació de la L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre plaça Espanya i Gràcia inicia una nova fase complexa del projecte que supondrà restriccions a la mobilitat al districte de l'Eixample. Des d'aquest diumenge, 23 de febrer, i durant un any, la circulació del carrer del Comte d’Urgell entre la plaça de Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires estarà tallada pels treballs de construcció de la futura estació de FGC a la plaça. L’avinguda Diagonal i les parades terminals de bus interurbà afectades pel tall es reconfiguren per tal de prioritzar els usuaris del transport públic.
Aquest tall s’afegeix al que hi ha en marxa des del gener al carrer del Comte Urgell entre el carrer de Rosselló i el carrer de Còrsega per la construcció de l’estació d’Hospital Clínic.
Canvis per prioritzar el transport públic
Les quatre parades terminals que donen servei a 13 línies de busos interurbans situades als carrers del Comte d’Urgell, del Comte Borrell i de Buenos Aires es reubicaran a la vorera muntanya de la Diagonal, entre la plaça de Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.
Per poder encabir-les es reconfigurarà el tronc central de l’avinguda Diagonal entre el carrer de Numància i la plaça de Francesc Macià, que guanyarà més capacitat per als busos en tots dos sentits.
Sentit sortida de la ciutat: es passarà d’un carril bus i tres carrils de circulació a dos carrils bus i tres de circulació.
Sentit mar: quedarà un carril bus i un carril de circulació, un menys que actualment. L’altre es destinarà al trànsit en sentit sortida.
L’objectiu és afavorir l’accés dels vehicles privats a l’Eixample a través de l’itinerari Numància–Berlín–París.
Notícies relacionadesPel que fa a la xarxa pedalable, pròximament s’obrirà un carril bici unidireccional al carrer de Villarroel entre la Diagonal i el carrer de París, per tal de donar continuïtat als itineraris ciclistes de la Diagonal cap a l’Eixample i connectar amb la infraestructura ciclista dels carrers de Londres i de París.
El futur de l’L8
Els treballs de perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès inclouen la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC).
- La mala alimentació i l’obesitat causen més tumors que el tabac
- Estat i Generalitat impulsen avui el consorci que gestionarà l'execució de les inversions a Catalunya
- Mobilitat sostenible a Catalunya Adeu als abonaments gratuïts de Rodalies Renfe: s’haurà de pagar a partir d’aquesta data
- Adeu a les transferències entre pares a fills: el que passa si Hisenda descobreix que tens de sobte uns diners inesperats
- BCN detecta 300 incompliments i posa zero multes als grups turístics
- Alimentació Les famílies catalanes malbaraten un 10% dels aliments que compren
- Qüestió de confiança desactivada El Govern celebra el pas enrere de Junts i veu redreçat el «rumb de la legislatura»
- Comissions bilaterals Govern i Generalitat pacten més inversions, mossos i jutges per impulsar la «cogovernança» amb Catalunya
- Finançament autonòmic Montero proposa perdonar 83.252 milions de deute al conjunt de les autonomies
- Més aire a la negociació Junts retira la proposta sobre la qüestió de confiança a Sánchez després de l'avís del mediador