Mobilitat
El túnel de la Rovira se sotmet a una renovació per a millorar la seguretat
El pas que connecta el Baix Guinardó i el Carmel és objecte d’obres per a reforçar la seguretat i l’eficiència energètica. Les actuacions inclouen l’excavació de tres galeries d’evacuació, la renovació de les instal·lacions de seguretat i la instal·lació de sistemes per detectar incendis

El túnel de la Rovira a Barcelona /
Les obres del túnel de la Rovira entraran en una nova fase a partir del pròxim 23 de març, la qual cosa suposarà diversos talls de circulació. El túnel en sentit descendent es tancarà completament durant quatre mesos, amb treballs ininterromputs les 24 hores del dia. L’agost del 2025 les obres es traslladaran al túnel en sentit ascendent, que també es tancarà totalment durant un mes més.
La seguretat és el motiu principal d’aquesta intervenció, que també inclourà la substitució del paviment, la renovació de l’enllumenat amb tecnologia LED i la millora del sistema de ventilació. A més, se solucionaran les filtracions d’aigua i es renovarà el drenatge per garantir-ne un funcionament òptim.
El projecte representa un esforç per adaptar una infraestructura que data del 1987 als estàndards actuals i fer un túnel modern i més segur. El conjunt de la inversió serà de 17,4 milions d’euros.
Recorreguts alternatius
– Des de la sortida 3 de la ronda de Dalt en sentit Llobregat o la sortida 4 en direcció Besòs: l’itinerari recomanat comença a la plaça de Karl Marx, continua pel passeig de Valldaura fins a la plaça de la República. Des d’allà continua pel passeig de Verdum enllaçant amb el carrer del Doctor Pi i Molist, l’avinguda dels Quinze, el passeig de Maragall i arriba a la ronda del Guinardó.
– Des de la sortida 6 de la ronda de Dalt en tots dos sentits: el desviament es fa o bé per l’avinguda de la República Argentina o pel carrer d’Esteve Terradas i s’enllaça amb l’avinguda de Vallcarca.
– Si l’origen és a l’avinguda de l’Estatut: cal enllaçar amb el carrer de Lisboa, el carrer del Tajo (en tots tres s’habilitarà un segon carril de baixada) i el passeig de Maragall fins al carrer de Sant Antoni Maria Claret.
Afectacions dels autobusos de TMB
– Línia V21: s’anul·len dues parades de la rambla del Carmel i s’habilita una parada provisional al carrer de Dante. La línia es reforça per mantenir la freqüència, sobretot en hora punta.
– Línia 102: s’anul·la la parada d’origen i final actual i es trasllada uns metres al passeig de Maragall.
Notícies relacionades– Línia 112: mantindrà una parada davant del CAP i traslladarà la parada d’origen i final de línia al carrer de Porto.

Mapa amb els itineraris alternatius pel tancament parcial del túnel de la Rovira /
Talls nocturns al tub ascendent
El tancament total de la via en sentit cap al centre de la ciutat coincidirà, a partir del mes de maig, amb obres nocturnes en el sentit ascendent. Les nits de diumenge a dijous, de 22.30 a 5.30 hores, s’hi faran treballs previs al sentit de pujada necessaris abans d’iniciar la fase 3 de les obres a l’agost.
- Final d’una ocupació L’okupa de Badalona cedeix davant la pressió d’Albiol i els veïns després de renunciar a continuar demanant 3.000 euros
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 44,71% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- El restaurant preferit de Lamine Yamal
- 42,195 quilòmetres Salvador Illa completa amb èxit la Marató de Barcelona: aquest ha sigut el seu temps
- Investigació oberta Dos detinguts després de la caiguda d’una dona de 26 anys per un balcó del carrer Avenir de Barcelona
- Successos Quatre acusats de conducció temerària en concentracions de cotxes a Tarragona
- Lluís Llach: "El primer racisme de l'ésser humà és envers la seva mateixa raça, que és la dona"
- Reunió del Pacte Nacional per a la Justícia La Generalitat planteja donar una bonificació als jutges que escriguin en català
- Caos ferroviari Junts veu el pacte per desconvocar la vaga com el «certificat de defunció del traspàs» de Rodalies
- Primera fase Així serà la futura Fira a Montjuïc: inici d’obres el 2026 i arquitectes internacionals i locals