Gestió electrònica
El pla Barcelona Fàcil simplificarà i agilitzarà els tràmits administratius amb l'ajuntament
La nova estratègia de simplificació administrativa té l’objectiu de millorar la relació amb la ciutadania i les empreses, eliminar barreres burocràtiques i garantir la seguretat jurídica. El pla preveu 18 actuacions concretes que contribuiran a crear un Ajuntament més modern i eficient. Amb un pressupost de 7,8 milions d’euros, les accions s’aplicaran al llarg dels propers tres anys

Pantalla en què es mostra lOficina Virtual de Tràmits /
Barcelona pretén simplificar i agilitzar els tràmits burocràtics de la ciutadania i de les empreses amb l'administració municipal. Per a això, l'ajuntament ha iniciat un pla de 18 actuacions concretes i un pressupost de 7,8 milions d'euros, estructurat en tres grans eixos:
Àmbit normatiu
Té l’objectiu de millorar la qualitat normativa i augmentar la seguretat jurídica, amb la derogació de disposicions obsoletes o duplicades i l’elaboració de noves normes municipals. També es reforçarà la transparència i la comprensió de la normativa municipal elaborant documentació més accessible per a la ciutadania.
Àmbit urbanístic
Notícies relacionadesSe simplificarà i reduirà el període de tramitació de les gestions vinculades a permisos, activitats, informes i llicències d’obres. A Barcelona es fan anualment més de 50.000 tràmits d’aquest tipus. També es crearà una oficina d’atenció professional, un punt d’atenció tècnica qualificada que millorarà la comunicació entre el consistori i els professionals que fan tràmits urbanístics amb l’Administració. Es preveu que estigui operativa durant el segon semestre de l’any 2026.
Àmbit administratiu
Es fomentarà una administració més accessible i propera. L’objectiu és que del 80% dels tràmits ciutadans que es poden fer de manera virtual actualment es passi al 95% l’any 2027, sense eliminar l’atenció presencial. Per aconseguir-ho, es reduiran els tràmits que requereixen certificat digital i se simplificaran els que necessitin signatura. A més, s’impulsarà la interoperabilitat amb altres administracions. En l’àmbit de serveis socials, l’usuari tindrà accés a la seva informació de manera simplificada i es crearà una base de dades social única i compartida per tots els serveis municipals. Pel que fa a subvencions i contractacions municipals, se simplificaran els tràmits per a entitats i ciutadans.

Senyora rebent atenció presencial en una OAC /
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Gran apagada El Govern insta a limitar la mobilitat i a reservar la bateria dels telèfons mòbils
- Dijous 8 de maig Antoni Abad serà el pròxim protagonista de l'#afterwork d'El Periódico
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Apagada general a Espanya Les escoles seguiran obertes fins que les famílies arribin per recollir els seus fills
- Tall elèctric massiu Red Eléctrica calcula que necessitarà entre 6 i 10 hores per recuperar tot el subministrament elèctric després de l'apagada