Gestió electrònica

El pla Barcelona Fàcil simplificarà i agilitzarà els tràmits administratius amb l'ajuntament

La nova estratègia de simplificació administrativa té l’objectiu de millorar la relació amb la ciutadania i les empreses, eliminar barreres burocràtiques i garantir la seguretat jurídica. El pla preveu 18 actuacions concretes que contribuiran a crear un Ajuntament més modern i eficient. Amb un pressupost de 7,8 milions d’euros, les accions s’aplicaran al llarg dels propers tres anys

Pantalla en què es mostra lOficina Virtual de Tràmits

Pantalla en què es mostra lOficina Virtual de Tràmits / Ajuntament de Barcelona

1
Es llegeix en minuts

Barcelona pretén simplificar i agilitzar els tràmits burocràtics de la ciutadania i de les empreses amb l'administració municipal. Per a això, l'ajuntament ha iniciat un pla de 18 actuacions concretes i un pressupost de 7,8 milions d'euros, estructurat en tres grans eixos:

Àmbit normatiu

Té l’objectiu de millorar la qualitat normativa i augmentar la seguretat jurídica, amb la derogació de disposicions obsoletes o duplicades i l’elaboració de noves normes municipals. També es reforçarà la transparència i la comprensió de la normativa municipal elaborant documentació més accessible per a la ciutadania.

Àmbit urbanístic

Notícies relacionades

Se simplificarà i reduirà el període de tramitació de les gestions vinculades a permisos, activitats, informes i llicències d’obres. A Barcelona es fan anualment més de 50.000 tràmits d’aquest tipus. També es crearà una oficina d’atenció professional, un punt d’atenció tècnica qualificada que millorarà la comunicació entre el consistori i els professionals que fan tràmits urbanístics amb l’Administració. Es preveu que estigui operativa durant el segon semestre de l’any 2026.

Àmbit administratiu

Es fomentarà una administració més accessible i propera. L’objectiu és que del 80% dels tràmits ciutadans que es poden fer de manera virtual actualment es passi al 95% l’any 2027, sense eliminar l’atenció presencial. Per aconseguir-ho, es reduiran els tràmits que requereixen certificat digital i se simplificaran els que necessitin signatura. A més, s’impulsarà la interoperabilitat amb altres administracions. En  l’àmbit de serveis socials, l’usuari tindrà accés a la seva informació de manera simplificada i es crearà una base de dades social única i compartida per tots els serveis municipals. Pel que fa a subvencions i contractacions municipals, se simplificaran els tràmits per a entitats i ciutadans.

Senyora rebent atenció presencial en una OAC /

Ajuntament de Barcelona