START-UPS
Dos joves llancen WiPass: connexió a 'wi-fi' simple i ràpida
Dos joves emprenedors llancen WiPass, un dispositiu per connectar-se a xarxes wi-fi sense necessitat de contrasenyes

img 1012
Mariam Ayadi va tenir la idea de la seva aventura emprenedora en una situació de sobres coneguda: «Era a un restaurant i vaig demanar la clau de la wi-fi. Sempre passava el mateix: no la teclejava bé, o el nom de la xarxa no era el correcte, i torna a començar. ¿I si un dispositiu solucionés aquest problema i connectés a la wi-fi de forma ràpida? Així va néixer Wipass.
Ayadi es va posar a investigar, i va veure que la tecnologia podia solucionar aquest problema. Vaig dissenyar un pla de negoci, però li faltava el desenvolupament tècnic. Va ser a la seva universitat, al TecnoCampus de Mataró, on va conèixerNil Mandri. Li va explicar el projecte, van congeniar, i van decidir treballar junts: pla de negoci, software, hardware... I així va néixer el dispositiu que han patentat: un aparell que cap al palmell de la mà i que permet connectar-se a una xarxa wi-fi sense necessitat de contrasenyes, només acostant el telèfon. «És un dispositiu per a hotels i restaurants, per exemple, perquè els clients puguin connectar-se a la xarxa de forma simple, o per a qualsevol usuari a casa seva que vulgui donar wi-fi als convidats», explica Ayadi. A més, el dispositiu no necessita carregar-se, ja que es retroalimenta de l’energia que comparteix amb els mòbils.
Van guanyar el premi Creatic 2018 del TecnoCampus i Emprèn de la Universitat Pompeu Fabra. Van poder ampliar l’equip (avui són ja quatre persones) i preparar les versions finals del seu producte: Avenir (el dispositiu comú) i Coco (una versió especial en fusta). Ara, negocien ja acords amb empreses, i han llançat una campanya de crowdfunding per obtenir capital i produir les primeres unitats. «Després, ja començarem amb les rondes. Primer, és tenir el dispositiu», conclou.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros