Start-up
Plecto escull Espanya com a laboratori de proves del sud d'Europa
La 'start-up' danesa, comercialitzadora de 'software' perquè les empreses mesurin la productivitat dels seus treballadors, inicia la seva expansió a Espanya

Kristian Øllegaard /
La ‘start-up’ danesa Plecto ha escollit Espanya com el seu laboratori de proves per al sud d’Europa i aquest 2020 ha engegat un programa pilot de creació de continguts en l’idioma local. Aquesta companyia, fundada a Aarhus (Dinamarca) i que el 2019 va facturar tres milions d’euros, es dedica a comercialitzar ‘software’ perquè les empreses mesurin el rendiment i la productivitat dels seus treballadors, per augmentar-los. Fins ara només operava en anglès i, per reforçar la seva expansió internacional, aquest 2020 crearà continguts en castellà per al mercat espanyol. La idea és, si funciona, replicar el model per altres països del sud d’Europa, expliquen fonts de la companyia.
El producte de Plecto parteix de la gestió de dades per reforçar la consciència col·lectiva de l’empresa i visualitzar els objectius als quals es vol arribar. És a dir, el seu ‘software’ habilita la direcció que a les diferents pantalles distribuïdes al llarg d’una oficina apareguin dades d’activitat i resultats. Xifres de vendes, evolució de subscriptors, quants usuaris fidelitzats falten per assolir l’objectiu marcat, etc. L’ús depèn del sector, tot i que des de Plecto expliquen que el seu producte té especial èxit en serveis de banca, atenció al client o comercials.
Notícies relacionadesDes de Plecto treballen tota mena de mètriques, creen contingut ‘gamificat’ (amb lògica de joc) i adaptable a tota mena de dispositius, des d’una pantalla d’ordinador fins a un rellotge intel·ligent. Els treballadors poden anar alimentat l’estadística i la direcció pot descarregar informes diaris per mesurar l’evolució de resultats. A partir d’aquí comercialitzen el producte adaptat a les empreses, que paguen una subscripció mensual segons el volum de la seva plantilla. Una empresa que necessiti 5 llicències paga 80 euros al mes. Actualment tenen 75.000 usuaris a tot el món i una plantilla de 37 empleats, distribuïda entre Dinamarca, el Regne Unit, els Estats Units i Polònia.
A Espanya hi treballen amb algunes multinacionals, com IBM, tot i que aquest 2020 esperen fer el salt al teixit empresarial autòcton. «Ens anem ajustant a la demanda espanyola, però l’objectiu és aconseguir un creixement del 200% durant el primer any. Confiem en el nostre producte i en el mercat espanyol», declaren des de l’empresa.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria