Caprabo aposta per la proximitat
Els productes de DOP catalanes augmenten les vendes el 21%

FRUITA.Productes de proximitat en un supermercat Caprabo. /
A vegades, la millor innovació és simplement mirar què tenen les empreses al voltant i apostar per la cosa local. Això és el que està fent Caprabo des del juliol del 2013, quan va decidir donar als productors locals un espai als supermercats perquè venguessin els seus productes. Des d'aleshores, Caprabo ha introduït en els seus supermercats més de 1.530 referències de més de 224 petits productors i 26 cooperatives agràries de Catalunya, dins del seu pla de proximitat per comarques, que a més està derivant en un augment de les vendes.
«Per als productors és una nova eina per comercialitzar els articles, mentre que nosaltres apostem pel producte local i els consumidors també ho agraeixen», explica Fernando Tercero, responsable de productes de proximitat de Caprabo.
Notícies relacionadesEl treball és constant, perquè el que fa la cadena és anar comarca per comarca a detectar productors que vulguin participar en aquesta iniciativa. «És el productor el que fixa el preu de venda», agrega Tercero. La companyia ja fa «dues dècades» que aposta pels productes catalans, però l'experiència de vendre aliments de proximitat està aconseguint «altes taxes de repetició de vendes». Els productors venen als súpers Caprabo de la seva zona, ja que la intenció és precisament que els aliments siguin al més frescos possible. «Aquesta estratègia ha donat resultats, i ja fa molts anys que creixem en fruita. Ara, el 80% de la poma que venem és de Girona, i el mateix passa amb la pera, que ve gairebé tota de Lleida, i ara estem fent el mateix amb la fruita d'os», afegeix el directiu.
El setembre del 2013, Caprabo es va convertir en el primer supermercat a incloure el segell oficial Venda de Proximitat als seus locals, i també és el primer supermercat a ser l'única cadena de supermercats que disposa productes de totes les DOP catalanes. Aquests establiments han aconseguit un increment de les vendes en l'últim any del 21%. La firma, a més de continuar promocionant les fruites locals, ara vol fer el mateix amb les verdures, sobretot amb els productors pertanyents al Baix Llobregat. J. M. BERENGUERAS
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració
- Novetat discogràfica Maria Hein en mode samurai