Un futur més 'healthy'

zentauroepp36838958 brocoli fruta verdura190514135747
Des de fa temps, moltes companyies farmacèutiques s’han bolcat més en elsprobiòtics, els suplements alimentaris i altres productes relacionats amb la nutrició que en els medicaments, i participen com un altre agent més en un sector alimentari en què la innovació s’ha convertit en un element imprescindible. És una tendència que creixerà com a conseqüència de la nova demanda i l’auge de tot el que és‘healthy’o, per fer servir paraules més pròpies, de tot allò que es veu com a saludable o sa.
Volem continuar menjant i bevent perquè és una cosa que necessitem per viure, però podem continuar fent-ho sense unes pautes mínimes de seny, sense tenir en compte la salut o adaptant-nos als requerimentsd’una societat més moderna i sana. Això significa salut (alimentació adequada), sostenibilitat (menys desaprofitaments, reaprofitament i respecte al medi ambient) i estils de vida més sans (exercici físic i menys sedentarisme).
Els efectes d’aquest canvi van des de la matèria primera que s’utilitza per elaborar els productes fins al’embolcall en el qual es col·loquen a les prestatgeries per ser venuts. En resum, menys sucres i greixos en l’alimentació i menys plàstic en els empaquetaments. Gairebé res. I noves ofertes destinades a vegetarians, vegans, ‘flexitarians’... les opcions són gairebé infinites.
Notícies relacionadesNo tota la responsabilitat dels nostres mals és del que mengem sinó de com vivim. La màxima expressió de tot això ésl’obesitat, una de les xacres de les societats més avançades i desenvolupades, considerada per alguns com l’epidèmia del segle XXI. Però superar-la no és només una qüestió de bona alimentació, sinó d’estils de vida saludables. I tots aquests excessos conviuen, paradoxalment, amb les carències en forma de la desnutrició i la gana que té una bona part de la humanitat dels països més pobres del planeta, una altra xacra que el sector pot contribuir a resoldre.
La indústria de l’alimentació i les begudes és un sector sens dubte estratègic i que està molt atent a les noves tendències dels consumidors. Amb el 16% del total de la indústria i el 20% de la manufacturera, compta amb més de 31.000 empreses i mig milió de llocs de treball directes; una taxa d’ocupació femenina i juvenil per sobre de la mitjana nacional, i unes exportacions que superen els 30.000 milions d’euros. Són prou armes per afrontar un futur més ‘healthy’ amb optimisme.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe