TRIBUNA
Pressupostos més socials
L’AMB ha aprovat uns pressupostos per al 2019 que venen marcats per un increment del 9,7% respecte a l’any passat, la qual cosa ens ajuda a continuar gestionant amb eficiència i solvència tots els serveis públics i, alhora, incrementar la inversió en les polítiques socials.
La novetat més important, que té influència evident en aquest àmbit, és la implantació de la tarifa plana metropolitana, que permetrà circular a preu d’una zona per als 36 municipis metropolitans, reduint en un 50% el preu del transport pels ciutadans dels 18 municipis que s’incorporen a aquesta zona.
Una altra qüestió és continuar amb la millora en la gestió del tractament de residus, en el qual es destinaran 169 milions d’euros que garantiran el manteniment de les infraestructures de tractament i la xarxa de punts nets.
La inserció laboral inclusiva, la reactivació econòmica i la garantia d’una vivenda digna continuen sent eixos importants dins de les nostres polítiques socials i econòmiques.
La creació de l’operadora publicoprivada Vivenda Metròpolis Barcelona (HMB) per a la construcció de 4.500 vivendes de preu assequible i la nova Agència Metropolitana de Desenvolupament econòmic són dues qüestions que recullen els pressupostos del 2019 en aquest àmbit.
Notícies relacionadesTot això ho fem des d’una visió transversal i integrali l’objectiu final és millorar la qualitat de vida i les condicions ambientals d’una metròpolis que té més del 50% d’espais naturals.
Antoni Balmon, vicepresident executiu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència