entrevista amb el creador de Pokémon Go

John Hanke, creador de Pokémon Go: "Hem aconseguit que la gent surti de casa"

El creador del joc per a mòbils revela futures novetats de l''app' que combina geolocalització i realitat augmentada

lpedragosa37489927 mobile john hanke pokemon go170228202735

lpedragosa37489927 mobile john hanke pokemon go170228202735

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

John Hanke (1967) és el creador de Pokémon Go. Aquest emprenedor ha revolucionat els jocs per a mòbils amb una aplicació que combina geolocalització, realitat augmentada i Pokémon. El joc va ingressar més de 1.000 milions de dòlars el 2016, amb més de 650 milions de descàrregues, 8.700 milions de quilòmetres recorreguts pels seus jugadors i 88.000 milions de pokémons capturats.

¿Com va néixer la idea de llançar Ingress, el joc predecessor de Pokémon Go, que ja utilitzava mapes? Quan em vaig unir a Google, nos-altres érem una 'start-up' on treballàvem 30 persones. Vam llançar Google Maps, vam passar de 30 a... milers. Sempre vaig tenir la idea de fer alguna cosa més com a emprenedor, i sempre havia tingut al cap la idea d’un joc que funcionés a sobre de mapes.

 

¿Quina és la història de Pokémon Go? El nostre projecte sempre va ser crear una plataforma de mapes i després poder afegir-hi els jocs. Després del llançament d’Ingress i veure la resposta de la gent, vam començar a treballar en altres idees. La de Pokémon sempre va estar sobre la taula. Era la idea perfecta. Negociar amb The Pokémon Company va ser bastant fàcil i ràpid: els vam explicar la idea i els va agradar. Vam treballar  dos anys per llançar el joc.

  El llançament va ser una bogeria... 

Va ser la pitjor predicció de la meva carrera. Vam predir una punta d’unes desenes de milions d’usuaris al mes. Amb això ja hauria sigut un gran èxit. Però es va multiplicar per molt… i en només un parell de dies.

¿Què va pensar al veure els vídeos de multituds corrent per caçar Pokémons? Per a qualsevol que veiés aquells vídeos devia pensar «¿Què està passant?». Però per a nosaltres va ser fins i tot més estrany, un uau!, un «¿És realment aquest el nostre joc?». Va ser molt gratificant perquè l’important és que la gent s’ho passava bé, que sortia a jugar amb els amics. Era el que realment esperàvem que passés, que la gent sortís de casa.

 

Hi juga gent de totes les edats. Vam llançar Ingress per als gamers, per a nois de 18 a 30 anys. Però va ser un èxit, i vam veure que hi havia molta gent de totes les edats jugant-hi, fins i tot molta gent gran... Així que va ser fantàstic veure que amb Pokémon Go passava igual. També que hi havia moltíssimes dones, moltes més de les que esperàvem.

 

¿Juga a Pokémon Go? Sí, hi jugo. Soc nivell 19. Acostumo a jugar amb els meus fills. 

¿I com ha reaccionat el públic a l’actualització? La gent sembla molt contenta dels nous pokémons, de les noves possibilitats de caracteritzar el personatge. S’ha notat en el nombre d’usuaris i d’ingressos. 

¿Hi haurà més llançaments? Hem programat el llançament d’actualitzacions cada trimestre aquest any. La gent demanava actualitzacions, però s’ha de pensar que els sis mesos abans del llançament només vam poder centrar-nos en el fet que la primera versió fos molt bona. Un cop llançat, vam poder començar a dissenyar les actualitzacions, i això és el que farem ara cada trimestre.

 

¿Com seran? Hi haurà noves funcions. Per exemple, poder jugar de forma cooperativa, competicions en grup. És una cosa que ha funcionat a Ingress i és el que ara adaptarem. També hi haurà nous pokémons.

Notícies relacionades

 

¿I jocs nous? Puc anunciar que hi haurà Ingress 2.0 i que sortirà a finals d’any. Serà una versió totalment nova. També tenim altres projectes, però no en puc parlar.