La gran fira de Barcelona
Pere Aragonès: «el Mobile ha posat Catalunya en el centre mundial de la tecnologia digital»
El president de la Generalitat inaugura l’estand català al congrés tecnològic celebrant l’impuls que aquest ha tingut per a l’economia nacional

Fa anys que l’estreta relació entre el Mobile World Congress (MWC) i Catalunya és un catalitzador que ha permès accelerar el sector tecnològic nacional. Aquest any no serà diferent. I és que durant aquesta edició el congrés comptarà amb la participació de més de 100 empreses i ‘start-ups’ catalanes, un 20% més que el 2022. «El Mobile ha posat Catalunya en el centre mundial de la tecnologia digital», ha celebrat el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, durant la presentació de l’estand català.
Molt ha canviat des que l’any 2005 la fira tecnològica organitzada per la GSMA va desembarcar a Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. Ho ha fet la tecnologia, però també ho ha fet l’ecosistema empresarial català, que ha passat de ser residual a ser un motor estratègic «en plena expansió». L’últim any, aquestes companyies han crescut un 15% i ja suposen un 12,4% del PIB català, i ocupen unes 183.000 persones.
«Tenim un sector en plena efervescència i creiem que cada dia ha de ser més fort. És per això que alimentarem el talent invertint en formació, en centres d’activitat puntera i en aliances per reforçar l’ecosistema digital», ha assegurat.
Aragonès ha aplaudit l’estat de salut de l’MWC, que aquest primer dia ha donat la impressió de tornar a una normalitat gairebé prepandèmica. «El Mobile tornarà a ser un èxit, està recuperant tota la vitalitat i energia, i espero que això contribueixi a reforçar l’autoestima i l’orgull en la nostra economia», ha afegit.
Estratègia de país
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, també ha participat en aquest acte per remarcar que l’estratègia digital catalana se centrarà a promoure l’adopció de tecnologies com la intel·ligència artificial, cada vegada més visiblement present en les nostres vides, i a atraure cada vegada més talent. «Aquesta estratègia comportarà més creixement, més ocupació i més benestar per als ciutadans», ha assegurat.
Aquesta estratègia nacional inclou projectes com AINA, una iniciativa de normalització lingüística a la qual s’han destinat 13,5 milions d’euros perquè les màquines siguin capaces d’entendre, processar i parlar en català. «Volem reforçar la presència del català a internet», ha apuntat Torrent.
Barcelona, en el centre
El conseller ha assenyalat que aquesta estratègia també passa per Barcelona. «Està molt ben posicionada per ser la capital tecnològica del centre d’Europa», ha assegurat. I és que la capital catalana és la sisena ciutat del món que concentra més ‘start-ups’ i la novena quant a atracció de talent.
El juny passat, la GSMA i les autoritats catalanes van reforçar la seva aliança per mantenir Barcelona i l’Hospitalet com seus del Mobile fins al 2030, i van estendre un contracte que expirava l’any que ve. Tot i així, les dues parts han reiterat que la seva voluntat és que aquesta aliança sigui permanent, per sempre. Per Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, aquest èxit de col·laboració publicoprivada no és una casualitat. «És el fruit d’una aposta de ciutat», ha celebrat des del mateix congrés. «La tornada del Mobile desmenteix el relat catastrofista que parla de la decadència de Barcelona».
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear