Fira tecnològica
Trump utilitza l’MWC per carregar contra la regulació tecnològica d’Europa

Brendan Carr, presidente de la Comisión Federal de Comunicaciones, durante el MWC 2025. /
El president nord-americà Donald Trump ha aprofitat l’aparador mundial que és el Mobile World Congress, la influent fira tecnològica que aquests dies es torna a celebrar a Barcelona, per carregar contra la regulació tecnològica adoptada per la Unió Europea, i se suma així a les crítiques que, des de fa anys, repeteixen els gegants europeus de les telecomunicacions.
En la primera jornada del congrés, Brendan Carr, el nou president de la Comissió Federal de Comunicacions dels Estats Units, ha denunciat durament la llei de serveis digitals (o DSA, per les sigles en anglès), la regulació europea que obliga els gegants d’internet –la immensa majoria nord-americans– a frenar la desinformació.
«És un règim regulador que imposa normes excessives, va en contra de la nostra tradició de llibertat d’expressió i de les nostres empreses. I les defensarem», ha remarcat. En el seu primer viatge a Europa des que va ser designat en el càrrec pel mateix Trump, fa tan sols 41 dies, Carr ha propugnat una eliminació de la normativa que doni via lliure a aquestes companyies. «Per sort, als EUA la regulació de mà dura s’ha acabat», ha conclòs.
Rectificació de la UE
Notícies relacionadesFins i tot la UE s’ha afegit a les crítiques, oferint un to que apunta a certa rectificació en el rumb regulador seguit fins ara pels membres del club comunitari. «El nostre objectiu rector serà la simplificació de la normativa, reduirem la càrrega reglamentària», ha concedit Henna Virkkunen, vicepresidenta executiva per a la Sobirania Tecnològica de la Comissió Europea, que va certificar el seu gir conservador a finals del 2024.
La política finlandesa ha llançat un missatge conciliador amb la indústria, mostrant la seva intenció d’accelerar la concessió de permisos administratius per accelerar el desplegament de nous projectes tecnològics com la inversió del 200.000 milions d’euros en IA anunciada al febrer per Ursula Von der Leyen.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Gir als EUA Les retallades de Trump arriben a l’espai: la NASA vol eliminar missions científiques per prioritzar la utopia de Musk de portar humans a Mart
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria