GP DE QATAR

Folger dóna la primera victòria mundialista a Arguiñano

Rins, que ha debutat en Moto2, aconsegueix una brillant quarta plaça, a centímetres del suís Luthi, tercer

El pilot alemany Jonas Folger (Kalex), durant el GP de Qatar de Moto2.

El pilot alemany Jonas Folger (Kalex), durant el GP de Qatar de Moto2. / EFE / EPA

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / DOHA (Enviat especial)

L'alemany Jonas Folger (Kalex), de 21 anys, que ja tenia en el seu palmarès dues victòries, s'ha convertit aquest diumenge, sota els focus del traçat qatarià de Losail (Doha), en brillant vencedor de la categoria de Moto2, després de fer una gran carrera, molt regular i, sobretot, a l'aprofitar la caiguda del gran favorit, el britànic Sam Lowes (Speed Up), en la tercera volta i l'avaria mecànica del francès Johann Zarco (Kalex), que estava controlant amb molt avantatge (ha arribat a tenir fins a cinc segons sobre Folger). El germànic ha regalat així la primera victòria mundialista al propietari del seu equip, que no és cap altre que el popular cuiner basc Karlos Arguiñano, que ja havia sumat diversos podis però mai un triomf.

Zarco, que afrontava com a líder en solitari les tres últimes voltes, ha estat a punt de patir un gravíssim accident, quan, a l'afrontar la recta de meta, ha començat a mirar cap a la roda posterior o la palanca del canvi de velocitats, sense mirar al davant. De cop s'ha trobat al voral d'herba i ha fregat amb el carenat el mur dels boxs. A partir d'aquest moment, el francès, que a punt ha estat d'estavellar-se perillosament, ha anat perdent posicions i, al final, ha acabat vuitè.

Gran remuntada

Un dels grans protagonistes ha sigut el debutant català Àlex Rins (Kalex), en l'equip del bicampió Sito Pons. Rins, que ha fet, com és habitual en ell, una pèssima sortida, ha passat per línia de meta en la primera volta en el lloc 20 i ha arribat a l'última enganxadet al suís Thomas Luthi (Kalex), al qual no ha pogut passar per rebuf. S'ha hagut de conformar amb una merescudíssima quarta plaça en el seu debut. Per la seva part, Àlex Márquez (Kalex), campió de Moto3 i que també s'ha estrenat en Moto2, ha fet un gran premi molt regular i, partint de la 12a posició, ha acabat 11è.

La prova, a excepció d'aquesta gran remuntada de Rins, no ha sigut massa afortunada per als espanyols perquè a l'actuació ascendent dels dos joves debutants, Rins i Márquez, s'hi ha d'anotar la caiguda del campió de la categoria, el també català Tito Rabat, que ha xocat, incomprensiblement, amb l'italià Simone Corsi, només de començar la prova, a la quarta volta, a la meitat del primer revolt del traçat.

Notícies relacionades

Segons després, Axel Pons, que havia realitzat uns fantàstics entrenaments, ha arrossegat el mallorquí Lluís Salom, de l'equip del seu pare. "Demano disculpes a Salom. La meva moto s'ha quedat en punt mort i no l'he pogut parar", ha tuitejat Axel a l'acabar el gran premi.

Mundial de Moto2: 1. Jonas Folger (Alemanya), 25 punts; 2. Xavier Simeon (Bèlgica), 20; 3. Thomas Luthi (Suïssa), 16; 4. Àlex Rins (Espanya), 13; i 5. Franco Morbidelli (Itàlia), 11.