MUNDIAL DE MOTOCICLISME
Aleix Espargaró arrasa en el primer assaig d'Argentina
El pilot de Suzuki supera per més de mig segon totes les estrelles del Mundial de MotoGP a Termas de Río Hondo

Aleix Espargaró, en els primers entrenaments de l’Argentina. /
"Estic molt content, molt. Estic molt feliç per tot l'equip. Sé que la pista, que estava molt bruta, millorarà per a tots demà. Sé que el meu temps és amb la goma tova, però tinc ritme i estic orgullós de ser el primer en el primer dia d'Argentina". El català Aleix Espargaró (Suzuki GSX-RR), que l'any passat ja va aconseguir el títol de 'l'altre’ Mundial, el de les motos Open, es va mantenir al capdavant de la taula al final de la primera jornada de proves del Gran Premi d'Argentina de MotoGP al circuit de Termas de Río Hondo, amb més de mig segon d'avantatge sobre l'italià Andrea Iannone (Ducati) i el bicampió del món, Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V).
ROSSI, MOLT ENDARRERIT
Espargaró, que al matí va sorprendre tothom a l'obtenir el millor temps, va fer el mateix en la segona i última tanda del primer dia al rodar en 1.38.776 minuts, l'únic dels pilots de MotoGP que ho va fer en aquest segon. Márquez va ser un dels que més a prop s'hi va col·locar, encara que ho va fer a més de mig segon amb 1.39.336. La segona plaça, darrere Aleix Espargaró, va ser per a Iannone, que al matí va trencar un dels motors del seu Ducati ‘Desmosedici GP15’, però això no li va impedir millorar per acabar segon després de l'espanyol, confirmant així la notable progressió de les motos del fabricant italià amb seu a Borgo Panigale.
Un altre dels punts de la jornada va ser la recuperació de Jorge Lorenzo (Yamaha), que al matí no va poder passar de la 20a posició i, en canvi, en la segona i última tanda del dia, amb una mica més d'adherència a la pista per la goma deixada pels pneumàtics de les motos, va pujar fins a la sisena posició, a poc més de sis dècimes de segon i per davant d'un altre pilot de Yamaha, el català Pol Espargaró. L'italià Valentino Rossi (Yamaha) es va haver de conformar amb una més que discreta novena posició, encara que sols es tracta del primer dia.
LA PISTA ESTAVA MOLT BRUTA
Notícies relacionades"Aquesta pista m'agrada –va assenyalar el gran dels Espargaró al final dels entrenaments-- i crec que ja l'any passat vaig tenir un ritme molt bo, dels millors de l'any, encara que després amb el dipòsit ple em va costar molt i vaig caure, però sigui com siguin les coses m'he trobat molt bé". "La pista -va insistir Alei- estava molt bruta i s''ha de millorar, però l'important és que tenim bon ritme i per a mi més que el 38.7 és molt bo haver liderat tot l'entrenament des del principi al final amb la goma dura, fins que he muntat la tova, i això és el més important, ja que vol dir que estem millorant, que estem molt a prop seu, encara que demà baixaran molt els cronos, aquesta és una plaça preciosa".
"Estic bastant content", va assenyalar Márquez al baixar de la seva Honda. "La pista no estava en les millors condicions i, encara que en la primera sessió patinava molt, en la segona ja estava millor. A poc a poc va millorant i, progressivament, ens hi anem trobant més còmodes. Crec que la clau del cap de setmana serà anar entenent l'evolució de l'adherència de l'asfalt i anar adaptant la posada a punt als seus canvis. Però l'important és que hem sortit i ja estem a un bon nivell".
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial