GRAN PREMI DE MALÀISIA

Bagnaia venç per eliminació en Moto3

Més de la meitat de pilots han caigut a la primera carrera de Sepang

 

  / ALEJANDRO CERESUELA

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

N'hi ha que diuen que al nou asfalt del circuit de Sepang hi sol emergir la humitat i, fins i tot, l'aigua que acumula a la nit. Per això, encara que a les primeres voltes de la primera carrera del Gran Premi de Malàisia lluïa el sol, feia calor i la pista semblava seca, hi ha hagut fins a 17 caigudes, entre elles les de bona part dels pilots que lideraven el gran grup i aspiraven al podi, com Nicolo Bulega (KTM), Andrea Migno (KTM), Jorge Martin (Mahindra), Aron Canet (Honda), Phillip Oettl (KTM), Juanfran Guevara (KTM), el campió Brad Binder (KTM), Niccolò Antonelli (Honda), Joan Mir (KTM), Jorge Navarro (Honda), Lorenzo Dalla Porta (KTM)… que han omplert en pocs minuts la clínica mòbil de Sepang. Només Martin ha hagut de ser evacuat cap a un hospital per fer-li un TAC a l'haver-se donat un fort cop al cap, mentre que Maria Herrera s'ha trencat la clavícula dreta al caure, i a Bulega li ha sortit de lloc.

LA PISTA ENGANYA

“La pista no estava bé, semblava en bon estat, però enganya molt, perquè al ser l'asfalt nou, no es detecten les humitats”, ha assegurat el txec Jakub Kornfeil (Honda). “Sí, sí, la pista era com si fos de vidre i, per sort, jo he pogut obrir un petit forat i escapar-me després de les moltes caigudes que hi ha hagut”, reconeix l'italià Francesco ‘Peco’ Bagnaia (Mahindra), pupil de Jorge Martínez ‘Aspar’, que ja va guanyar a la ‘catedral’ d'Assen el primer Gran Premi de la seva vida. La tercera posició ha sigut per a l'holandès Bo Bendsneyder (KTM), de 17 anys, que no es podia creure la fortuna que ha tingut al tocar-li la loteria de sobreviure a tanta caiguda.

“Jo he caigut per un error que he comès, sí, però puc assegurar que la pista estava impossible; no per mullada, ni per humida, ni per relliscosa, sinó perquè t'enganya molt, ja que no es veuen les humitats, ni els petits bassals, ni els punts perillosos de la pista”, explica Navarro.

CLASSIFICACIÓ DEL MUNDIAL

Notícies relacionades

La pitjor sort, o mala sort, l'ha tingut Maria Herrera, de 20 anys, l'única dona de les tres graelles, que anava desena, a cinc voltes del final, just quan estava a punt de conquistar el seu millor resultat, al posar-se al ‘top ten’. Just en aquell instant, Herrera ha perdut el control de la seva KTM en una frenada al límit i per poc s'empassa el belga Livio Loi (Honda). Herrera ha acabat caient i provocant la suspensió de la carrera, a cinc voltes del final. I, a sobre, s'ha trencat la clavícula dreta, cosa que farà que sigui dubte fins a última hora al Gran Premi de València, que, d'aquí 15 dies, acomiada el Mundial.

Mundial de Moto3: 1. Brad Binder (Sud-àfrica), 294 punts, ja campió; 2. Enea Bastianini (Itàlia), 164 punts; 3. Francesco Bagnaia (Itàlia), 145 punts; 4. Jorge Navarro (Espanya), 143 punts i 5. Nicolo Bulega (Itàlia), 129 punts.