La vida de Nicky Hayden s'apaga a poc a poc

Els metges italians que l'atenen estan esperant l'arribada de la família a l'hospital de Cesena per començar a prendre decisions

 

  / AP / ROB GRIFFITH

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Ja no hi ha esperança per al pilot nord-americà Nicky Hayden (Owensboro, EUA, 1981), que, dimarts, mentre s'entrenava en la bicicleta de carretera no va respectar, sembla, segons les primeres informacions, un stop en una ruta menor entre Riccione i Tavoleto, a Itàlia, i va ser atropellat per un Peugeot, conduït per un jove d'uns 30 anys, que no va poder evitar que el campió del món de MotoGP (Honda) el 2006 s'estavellés contra el vidre del davant de l'automòbil i patís múltiples lesions al cap, de les quals, segons han reconegut els metges que l'atenen a l'hospital Maurizio Bufalini, de Cesena, és materialment impossible que es recuperi.

A més, hi ha qui assegura que l'equip mèdic que atén Hayden està esperant l'arribada de Rose, la mare de Nicky, i el seu germà Tommy (el seu pare, Earl, no ha pogut viatjar a Itàlia ja que recentment ha tingut problemes de cor molt seriosos), per informar-los i prendre una dura decisió, perquè la situació és del tot desesperada i Jacky, la parella de l'actual pilot oficial d'Honda de Superbikes, no pot prendre cap decisió sobre el possible desenllaç.

Rose, la mare  de Nicky, i el seu germà Tommy es reuniran avui amb els metges italians i decidiran el futur del pilot

LA BICICLETA, LA PASSIÓ DELS PILOTS

L'accident de Hayden, un dels pilots més estimats del Mundial de MotoGP en l'última dècada, no solament per la seva cavallerositat i gentilesa, sinó també per la seva manera amigable d'entendre les carreres, ha caigut com una autèntica bomba en l'ànim de tots els pilots, que, a partir d'avui, ja són al popular i mític circuit de Le Mans, on aquest cap de setmana se celebrarà el Gran Premi de França de motociclisme, que té quatre pilots (Valentino Rossi, Maverick Viñales, Marc Márquez i Dani Pedrosa) ficats en 10 punts, dels 62 del 'Doctor' als 52 de Pedrosa, recent i brillant guanyador a Jerez.

Tots els pilots, tots, en un moment o altre del seu entrenament diari utilitzen la bicicleta, de carretera o de muntanya. Diversos pilots i caps d'equip, consultats avui per EL PERIÓDICO a Le Mans, han reconegut, tot i que han preferit mantenir-se en l'anonimat, que seguiran exercitant-se en bicicleta quan ho considerin convenient i, per descomptat, els seus mànagers no es plantegen, de cap manera, obligar-los, sota contracte, a no fer-ho. N'hi ha, com Aleix Espargaró o el britànic Cal Crutchlow, que tenen entre els seus millors amics i, per descomptat, companys d'entrenament, autèntics puntals del gran grup professional. Aleix, igual que Maverick Viñales, s'entrena a les muntanyes i carreteres d'Andorra amb Imanol ErvitiJosé Joaquín RojasDani Moreno i, a vegades, fins i tot amb Alejandro Valverde, i Crutchlow és íntim de Marc Cavendish.

Els mànagers  de MotoGP no es plantegen prohibir als seus pilots entrenar-se en bicicleta, ni de carretera ni de muntanya, ja que "l'accident es pot produir en qualsevol activitat"

AUTÈNTICA MALA SORT

Notícies relacionades

“Rins s'acaba de lesionar seriosament practicant motocròs”, va reconèixer un membre destacat de l'escuderia Suzuki. “¿Oi que si vingués avui mateix i ens digués que aparca la moto de cross i agafa la bicicleta, ens n'alegraríem moltíssim? Doncs, ja ho veu, es pot fer mal igual. Als esportistes d'elit, no importa l'especialitat que practiquin, no se'ls pot tenir tancats en un pis, en una casa, per magnífica que sigui. S'han d'entrenar, han de cremar adrenalina, s'han de mantenir en forma. No, no, en cap moment ens hem plantejat prohibir-los que facin un esport”.

Tots els consultats han recordat avui, és clar, el cas desesperant de l'alemany Michael Schumacher, mantingut artificialment amb vida des de fa anys. “Michael, que, igual que Nicky, es va passar la vida corrent a més de 300 km/h, es va accidentar esquiant amb el seu fill, de vacances. I Hayden, en bicicleta. No hi ha res a fer, és pura desgràcia, un desastre. Et toca i et toca, estant al 'hall' d'un aeroport o de festa en una discoteca també pot aparèixer un boig i fer esclatar una bomba”, comentava un membre del 'team' Repsol-Honda, molt, molt afectat per la desgràcia del que encara és un dels seus ídols i pilot.