MOTOGP, DE VACANCES
Márquez: "El títol passa per mantenir la paciència"
El jove tricampió d'Honda genera desconcert en tots els seus adversaris per la seva recuperació i sòlid pilotatge
Com sempre, o gairebé sempre, Valentino Rossi (Yamaha, 119 punts), quart del Mundial de MotoGP, a 10 punts del tricampió català Marc Márquez (Honda, 129 punts), nou líder del campionat just abans d'anar-se'n de vacances, és qui millor va explicar que aquesta temporada serà molt complicat aconseguir el ceptre mundial. I, per descomptat, l'enorme valor que se li haurà de concedir a un títol guanyat davant tants i tan bons rivals.
Marc Márquez
PILOT DE REPSOL-HONDA
"Tant de bo en el test de Brno de mitjans de mes aconseguim una miqueta més d'acceleració i alguna cosa que ens permeti millorar als revolts ràpids"
Rossi ho va explicar amb diversos arguments. “Un, és el primer cop, en la meva dilatada vida esportiva, que cada vegada que arribes a un circuit has de començar de zero, no et serveix res del que vas fer al GP anterior, res. Dos, la clau sol ser, gairebé sempre, el matrimoni de la pista amb els pneumàtics, més que la teva moto o el teu estil de pilotatge. I, tres, aquesta dificultat provoca que una setmana siguis un fenomen i la següent tinguis pinta de fracassat”, va explicar de sobte, amb tota mena de detalls i matisacions, el 'Doctor'.
LA SÀVIA ESTRATÈGIA DE MÁRQUEZ
Pot ser que, en aquest sentit, el discurs de Rossi, nou vegades campió del món, completi el que va dir Márquez, que supera per cinc punts Maverick Viñales (Yamaha), per sis l'italià Andrea Dovizioso (Ducati) i per 26 el seu company d'equip, Dani Pedrosa. “El títol passa, crec jo, per mantenir la paciència. És vital no tornar-se boig. És molt important saber com és el circuit, com s'adapta la teva moto a ell i, ja en carrera, valorar si pots o no arriscar-te. No parlo de ser conformista, parlo de córrer amb intel·ligència, amb paciència”, va assenyalar el nou líder, guanyador a Austin (Texas, EUA) i Alemanya, per vuitena vegada consecutiva.
Quan li vam demanar a Rossi si considerava que el nou estil de pilotar de Márquez, que, malgrat tot, ja suma dos zeros (l'Argentina i França), pot haver sigut el que l'ha situat al capdavant de la general, el campioníssim italià va fer un joc de paraules, després del qual va deixar anar una enorme riallada. “Pot ser, sí. El Marc sempre ha minimitzat els seus mals moments. Vull dir que les vegades que ha estat en dificultat, ha estat menys en dificultat que quan els altres hem estat en dificultats”. Per afegir: “Aquí, el que és vital ja és sumar punts. En aquest sentit, sé que arribaré al final de campionat jugant-me el títol, segur. Aquest campionat ja és diferent de tots. Aquí s'ha de donar el màxim per acabar cinquè. No crec que ningú s'atreveixi a fer un pronòstic de què passarà d'ara endavant, però és que ni tan sols de quin serà el podi de Brno, impossible d'endevinar”.
VIÑALES CRITICA YAMAHA, LA SEVA FÀBRICA
Valentino Rossi
PILOT DE MOVISTAR-YAMAHA
"Ningú sap què passarà després de les vacances. Aquí s'ha de donar el màxim per ser cinquè. Un dia ets un fenomen, i la setmana següent, un fracassat. En cada GP comences de zero"
Rossi, que va arribar amb 45 minuts de retard a la conferència de premsa de després de la carrera (va demanar disculpes i tothom va entendre que la reunió tècnica s'havia allargat per culpa del mal resultat, cinquè, a 15 segons de Márquez), espera que Yamaha millori la seva moto, malgrat que el 'Doctor' havia cregut que, amb el nou xassís amb què va guanyar a Assen, ja ho tenia tot. Res de comparable, això sí, amb la indignació de Viñales amb la seva fàbrica. “Hem de millorar però ¡ja! Hem hagut de treure potència a la nostra moto, a través de l'electrònica, ja que la roda no para de patinar. Hem de tornar al rendiment de Qatar i l'Argentina, on vaig guanyar. Hem de tornar més forts de les vacances i, sobretot, hem de fer alguna cosa per no acabar onzens en aigua. Això no pot ser”.
Márquez també parla sobre la millora de la moto, i en cap moment ha posat el crit al cel, ja que confia cegament en Honda i, sobretot, en el seu equip tècnic, liderat per l'enginyer Santi Hernández. “Sabem el que tenim, sabem com espavilar-nos i sabem que Honda està treballant per portar-nos millores. Només espero que en el test que tenim, a Brno, d'aquí dues setmanes per preparar el Gran Premi, puguem esgarrapar les decimetes que ens falten als revolts ràpids, on la nostra moto es mou molt. Amb això i una miqueta més d'acceleració estarem preparats per seguir lluitant pel títol. Però, això sí, haurem de seleccionar els circuits on ens la jugarem, ja que no en tots serem competitius per arribar a guanyar”.
LORENZO DIU QUE MILLORARÀ
Maverick Viñales
PILOT DE MOVISTAR-YAMAHA
"Yamaha ha de millorar la moto. No pot ser que, en aigua, siguem onzens. No pot ser que hàgim de treure potència al motor perquè la roda del darrere no para de patinar. S'ha de fer alguna cosa"
No cal dir que, a falta de nou Grans Premis, és a dir, 225 punts, la gent de Ducati també veu difícil coronar un dels seus, malgrat que 'Dovi' segueix al grupet de candidats. “Ens hem comportat bé en totes les carreres, amb més sort en unes que en altres, però ara la moto és més o menys competitiva, en tots els traçats”, va explicar Dovizioso, que va elogiar enormement la victòria de Márquez. “Sachsenring és un circuit on el pilot pot marcar la diferència i el Marc ho ha fet”. L'italià comparteix la tesi de “tenir paciència” expressada per Márquez. “Paciència i arribar serè a les carreres”.
Qui no està gens serè, encara que vulgui expressar el contrari en les seves declaracions, és Jorge Lorenzo, que no s'acaba de trobar bé sobre la Ducati. “És cert, si miro el resultat (11è i, a sobre, a 26 segons de Márquez, gairebé va perdre un segon per volta), no hauria d'estar content, però ho estic. Vaig millorant a poc a poc. Sé que arribaré a ser competitiu. Sé que la meva moto millorarà i sé que jo acabaré pilotant de manera més natural”. Pel tricampió mallorquí, la clau és mantenir la potència del motor i millorar tant l'entrada en revolt com aconseguir que la moto tingui tanta adherència al davant com en té al darrere”.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
-
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
- Estrena a TV3 ‘Et faran un home’ relata les vexacions sofertes en la mili