EL GP DE MALÀISIA
Mir es corona com un dels més grans a Malàisia
El flamant campió de Moto3 aconsegueix la seva 10a victòria al Mundial amb una altra exhibició davant Martín i Bastianini
El mallorquí empata amb 10 triomfs amb Márquez (2010) i Gresini (1987) i persegueix les 11 victòries de Rossi (1997)
rozas40731307 sepang malasia 29 octubre 2017 joan mir honda celebra e171029065431
Sensacional. Fantàstic. Prodigiós. Dominador. Joan Mir, el campió del món de Moto3 des de fa 15 dies, el noi mallorquí de 20 anys anomenat 'el següent', 'el pròxim', ha fet una altra demostració del seu pilotatge, de la seva capacitat per dominar les carreres i, sobretot, de la seva saviesa per pensar sobre la moto i decidir quan passar a dominar, imprimir el seu ritme i conquistar la victòria. Mir (Honda) ha aconseguit avui, al calorós Sepang, la victòria al Gran Premi de Malàisia, penúltima cita de la temporada, després d'atrapar Jorge Martín (Honda), que s'havia escapat, i lluitar també amb l'italià Enea Bastianini (Honda), que ha acabat tercer.
Mir, en una altra lliçó de com piloten els campions, suma el seu desè triomf de l'any en un calorós Sepang
Mir ja suma 10 victòries (Qatar, l'Argentina, França, Catalunya, Alemanya, la República Txeca, Àustria, Aragó, Austràlia i Malàisia), cosa que li permet empatar a gestes en un mateix any amb l'italià Fausto Gresini (10 victòries el 1987) i el català Marc Márquez (10 victòries el 2010), per intentar el més difícil encara, d'aquí 15 dies a Xest (València), ja que si allà torna a aconseguir el triomf, igualarà els 11 del mític Valentino Rossi, que els va aconseguir el 1997 ¡l'any que va néixer Mir! És més, Mir pot, en cas de guanyar (25 punts) o acabar segon (20) a València, superar el rècord de punts de la petita categoria, que té l'espanyol Álvaro Bautista, el 2006, amb 338. El campió mallorquí suma, ara, 321 punts.
La gran carrera de Mir, que ha sigut impressionant des del principi fins al final, tenint en compte que, des que s'ha apagat el semàfor per sortir “ja pensava que havia de tenir paciència per aprofitar el meu excel·lent ritme amb pneumàtic gastat”, es produeix, a més, a Malàisia, l'últim traçat en què el desaparegut pilot mallorquí Luis Salom (2013), a qui Mir va dedicar el títol a Phillip Island, va guanyar també sortint des de la 'pole'. Perquè s'ha de recordar que avui, a Sepang, Mir liderava la graella per primera vegada en la seva vida, per primera vegada en 36 grans premis.
La carrera ha començat, en efecte, amb un Martín pletòric, capaç d'acumular 'poles' al llarg de tot l'any, però incapaç de tancar-les amb una victòria, que se li resisteix. Martín, que gairebé ha aconseguit un segon d'avantatge en dues voltes, ha sigut atrapat per Mir i Bastianini a mitja carrera. I, a partir d'aquest instant, ha sigut el campioníssim mallorquí qui ha decidit com i de quina manera es corria el Gran Premi.
Joan Mir és abraçat pel seu equip a la zona mixta de Sepang, després de la 10a victòria. /
Quan faltaven tres voltes, Mir ha decidit aprofitar el seu millor ritme amb pneumàtics gastats i s'ha escapat. A sobre, Martin i Bastianini han topat a la sortida d'un dels revolts ràpids de dretes de Sepang i li han cedit uns metres al mallorquí, que, tractant-se del millor pilot de la categoria, n'ha tingut prou per, esprement les seves prodigioses mans i cap, poder arribar a la meta amb 0.724 segons d'avantatge sobre Martín, que ha aconseguit la seva segona plata d'aquest any (la primera va ser a Austin, Texas, EUA).
"Aniré a València a passar-m'ho bé. Ja vaig dir quan vaig viure la meva primera pilota de partit, en el caos del Japó, que volia conquistar el títol com més aviat millor per poder córrer lliure, àgil i feliç les últimes carreres. No va poder ser a Motegi, ho vam aconseguir a Phillip Island i, ara, aquí, hem disfrutat d'un triomf molt divertit, així ho vull fer a Xest, però tothom ha fet moltes voltes en aquell traçat", ha comentat Mir al baixar del podi.
"No m'obsessiona el rècord d'11 triomfs de Rossi, però si se'm posa a tir a València ho intentaré. No em vull pressionar, ja que sense pressió és com millor piloto"
Pilot del Leopard Racing i nou campió del món de Moto3
"Per descomptat, ¡és clar que sí!, m'encantaria igualar Rossi, ¡quina meta!, aconseguint 11 victòries, però no penso obsessionar-me amb això. No és el meu objectiu, de veritat. No em vull posar pressió. Sense pressió piloto de meravella i així vull seguir. Si la cosa es posa bé, ho intentaré, per descmptat. I el de punts ¿què he de fer?, ¡uf!, ser primer o segon no serà fàcil, no, però, insisteixo, ens divertirem i farem feliç la gent".
Notícies relacionadesClassificació: 1. Joan MIR (Honda), 40 minuts 14.545 segons; 2. Jorge MARTÍN (Honda), a 0.724 segons; 3. Enea BASTIANINI (Honda), a 0.763 segons; 4. Livio LOI (Honda), a 6.868 segons i 5. John McPHEE (Honda), a 11.051 segons.
Mundial de Moto3: 1. Joan MIR (Espanya), 321 punts; 2. Romano FENATI (Itàlia), 235 punts; 3. Aron CANET (Espanya), 192 punts; 4. Jorge MARTÍN (Espanya), 171 punts i 5. Fabio DI GIANNANTONIO (Itàlia), 153 punts.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia