SEGON TEST DEL 2018
Márquez és l'únic pilot de MotoGP que frena amb un dit
La firma de frens Brembo assenyala que el tetracampió acciona el fre davanter només amb l'índex
La resta de pilots de MotoGP utilitzen dos i tres dits per aconseguir parar la seva moto abans del revolt
rozas39352818 marc marquez180215003340 /
La fàbrica de frens Brembo acaba de fer públiques algunes dades curiosos sobre la manera que els grans campions, especialment els coneguts com els magnífics, utilitzen o activen la maneta del fre, situat al mateix puny, el dret, on tenen el gas. En aquest sentit, no deixa de ser curiós que només el tetracampió de MotoGP, el català Marc Márquez (Honda), és l'únic que frena, abans d'entrar als revolts, amb un sol dit, l'índex, agafant-se amb força amb els altres quatre dits al puny abans de plegar la moto a l'entrada del revolt.
Valentino Rossi (Yamaha) és, explica la marca de frens, de la vella escola i, per tant, prefereix seguir utilitzant tres dits, l'índex, el mitjà i l'anular, igual que l'exbicampió australià Casey Stoner (Ducati i Honda), pilot de proves de la firma italiana de Borgo Panigale. Maverick Viñales (Yamaha) i Jorge Lorenzo (Ducati) accionen el fre davanter de les seves motos amb dos dits, l'índex i el mitjà de la mà dreta. Curiosament, Kenny Roberts Júnior, campió del món amb Suzuki (1010), accionava el fre amb un dit com ho fa Márquez però, a l'arribar als revolts durs, ho feia amb dos dits.
La roda del darrere, en l'aire
Es dona la circumstància, segons relata la documentació de Brembo, que quan Márquez i el seu company Dani Pedrosa frenen tan fort a l'aproximar-se al revolt, la roda del darrere de la moto queda en l'aire i, en aquest instant, és impossible plegar la moto i s'ha de deixar passar uns instants perquè la roda del darrere es torni a dipositar a la pista i els pilots puguin traçar el revolt.
Valentino Rossi li explica al seu tècnic, Silvano Galbusera, les sensacions que té quan prem amb els seus dits la maneta del fre de la seva Yamaha YZ-M1. /
Márquez, Rossi, Pedrosa, Dovizioso, Lorenzo, Viñales i la resta de pilots de MotoGP tornaran demà, a Tailàndia, a l'activitat en els segons tests de pretemporada en el nou circuit de Buriram després d'haver-se celebrat els primers a Sepang (Malàisia), amb enorme igualtat però, sobretot, amb admiració de tots per l'increïble rècord de Lorenzo, adaptat ja a la seva Ducati, i l'espectacular, encara que poc aïrada simulació de gran premi protagonitzada per Márquez amb uns cronos constants i molt, molt, espectaculars.
MotoGP s'estrena a Tailàndia
Mentre els responsables de Ducati i Honda semblen satisfets, molt satisfets, de les primeres proves a Sepang, perquè les seves motos van ser constants en el seu rendiment, Yamaha es va espantar l'últim dia al patir, en la seva YZ-M1, els mateixos problemes que l'any passat i els que tenen por d'estar perdent el tren dels punters són Suzuki i KTM, els primers prototips dels quals no semblen tan competitius com preveien. Aprilia, segons sembla, presentarà, en el traçat de Tailàndia, que aquest any serà el GP número 19 del calendari, grans novetats tant en el seu motor com en l'aerodinàmica i, potser, encara que no és segur, potser estrenarà un nou basculant de fibra de carboni, que el català Aleix Espargaró, estrella delteamitalià, espera amb il·lusió.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034