EL MERCAT DE PILOTS 2019-2020

Lorenzo no descarta retirar-se si Ducati no el renova

En vista de l'oferta a la baixa de la fàbrica italiana, el tricampió mallorquí podria estar contemplant anar-se'n a Suzuki de la mà de Monster, un dels seus principals patrocinadors

Mir, que ha estat temptat per Honda, Suzuki i Ducati, sembla decidit, encara que no guanyi el títol de Moto2, a fer el salt a MotoGP sempre en un dels equips oficials

rozas36466646 museo jorge lorenzo jorge lorenzo  junto a un retrato de ayr180522091229

rozas36466646 museo jorge lorenzo jorge lorenzo junto a un retrato de ayr180522091229

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Mundial de MotoGP es viu, en aquesta arrencada de temporada, a través de dues vies diferents. D’una banda hi ha la competició, en la qual el tetracampió Marc Márquez (Profunda) sembla haver adquirit, a cavall d’una de les seves millors RC213V, un ritme que resulta inabastable, de moment, per a la resta d’adversaris i, per una altra, hi ha la via de la renovació de plantilles de pilots als equips oficials de cara alspropers dos anys (2019 i 2020).

Només hi ha dues fàbriques que tenen ja resolt aquest problema. Yamaha va decidir molt aviat i va renovar, tantMaverick Viñales com, posteriorment, Valentino Rossi per dos anys més. A Le Mans, curiosament, on tant ‘MVK’ com ‘el Doctor’ van repetir que són molt lluny d’Honda i Ducati, el veterà pilot italià va sentir la necessitat de declarar que “tot i que hagués sabut que seguiríem amb aquests problemes de competitivitat, hauria renovat”.

La segona marca que es va decidir també molt aviat va ser KTM, que va fitxar la revelació dels últims anys, el francès Johann Zarco, per formar parella amb el jove Pol Espargaró, en qui va confiar el seu gran projecte de MotoGP des del primer instant. KTM tindrà un equip satèl·lit, però les grans figures no pensen en ell.

Marc Márquez, ja renovat per Honda fins al 2020, celebra amb els seus fans la victòria a Le Mans. / ALEJANDRO CERESUELA

És evident que les dues grans operacions del campionat han estat, com no podria ser d’una altra manera, les renovacions de Márquez, que no va trigar gens a posar-se d’acord amb Honda per continuar dos anys més vista la moto que han posat aquest any a les seves mans els enginyers japonesos i, d’altra banda, finalment, després de dures negociacions, la continuïtat d’Andrea Dovizioso, actual subcampió del món, amb Ducati. Queden, per descomptat, per resoldre els seus companys. És complicat, tot i que hi ha possibilitats, que Dani Pedrosa segueixi un any més i sembla impossible (és més, ‘Dovi’ va dir a Le Mans que li semblava que no seguiria) que Jorge Lorenzo renovi per la firma italiana de Borgo Panigale.

Contractes a la baixa per a Lorenzo

I és aquí, expliquen les veus del pàdoc, on podria ser la clau que tot es precipités al juliol, frontera que han establert fàbriques, equips, pilots i mànagers per resoldre el trencaclosques. Lorenzo cobra molts diners (es parla de 12,5 milions d’euros per temporada) i sembla que Ducati li ha ofert molt poc (el pobre contracte que va acceptar ‘Dovi’ l’any passat, més premis per guanyar), per la qual cosa el tricampió mallorquí no té ganes de seguir. N’hi ha que creuen que hauria d’acceptar, també a la baixa, l’oferta de Suzuki, on podria anar de la mà de Monster, el seu patrocinador personal, que s’ha quedat sense equip al canviar Tech3 Red Bull-KTM. I, segons ha pogut saber El Periódico de Catalunya de fonts properes al mateix Lorenzo, no és descartable que es retiri definitivament.

Si Lorenzo acceptés anar a la baixa a Suzuki, és molt probable que Andrea Iannone pogués fer el salt a Aprilia i que Danilo Petrucci, pilot reserva de l’equip oficial de Ducati, aconseguís la moto del mallorquí, junt amb ‘Dovi’. "¿Que soc el favorit per ocupar la plaça de Lorenzo a Ducati?, deu ser perquè soc barat", va dir fent broma dissabte, a Le Mans, 'Petrux'. Al nom de Petrucci també s’hi va afegir, bé, ho va fer el mateix Dovizioso en les seves declaracions de divendres a França, el de l’australià Jack Miller.

Joan Mir, al box d’Estrella Galícia 0.0 a Le Mans (França). / emilio pérez de rozas

Notícies relacionades

Molt pocs saben del cert què pensa fer Honda, dirigida ara esportivament per Alberto Puig, gran coneixedor del pàdoc i, sobretot, dels pilots emergents. Expliquen que a Puig li agrada molt el mallorquí Joan Mir, amb qui han contactat Ducati, Honda i Suzuki. Motorsport.com explicava ahir que Mir té un preacord amb Honda, però Carlo Pernat, mànager d’Iannone, escrivia aquell mateix dia a Gpone.com que el precontracte de Mir era amb Suzuki.

Mir farà el salt a MotoGP

El que sí que és segur és que Mir farà el salt, a finals de temporada, a MotoGP, sempre a un equip oficial: Honda, Suzuki o Ducati. Tret que sigui cert el rumor que assenyala la possibilitat que Honda li ofereixi quedar-se un any més a Moto2 i intentar la conquesta del títol, ja que aquest any, tot i que queden molts grans premis i el mallorquí ja va conquerir el seu primer podi en la seva nova categoria a Le Mans, ho té complicat. Si Mir acceptés aquesta possibilitat seria, lògicament, perquè Puig (Honda), li garantirien que el 2020 serà l’escollit quan prescindeixin de Pedrosa, a qui la firma alada li estaria concedint una pròrroga més per intentar guanyar el títol que persegueix des de fa 13 temporades.