GP DE MALÀISIA DE MOTOGP
Márquez provoca la caiguda de Rossi i corona Honda
L'heptacampió català, que dissabte traurà tot Cervera al carrer amb la seva festa, va regalar, amb la seva 9a victòria de l'any, el títol de constructors a Honda
El 'Doctor', dominador i líder a 16 de les 20 voltes del GP, va perdre el control de la seva Yamaha quan Márquez estava ja llest per a la gran batalla a Sepang
rozas45745561 sepang 4 noviembre 2018 marc m rquez gana en malasia foto 181104082639 /
Cert, era el dia de Valentino Rossi (Yamaha). Veritat, la icona italiana ha tingut un inici fulgurant, impressionant, un d’aquells diumenges que demostren que el vell rocker està en forma, als 39 anys. Feia (i segueix) 497 dies que no guanyava (Assen, Holdanda, 2017). I avui, en un circuit duríssim, que l’havia vist guanyar set vegades, davant de 103.984 espectadors, la majoria d’ells uns bojos del núm. 46, el ‘Doctor’ tornaria a fer història sense resistir-se a continuar guanyant i fer-se amb les dues generacions que el precedeixen i a les quals els lluita, dia a dia, entrenament a entrenaments, diumenge a diumenge (per això ara l’anomenen ‘senyor diumenge’), les victòries.
Rossi va sortir disparat i, de les 20 voltes al traçat de Sepang, en va liderar 16. Va ser a la 17, és a dir, a quatre del final, quan ‘Val’, potser amb la roda de davant ja molt feta malbé, no va poder suportar més la pressió que exercia sobre ell l’heptacampió del món, el pentacampió de MotoGP més jove de la història, el mite i icona que persegueix els seus triomfs i títols, el català Marc Márquez (Honda), i ha perdut el control de la seva Yamaha, cedint el triomf al ‘nen de Cervera’, que, sí, en efecte, estava ja molt a prop de Rossi i per tant, hauria pogut derrotar-lo, o no.
El seu triomf núm. 70
La decepció en el circuit malai, la tristesa, sens dubte, en milions de llars de motards de tot el món, va ser enorme, però Márquez, potser protagonitzant el relleu que ja tots donen per fet, va prendre el comandament de la carrera i va aconseguir la seva novena victòria d’aquesta temporada (EUA, Espanya, França, Holanda, Alemanya, Aragó, Tailàndia, Japó i Malàisia), és a dir, tres més que la temporada passada, el seu triomf núm. 70 en 185 grans premis i després del seu ‘pole positions’ núm. 80. “Hi havia massa motivacions extres per no guanyar”, va dir el català, que va celebrar, com poques vegades, la victòria, que concedeix a Honda, la seva fàbrica de sempre, el títol de constructors núm. 24, el ceptre que més anhelen i persegueixen els fabricants, ja que és l’únic que els permet vendre les seves motos dient que són campions del món de MotoGP.
Marc Márquez creua la meta de Sepang com a vencedor, besant la cúpula de la seva Honda. /
La carrera va ser impressionant, com han sigut totes les últimes, i no només, no, per l’escapada sobtada de Rossi sinó per la remuntada de Márquez, que arrencava, per càstig, des de la tercera fila. Una carrera que va tenir quatre espanyols (Márquez, Àlex Rins, 2n; Maverick Viñales, 4t i Dani Pedrosa, 5è) entre els cinc primers (només es va colar Zarco, 3r) en la classificació final i, sobretot, perquè l’heptacampió del món va haver de jugar-se-la durant les primeres voltes per no perdre la referència de Rossi.
Per això va estar a punt de caure dues vegades, que mig món veiés una altra ‘salvada’ prodigiosa, miraculosa, i, a més, un xoc, toc, amb Zarco, en aquesta persecució. I després, va anar serrant les dents i restant dècima a dècima, gairebé mil·lèsima a mil·lèsima, un sensacional ‘Doctor’, que manava amb solvència però que, en efecte, en les últimes carreres sempre havia acusat en excés (per això porta tant temps sense guanyar) el desgast del seu pneumàtic posterior.
A la recerca de la triple corona
La jornada, que havia arrencat molt abans del previst (els organitzadors van avançar les carreres dues hores per driblar la pluja, cosa que van aconseguir), havia començat ambel flamant i devastador títol de Jorge Martín (Honda) a Moto3 i, després, la conquesta del ceptre de Moto2 per l’italià Francesco ‘Peco’ Bagnaia (Kalex). I va acabar amb una altra exhibició de Márquez, que, a falta d’un gran premi, Cheste (València), a meitat de novembre i sis dies abans de la gran festa de Cervera (dissabte que ve a la tarda), va afegir al seu títol mundial, el de fabricants per a Honda i arrodonirà el seu triplet personal, a València, amb el títol d’escuderies per al‘team’ Repsol Honda. I més, Márquez li treu ja 101 punts d’avantatge al segon del Mundial, Andrea Dovizioso (Ducati), és a dir, més de quatre victòries. Increïble. Com tots els números d’aquest ‘noi miracle’.
Notícies relacionadesClassificació del GP: 1. Marc Márquez (Honda), 40 minuts 32.371 segons; 2. Àlex Rins (Suzuki), a 1.898 segons, 3. Johann Zarco (Yamaha), a 2.474 segons, 4. Maverick Viñales (Yamaha), a 4.667 segons i 5. Dani Pedrosa (Honda), a 6.190 segons.
Mundial de pilots de MotoGP: 1. Marc Márquez (Espanya), 321 punts, ja és campió; 2. Andrea Dovizioso (Itàlia), 220; 3. Valentino Rossi (Itàlia), 195; 4. Maverick Viñales (Espanya), 193 i 5. Àlex Rins (Suzuki), 149.
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"