LA RESSACA D'UN ALTRE ESTREMIDOR ACCIDENT
Mir: «Viñales ens ha posat en perill. Sense frens, havia d'haver abandonat»
L'accident provocat per 'MVK', quan es va tirar de la moto a 220 km/h, va fer que s'interrompés un GP que el mallorquí havia de guanyar
«Vaig sentir que Viñales explicava que es va quedar sense frens en la quarta volta; doncs, si és així, has d'abandonar ¡ja!», critica el pilot de Suzuki
rozas54592472 team suzuki ecstar spanish rider joan mir prepares for the t200824100232 /
El mallorquí Joan Mir (Suzuki), que en la primera carrera al Red Bull Ring, al Gran Premi d’Àustria, va aconseguir un extraordinari segon lloc i podi darrere de l’italià Andrea Dovizioso (Ducati), va perdre ahir, incomprensiblement segons ell i tots els habitants del pàdoc de MotoGP, la possibilitat d’aconseguir la seva primera gran victòria per culpa del català Maverick Viñales (Yamaha), que, malgrat tenir problemes de frens des de la quarta volta, va seguir a la pista i, finalment, va haver de tirar-se de la seva moto al final de la recta de Spielberg, a 220 km/h, i va protagonitzar un accident del qual, afortunadament, va sortir il·lès, però en el qual la seva moto es va incendiar a l’estavellar-se contra les proteccions, cosa que va provocar la bandera vermella que va engegar en orris el liderat, avantatge i més que probable victòria de l’estrella mallorquina.
«El que ha fet Maverick és d’una gran irresponsabilitat i espero que s’analitzi, com passa cada vegada que un pilot provoca una bandera vermella, i el sancionin, ja que, al marge que ha posat en perill la integritat física de tots nosaltres, a mi m’ha espatllat una clara oportunitat de guanyar el meu primer gran premi de MotoGP i, això, la veritat, no fa cap gràcia», va assenyalar Mir al final del Gran Premi d’Estíria, que va acabar guanyant i fent història el portuguès Miguel Oliveira (KTM).
Les pastilles dels frens
La companyia de frens Brembo va portar al Red Bull Ring unes pastilles de fre més grans de l’habitual per si els seus pilots volien utilitzar-les al témer, com així passava en molts casos, que les petites, habituals en totes les carreres, se sobreescalfessin en excés i deixessin de funcionar. Tothom va utilitzar les grans, menys Mir i Viñales.
«Jo portava, en efecte, les pastilles petites, les de sempre, ja que no vaig hi tenir problema al llarg de tot el cap de setmana», explica el mallorquí de Suzuki, de 22 anys i vuitè del Mundial de MotoGP, a 26 punts del líder, el francès Fabio Quartararo (Yamaha). «Sabíem que no patiríem amb això. Les Yamaha tenen problemes de frens sempre i van decidir fer la carrera amb les petites. He sentit que Maverick tenia problemes des de la volta 4. Una cosa molt irresponsable, perquè poses en perill la resta de pilots. S’ha quedat sense frens i no ha sigut gaire responsable per la seva part».
Joan Mir, ahir, a Spielberg, per davant de Jack Miller i Takaaki Nakagami. /
El català Alex Rins, company de Mir a Suzuki, va ser més dur al jutjar el comportament de Viñales. «Si t’has quedat sense frens tot just començar la carrera, el que has de fer és sortir de la pista, anar al box i solucionar-ho o abandonar. Viñales va haver de deixar la pista abans de provocar un accident, el seu comportament em sembla, com a mínim, inadequat, la veritat».
Mir, que va reconèixer estar «molt, molt, molt enutjat», va considerar que havia sigut maltractat per Direcció de Carrera durant tot el gran premi. «No vull ser el vencedor moral d’aquesta carrera. No serveixo per a això. Potser, sí, que hagi deixat el meu segell en aquest circuit, d'acord, però jo el que vull és guanyar, per mi, per la meva marca, per la meva família, pels meus fans, pel meu equip, per l’afició i estava a punt d’aconseguir-ho, però el comportament de Viñales m’ho ha impedit i això em sembla molt malament».
L’última volta
El mallorquí de Suzuki, que assegura que se sent preparat «per lluitar pel títol mundial, que, sense Marc Márquez (Honda) en pista, sembla més obert que mai», recorda que, no només durant els entrenaments Johann Zarco i Andrea Dovizioso van haver de ser sancionats «per estar al mig de la pista», sinó que el comportament de Pol Espargaró, «al qual estimo molt i ell ho sap», li va impedir, potser, tornar a pujar al podi per segon diumenge consecutiu.
Notícies relacionades«Pol, en el penúltima revolt, es va colar i va decidir entrar en l’últim revolt per fora (de la pista). La línia la tenia Jack (Miller), ell sabia que si entrava per fora es colaria, ha obert gas i ha tornat, i no el penalitzen. Ell sabia que estava sancionat, perquè se n’anava directe al box, i l’han parat i li han ficat (al parc tancat). Pol ho ha fet molt bé, però em queixo del comportament de la Direcció de Carrera, perquè hi ha una norma i cal complir-la, si no això és una conya», va argumentar.
Aspirant al títol
Mir va insistir que se sent en un gran moment de forma i, per descomptat, que té la sensació que, com ja va comentar abans de començar aquesta irregular temporada, pot lluitar pel podi i la victòria en tots els circuits. «Si, aquí, a Spielberg, on la potència del motor és vital, hem sigut davant, és que tenim moto, tècnics, millores i equip per plantejar-nos sempre estar al ‘calaix’ i, sí, ja ho vaig dir a l’hivern, ja ho vaig comentar després dels tests, estar lluitant pel títol. ¿Difícil?, és clar que és difícil, en cap esport, en la vida, ningú et regala res».
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia