L’INICI DEL MUNDIAL DE MOTOGP (3)

L’imperi Honda contraataca amb una moto revolucionària

  • Pol Espargaró, el millor pilot de la pretemporada, agraeix a Honda haver creat una moto «fàcil de pilotar, menys perillosa que la del 2021 i guanyadora»

L’imperi Honda contraataca amb una moto revolucionària

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Lesionat, i molt, Marc Márquez, Honda ha deixat de dominar el Mundial de MotoGP. A Márquez el va succeir Joan Mir i la seva Suzuki i al mallorquí li va robar la corona Fabio Quartararo i la seva Yamaha. No deixa de ser curiós: quan guanyava Marc, la millor moto era la Ducati; quan vencia Mir, també i, ara, que ha triomfat el ‘Diablo’, tots coincideixen que la ‘Desmosedici’ de Borgo Panigale i el seu geni Gigi Dall’Igna continua sent la que té millor motor, millor aerodinàmica, una manejabilitat ideal i millors prestacions de cara a la nova temporada.

Expliquen que Aprilia ha fet aquest any un pas importantíssim. Expliquen que Suzuki ha millorat respecte a la passivitat demostrada el 2021. El ‘Diablo’ diu que a la seva Yamaha li falta potència, però és el ‘Diablo’. KTM continua sent una incògnita després d’haver guanyat ja carreres. I, això sí, qui ha donat, diuen, un cop sobre la taula ha sigut Honda i el seu departament de competició Honda Racing Corporation (HRC), que ha dissenyat i fabricat una moto que no té res a veure amb els seus últims set models anteriors. L’imperi ha decidit contraatacar.

Una moto diferent

«La moto va molt bé, sí, no té res a veure amb les anteriors, ¡res!», explica Pol Espargaró, el ‘tapat’ del MotoGP i guanyador dels assajos de pretemporada. «És diferent a tot el que Honda ha posat sobre la pista en els últims set anys i té un potencial increïble. I, a més, és fàcil i agradable de pilotar. Es deixa portar». ‘Polyccio’ no ho diu però el gran canvi és copiar Ducati i traslladar el pes i la tracció a la roda posterior, cosa que fa trontollar una mica el tren davanter, que és, segons ells, amb el que es pilota la moto.

«Al tenir més agafada darrere, entres millor en corba, tens millor acceleració. La tracció et dona més seguretat entrant en corba, patina menys, derrapes menys i desgastes menys les gomes, vital. Abans, era impossible jugar amb el fre posterior a l’entrar en la corba i, ara, hem d’utilitzar altres trucs per aconseguir més fre. Ara pots ser més agressiu, més bèstia, si vols, perquè la moto és menys perillosa i això és fonamental quan tens 21 carreres i has d’evitar caigudes i lesions», afegeix el petit dels Espargaró.

«Ara podem ser més agressius, més bèsties i, a una volta, serem molt més eficaços»

Pol Espargaró / Pilot oficial del Repsol Honda

Una altra cosa que ofereix la nova Honda RC213V és la possibilitat de ser veloç, molt veloç, a una volta. «Tots els pilots Honda demanàvem als enginyers que se centressin, també, en això. En l’actual MotoGP, és vital sortir en les dues primeres files, altrament és gairebé impossible guanyar. I ara, amb aquesta moto podem ser bèsties i arriscar a una volta, cosa que ens ajudarà dissabte a la ‘quali’».

El pilot, decisiu

Notícies relacionades

‘Polyccio’ elogia i agraeix «infinitament» el tremend esforç que ha fet HRC per proporcionar-los una nova arma amb què lluitar a la graella de MotoGP. «Les motos ara estan molt igualades, molt. Com diu Marc, hi ha 10 o 12 motos que poden guanyar, després el Mundial ens posarà a cada un al nostre lloc. Però el millor és que Honda també ha copiat la idea de Ducati de proporcionar a diferents equips, diferent pilots amb diferents estils de pilotatge la mateixa moto, l’oficial, cosa que suposa una feina extra enorme per a les fàbriques, però obre la possibilitat d’aconseguir èxits amb diversos pilots, per això, en els últims anys, mai saps qui guanyarà».

«És evident», acaba comentant Espargaró, «que, a igualtat de mecàniques, la influència del pilot en el triomf és més gran, que és el que ha de ser. Al final, és el pilot qui marca la diferència».