DOBLE XOC DEL CAMPIÓ

Márquez: «Em sap greu per Fabio, que s’està jugant el títol»

  • El vuit vegades campió del món lamenta que el líder del Mundial no pogués evitar-lo en la primera volta del GP d’Aragó quan ell va haver de frenar per no xocar amb Bastianini i Espargaró

  • «Ha sigut una situació de carrera, sí, però fot molt», va reconèixer Quartararo, que, a sobre, se’n va anar a terra quan el comissari que el tornava al seu box pel vial es va despistar i va xocar amb un altre escúter

Márquez: «Em sap greu per Fabio, que s’està jugant el títol»

EMILIO PÉREZ DE ROZAS

5
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

El Gran Premi d’Aragó, al marge d’haver estat marcat pel triomf d’Enea Bastianini (Ducati) sobre el seu company de marca ‘Pecco’ Bagnaia, en un avançament d’última volta, quedarà a la història com el dia que Marc Márquez (Honda), que reapareixia després de 112 dies d’inactivitat (el seu últim GP va ser el de Mugello), xocava dues vegades, sense voler, sense pretendre-ho i sense ser culpa seva.

En la primera el va envestir, sense voler, Fabio Quartararo (Yamaha), que no va poder evitar-lo i va caure i, immediatament, la roda posterior de l’Honda d’MM93 va quedar bloquejada quan el català va activar el dispositiu de la suspensió posterior, desequilibrant el vuit vegades campió del món, que va xocar amb el seu company de marca, Takaaki Nakagami, i va provocar una caiguda molt lletja, que no va suposar cap lesió seriosa per al pilot japonès.

El lament de Márquez

«Em sap greu per tot el que ha passat, sobretot per Fabio (Quartararo), que s’està jugant el Mundial, però ha sigut i així ho ha interpretat també ell, cosa que li agraeixo, una situació de carrera», va comentar Márquez tot just acabar la carrera. És més, el pilot de Cervera (Lleida) va haver de sortir al pas (cosa de les xarxes socials) per les crítiques que li van arribar en què insinuaven que va pretendre fer caure Nakagami en la recta. «Sembla mentida que la gent digui aquestes coses. Jo mai faria això. És una bogeria pensar així. La roda posterior de la meva moto s’ha bloquejat quan he accionat el sistema de suspensió a causa que tenia una peça del carenat de Fabio ficada en la suspensió. La moto se n’ha anat cap a l’esquerra i ‘Naka’ ha xocat amb mi. Això és el que ha passat».

Márquez va explicar que «tots sortim molt ràpids i tots volem col·locar-nos el millor possible en els primers revolts. Aquest revolt 3 de Motorland sempre és conflictiu. Enea (Bastianini) i Aleix (Espargaró) gairebé xoquen al traçar-la i jo he deixat anar el gas, la meva roda posterior ha derrapat una mica i Fabio, que anava enganxadíssim a mi per mirar de superar-me en el següent revolt, no ha pogut evitar-me i ha xocat amb mi, amb tan mala sort que se n’ha anat a terra».

«Sé com de dur és, perquè també m’ha passat a mi, que et succeeixin aquestes coses quan t’estàs jugant el Mundial»

Marc Márquez / Pilot de l’equip Repsol Honda

«El que ha passat, després, amb Nakagami sí que ha sigut perillós, ja que quan la meva moto s’ha bloquejat, ha fet un gest molt rar. Se’n podia haver anat cap a la dreta i no hauria passat res, però se n’ha anat cap a l’esquerra i passava Takaaki, que tampoc ha pogut evitar-me. Aquesta caiguda sí que ha sigut lletja, però també sé que no té res greu. Quan es produeixen caigudes per problemes tècnics de la moto no pots fer res i són les pitjors ja que et sorprenen».

Ànims a Fabio

«Repeteixo, em sap molt greu pels meus dos companys, pels dos, tot i que sé que estan bé, però, lògicament, em sap més greu per Fabio, que s’està jugant el Mundial i sé el que és estar en aquesta situació, perdre una carrera, cedir 25 punts amb un toc amb un pilot, ja que m’ha succeït diverses vegades. És el risc de les primeres voltes, és el risc de sortir des de darrere i tot s’acumula. Sol passar», va insistir el líder del ‘team’ Repsol Honda.

En aquest sentit, quan vam comentar a Marc que, minuts abans, Fabio no l’havia culpat de la seva caiguda, se’n va alegrar. «És que és així, ell anava molt enganxat a mi, lògicament volia aprofitar les primeres situacions de carrera per avançar-me i no ha pogut driblar-me. Només espero que Fabio mantingui aquest esperit de lluita fins al final del Mundial, ja que ara venen carreres, lluny d’Europa, al Japó, Tailàndia, Austràlia i Malàisia, on pot ploure i poden passar moltes coses i ell continua sent un sòlid líder».

Márquez, que va lamentar no haver pogut complir el seu somni, bé, el seu desig, el seu pla «d’acabar la carrera, no importava la posició», celebrava no haver caigut en les dues situacions de carrera i, sobretot, «haver guardat forces per al Japó, diumenge vinent». Això sí, considera que Ducati fa bé a deixar plena llibertat als seus pilots per poder córrer «ja que Enea (Bastianini), que serà un dur rival l’any vinent ja que ha après a fer bons divendres i dissabte, cosa que no feia abans, té encara possibilitats d’aspirar al títol».

Fabio, un senyor

Prèviament a les declaracions de Márquez, Quartararo va acudir a la sala de premsa, visiblement afectat per la doble caiguda, sí, sí, doble caiguda, soferta en pocs minuts. «He caigut al xocar amb Marc però és que, després, quan un comissari em portava al meu box pel vial de la pista, ha mirat un segon cap enrere, no sé per a què, amb tan mala sort que hem xocat contra un altre escúter de cara. Tot el que tinc, això sí, m’ho he fet en l’accident amb Marc».

Notícies relacionades

I sobre l’accident amb Marc, el ‘Diablo’ va explicar que «gairebé no ho puc explicar, bé, no ho puc explicar, no, ja que ni ho he vist, ni ho recordo. La moto de Marc ha derrapat una mica, jo anava molt enganxat a ell i he xocat. Després, s’ha produït la història amb el comissari i l’escúter que ja és massa, la veritat. Això de Marc ha sigut, sí, una situació de carrera, però fot un munt».

Respecte al Mundial, ara que té ‘Pecco’ Bagnaia (Ducati) cada vegada més a prop (a 10 punts i Aleix Espargaró, a 17), Quartararo està animat i no pensa llançar la tovallola. «Avui, almenys, m’he emportat una alegria amb la victòria d’Enea (Bastianini), que m’ha donat l’única alegria del dia».

Temes:

Motos