Aleix Espargaró triomfa en gran en el GP de casa seva

El pilot de Granollers oblida l’error de l’any passat, quan va creure conquerir la plata faltant encara una volta, i s’imposa, de manera magistral, al campió ‘Pecco’ Bagnaia

Aleix Espargaró triomfa en gran en el GP de casa seva

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Ell ha nascut aquí al costat, a Granollers, tot i que viu i és resident a Andorra. Explica que quan la professora de l’escola obria la finestra de la classe sentia les motos en el circuit de Montmeló. No diu, no, que allò provoqués el seu amor la seva passió, la seva bogeria per les motos, per les carreres de motos, per la competició, però sí que ho recorda com una cosa molt íntima i, sobretot, com una anècdota que genera, anualment, la il·lusió per voler guanyar en el Circuit Barcelona-Catalunya. I avui, en la carrera a l’esprint, la curteta, la de 12 voltes, Aleix Espargaró (Aprilia) ha triomfat en gran, espectacularment, imposant-se a l’italià ‘Pecco’Bagnaia (Ducati).

Espargaró, que l’any passat va perdre la segona posició que tenia més que assegurada per darrere del francès Fabio Quartararo (Yamaha) al descomptar-se amb les voltes i creure que el seu penúltim pas per meta era ja l’últim, ha estat avui més atent que mai al comptavoltes de la torre de control de Montmeló, ara més gran encara que l’any passat, per no perdre, aquesta vegada, la victòria. Potser per això, amb el seu humor de sempre, el més gran dels Espargaró ha estrenat avui un casc que li ha donat molta sort i on es podia llegir «una volta més».

Escapada controlada

La carrera no va tenir massa història. Bagnaia es va escapar, perdó, va intentar escapar-se, tot just apagar-se el semàfor, perfectament conscient que el poder demostrat per Aprilia en aquest traçat («tenen molta més adherència que la resta de motos», va assenyalar el campió italià) convertiria, com així ha sigut, en tremends rivals els dos pilots del conjunt de Noale, Aleix Espargaró i Maverick Viñales.

A meitat de la carrera, Aleix ha esgotat més que Bagnaia la frenada al final de la immensa recta de Montmeló i després de sortir del seu rebuf ha fet un avançament netíssim a ‘Pecco’, s’ha convertit en líder i, a partir d’allà, s’ha escapat, demostrant, en efecte, controlar moltíssim millor que cap altre rival la situació en el circuit català, que va registrar una formidable entrada.

«Dediquem aquest doblet al podi d’Aprilia al nostre president, que va morir recentment i hauria estat molt orgullós de la seva marca»

Aleix Espargaró

Piloto de l’equip Aprilia Racing

«Tots saben que per a nosaltres guanyar aquí, al costat de casa, és meravellós, així que hauríem d’intentar repetir victòria demà», va comentar Aleix amb un ampli somriure als seus llavis. «Ha anat tot molt bé, estem tots molt contents i, a Aprilia, volem dedicar aquesta victòria al nostre president, Roberto Colaninno, que va morir recentment i a qui li hauria encantat veure, per primera vegada en la història de MotoGP, dues Aprilia al podi».

Perquè darrere d’Aleix i Bagnaia es va classificar Maverick Viñales, que va lluitar desesperadament en l’última volta per superar un Bagnaia que li va tapar tots els buits i va impedir el doblet de la firma de Noale al podi de Montmeló. «Tothom ha vist que ho he intentat, però el meu pneumàtic davanter, que s’ha reescalfat en excés, era un risc gran si forçava més del compte. Demà (per diumenge) tornarem a intentar-ho, ja que està sent un cap de setmana fantàstic per a nosaltres».

Bagnaia, més líder

Notícies relacionades

Bagnaia, per la seva banda, va reconèixer davant el micròfon de Dorna TV que, evidentment, és «molt millor guanyar, però en un campionat tan llarg i complicat l’important és ser regular i aquest segon lloc em permet escapar-me quatre punts més de Jorge (Martín, 51) i consolidar-me com a líder. Ja vaig dir ahir que l’Aprilia tenia una mica més d’adherència que nosaltres, però veurem si demà podem guanyar-los».

Mundial de pilots: 1. ‘Pecco’ Bagnaia (Itàlia, Ducati), 260 punts; 2. Jorge Martín (Espanya, Ducati), 194 i 3. Marco Bezzecchi (Itàlia, Ducati), 185.