MUNDIAL DE MOTOGP

El fred, la pluja i el fort vent obliguen a suspendre la carrera a l’‘sprint’ d’Austràlia

Es van complir els pitjors pronòstics a Phillip Island: es va córrer sota la pluja en Moto3, es va haver de suspendre, a mitja carrera, la prova de Moto2 i, finalment, es va decidir que faltava seguretat per poder disputar la carrera a l’‘sprint’ de MotoGP perquè, especialment, les ràfegues de vent eren perillosíssimes

El fred, la pluja i el fort vent obliguen a suspendre la carrera a l’‘sprint’ d’Austràlia

ALEJANDRO CERESUELA

3
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

L’organització del Gran Premi d’Austràlia, que s’ha disputat aquest cap de setmana en un alterat, climatològicament parlant, circuit de Phillip Island ha decidit suspendre avui la carrera l’‘sprint’ que s’havia de celebrar a les quatre de la matinada, hora d’Espanya, per culpa del temps desastrós que està patint el preciós traçat al costat del mar de l’illa pròxima a Melbourne. A més del fred i la pluja, en el moment de la suspensió hi havia ràfegues de vent de fins a 55 quilòmetres per hora i es presagiava que podien assolir els 88 km/h. amb el pas de les hores.

Tal com es va intuir, divendres passat, quan la mateixa organització, d’acord amb tots els components del ‘pàdoc’de MotoGP, va decidir intercanviar les carreres del GP i la curta a l’‘sprint’ avançant la prova llarga a ahir dissabte i deixant la curta per avui, les condicions horribles que es van presagiar divendres s’han complert plenament aquest diumenge. Malgrat que es va poder córrer la carrera de Moto3 amb molta pluja, el fred i les ràfegues de vent de més de 50 km/h. han obligat a escurçar la prova de Moto2, suspesa quan es portaven 10 de les 24 voltes de carrera i han impedit, finalment, que els pilots de MotoGP sortissin a pista per completar la postergada prova a l’‘sprint’.

Viatge a Tailàndia

L’espanyol Carlos Ezpeleta, director esportiu de MotoGP, va explicar per què s’ha hagut de suspendre, finalment, la prova curta de la categoria reina. «Clarament, es demostra que la decisió de canviar l’horari de la carrera principal a dissabte era la correcta. Sabíem que el vent complicaria les coses, la resposta dels pilots aquest matí era bastant positiva a córrer, però la situació ha anat empitjorant, per les ràfegues de vent, que és una de les possibilitats en un circuit així, obert a l’oceà. Hem parlat amb pilots i equips i s’ha pres aquesta decisió, tots volem veure córrer els pilots, però no hi havia prou seguretat per a ells. S’ha de donar un premi a tots els fans que són aquí fora, és un miracle aguantar, volíem córrer, però no hem tingut cap altra opció. Per sort, insisteixo, ahir, dissabte, van poder veure una gran carrera». En aquest sentit, alguns campions de MotoGP es van acostar les grades de Phillip Island per firmar autògrafs i fotografiar-se amb alguns dels 19.787 aficionats que van acudir al traçat australià.

Els pilots, doncs, es traslladaran demà a Tailàndia, on, el pròxim cap de setmana, se celebra un nou gran premi. El català Jaume Masià, que ha acabat vuitè avui sota la pluja, en una carrera guanyada pel turc Deniz Öncü per davant del japonès Ayumu Sasaki, viatjarà encara com a líder de Moto3, amb només 4 punts d’avantatge sobre Sasaki. El murcià Pedro Acosta, que ha acabat avui cinquè després d’una de remuntada històrica passant del lloc 31 a la sortida a la 5a plaça final (va caure en la volta de formació de la graella i va haver d’arrencar últim), viatja amb 56 punts més que l’italià Toni Arbolino, que ha guanyat avui i, per tant, el ‘tauró de Mazarrón’ tindrà diumenge la seva primera pilota de partit per ser campió de la categoria intermèdia.

I en el cas de MotoGP després que el madrileny Jorge Martín cometés l’error d’elegir ahir el pneumàtic tou, perdent en l’última volta, sí, sí, en l’última volta tot l’avantatge que tenia i sent superat, en aquests últims 4.441 metres, per Johann Zarco, ‘Pecco’Bagnaia, Fabio Di Giannantonio i Brad Bnder, el campió italià de Ducati arrencarà el GP de Tailàndia amb 27 punts d’avantatge sobre ‘Martinator’ i 73 sobre el seu compatriota Marco Bezzecchi.

Miller, enfadat

Notícies relacionades

Dir, finalment, que tant els pilots com els responsables dels equips van coincidir amb Direcció de Carrera i l’organització Dorna Sports que no es podia córrer per falta de seguretat. «Jo hauria fet dues voltes a veure què passava però, bé, és veritat que la cosa estava molt malament», va assenyalar el local Jack Miller, que es va resignar. «És una pena, sí, ja que a nosaltres ens interessava córrer», va assenyalar Fonsi Nieto, Director Esportiu de l’equip italià Prima Pramac en què corre Martín. «És perfectament comprensible, les condicions no permetien córrer».

«La seguretat per a tots nosaltres és el primer», va comentar l’italià Davide Tardozzi, un dels caps del líder i campió ‘Pecco’ Bagnaia a l’equip oficial Ducati Corse. «Hem d’entendre que aquestes coses passen, no molt sovint, però poden passar, així que dono les gràcies a Dorna per haver pres, ràpidament, la decisió adequada. És una qüestió de seguretat, res més.»