Competició sostenible
La F4 francesa utilitzarà el biocombustible de Repsol per als seus monoplaces
L’associació entre la competició francesa i la companyia energètica espanyola és un primer pas de cara al futur dels diversos campionats del món del motor

La companyia energètica Repsol inicia aquesta setmana el subministrament de biocombustibles 100% renovables a la competició francesa de F4 per a l’ús en els tests de pretemporada al circuit mític Bugatti de Le Mans i durant tota la temporada 2022. Serà la primera competició de monoplaces que utilitzarà 100% biocarburant per a tots els cotxes de la competició.
L’acord contempla la utilització de més de 30.000 litres de biocombustibles avançats, fabricats i desenvolupats al Repsol Technology Lab, a Móstoles (Madrid), i que compleixen els criteris de sostenibilitat establerts a la Directiva Europea d’Energia Renovable (RED), així com els paràmetres de l’especificació «Advanced Sustainable Fuel» que marca la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA).
Solucions de futur
«Amb aquest acord, Repsol continua apostant per donar solucions centrades en la sostenibilitat aplicades a les altes competicions de motor. A més, la companyia, pionera en la fabricació de combustibles sostenibles a Espanya, continua avançant pel camí de la descarbonització dels processos i productes per convertir-se en zero emissions netes l’any 2050», va comentar Clara Rey, directora de Customer Centric al Repsol Technology Lab.
Aquest nou acord amb la F4 francesa forma part del compromís de Repsol a nivell global amb els seus patrocinis de l’esport del motor. La companyia multienergètica espanyola també està involucrada en diversos patrocinis d’esports de motor, entre ells el pròxim Grand Prix de Pau New Energies, que se celebrarà a la ciutat del sud de França el mes de maig. També ha patrocinat Isidre Esteve al Dakar 2022, on han desenvolupat conjuntament el biocombustible amb què ha competit el pilot de cotxes.
Altres competicions
Notícies relacionadesA MotoGP, on la companyia patrocina l’equip oficial Honda, seguint les directrius de Dorna –organitzadora de la competició-, Repsol treballa perquè, el 2024, els combustibles utilitzats pels equips estiguin compostos com a mínim per un 40% de combustible no fòssil, amb l’objectiu que el 2027 totes les motos utilitzin l’esmentada especificació al 100%.
La vinculació de Repsol amb el món de la competició de motor supera ja els 50 anys, anys en què la companyia ha desenvolupat els seus productes amb l’objectiu d’obtenir les millors prestacions. Al segle XXI, Repsol aposta per la sostenibilitat i eficiència energètica, pensant en el futur per desenvolupar un carburant millor. La competició servirà de nou a Repsol com a banc de proves per al desenvolupament dels seus productes futurs, a fi que algun dia aquests es trobin a les estacions de servei a disposició dels seus clients.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- El germà de Sánchez, a judici La jutge de Badajoz veu motius per processar el germà de Sánchez i dona per acabada la instrucció
- Declaració de la Renda El tràmit que has de fer quan una persona mor i que és motiu de sanció
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Entrevista Magí Garcia: «La lluita contra el que és ‘woke’ és una obsessió americana que aquí han copiat els més idiotes de la classe»
- La divisió del sector progressista del TC frena l’aval a la ‘llei trans’