Sistema de seguretat

Nou canvi en l’ITV el 2023: afectarà milions de cotxes

Nova complicació per passar la ITV: afectarà els cotxes amb més de 15 anys

ITV: compte amb aquesta peça si el teu cotxe és matriculat a partir de 1999, es considera «defecte greu»

Nou canvi en l’ITV el 2023: afectarà milions de cotxes
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) és un tràmit obligatori que els conductors han de completar cada cert temps. Tot i que es tracta d’una simple revisió, aquesta pot acabar convertint-se en un calvari si el cotxe presenta defectes considerats greusque no deixin obtenir la certificació i, consegüentment, impedeixin continuar circulant.

Entre els sistemes a tenir en compte en els vehicles de la Unió Europea hi ha l’‘eCall’, el qual inclou un botó SOS per trucar al número d’emergències (112) en cas d’accident greu. Aquest mecanisme està integrat a tots els cotxes homologats des del març del 2018, i l’obligatorietat de la seva inspecció afectarà els automòbils amb un màxim de vuit places (categoria M1) i comercials lleugers (categoria N1). Amb tot, la revisió d’aquest dispositiu es començarà a portar a terme quan s’inclogui en el ‘Manual de Procediment d’Inspecció de les Estacions ITV’, la qual cosa podria passar abans del maig.

Protocol d’emergència

Notícies relacionades

Tal com recull l’Oficina Tècnica de Prevenció (OTP) el protocol de funcionament que utilitza ‘eCall’, el qual es pot activar tant manualment com automàticament després de tenir un accident, recull quatre punts diferents. Primer, s’executa una trucada d’emergència al 112 quan els sensors del cotxe detecten una col·lisió greu. A continuació, mitjançant la localització per satèl·lit es determina la ubicació del telèfon que ha trucat, així com una altra informació rellevant com el tipus de vehicle i el sentit de circulació.

El tercer pas consisteix en una trucada realitzada per un operador entrenat, el qual mirarà de contactar amb els ocupants de l’automòbil per obtenir nous detalls sobre la seva situació. En cas de no obtenir resposta, es procedirà automàticament a l’últim punt: l’enviament immediat d’ajuda. Així doncs, serveis d’emergència com bombers o personal sanitari es traslladaran ràpidament al lloc del sinistre per servir a les persones implicades que requereixin assistència.