Confusió al proveir-se

¿Què passa si he posat gasolina a un dièsel?

Desvetllats els millors dies de la setmana per posar gasolina i estalviar

‘Efecte dilluns’ per posar gasolina més barata: ¿mite o realitat?

¿Què passa si he posat gasolina a un dièsel?

Joan Cortadellas

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Confondre’s de combustible a l’hora de proveir-se és un error més comú del que sembla. De fet, aquest tipus d’equivocacions en anys anteriors van fer que el diàmetre de les mangueres i de la boca del dipòsit del cotxe es modifiqués per poder diferenciar els que s’utilitzen per al dièsel, que són més grans, dels que s’utilitzen per a la gasolina.

Igualment, en cas de cometre l’error de repostar un vehicle dièsel amb gasolina, és convenient conèixer les conseqüències que això pot tenir al sistema mecànic de l’automòbil afectat i com es pot resoldre aquesta situació hipotètica.

Diferents propietats

Tal com recull el portal especialitzat Diariomotor, carburants com el dièsel i la gasolina guarden certes diferències en les seves propietats. Una és la lubricació: mentre que el Gasoil A disposa d’aquesta qualitat, la Sense Plom 95 la presenta en menys mesura. Per això, si es proveeix amb gasolina un cotxe dièsel, el més probable és que aquest comenci a emetre sons estranys al circular, ja que s’estaria gripant el motor per aquesta falta de greixatge.

Així mateix, les altes temperatures a què arriba el cicle dièsel podrien fer detonar la gasolina i donar lloc a una explosió les conseqüències de la qual passarien per provocar danys en sistemes d’anticontaminació (FAP) i altres elements del sistema d’injecció.

De totes maneres, tal com destaquen al lloc web esmentat, la gravetat dels efectes sempre dependrà de la quantitat de combustible inserit, i l’ompliment complet seria el que provocaria que l’automòbil ni tan sols s’engegués.

¿Hi ha marxa enrere?

Notícies relacionades

En cas d’advertir l’error abans d’encendre el motor, és indispensable que aquest es mantingui apagat, per evitar que la gasolina entri al circuit. A continuació, el més pertinent és avisar el personal de l’estació de servei i el servei d’assistència a la carretera, que s’encarregarà de traslladar l’automòbil al taller perquè buidin i netegin el dipòsit.

Amb tot, si després de proveir-se s’ha arribat a circular, caldrà la neteja del circuit de combustible, a més d’altres intervencions, com la substitució d’elements com els injectors. Cal destacar que qualsevol tipus de buidatge del motor s’haurà de portar a terme en un taller homologat, ja que els carburants implicats són altament inflamables.