Bianchi, en estat crític per un greu accident a Suzuka

El pilot francès és operat d'un traumatisme cranial després d'haver xocat amb la grua que retirava un altre cotxe

El pilot francès de Marussia-Ferrari perd el control del seu monoplaça i pica amb la grua que retirava el cotxe d’Adrian Sutil. / YOUTUBE / EFE

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / SUZUKA (Enviat especial)

Mentre el pilot francès Jules Bianchi, de 25 anys, pilot de l'equip Marussia-Ferrari i alumne de la Ferrari Driver Academy, es debat entre la vida i la mort, totalment inconscient, a l'Hospital Universitari de Suzuka (Japó), les crítiques comencen a assenyalar, no només els comissaris del revolt 15 que han estat tan sapastres per ocupar totalment l'escapatòria amb la grua en un intent de treure el Sauber de l'alemany Adrian Sutil, que s'havia accidentat un minut abans que Bianchi, sinó també el director de carrera, el popular Charlie Whiting, que ha trigat un interminable minut a interrompre la carrera i treure el cotxe de seguretat, que ja ha sortita acompanyat del cotxe medicalitzat davant el perill que corria la vida de Bianchi.

SUTIL, PRINCIPAL TESTIMONI

Sutil, que després de ser revisat pels metges al mateix revolt 15 ha tornat a peu al seu box, ha estat el primer a ser requerit pels mitjans de comunicació. Ha estat, precisament, el pilot alemany de Sauber qui ha explicat que el Marussia de Bianchi s'havia estavellat contra la grua que estava intentant treure, penjat de la seva ploma, el monoplaça de Sutil. El pilot alemany no ha volgut dir gaire més, encara que sí que ha pogut apuntar que "ho he vist tot, estava allà dret, però no vull donar detalls. Tots els meus pensaments estan amb ell. Per respecte a la seva vida no vull explicar res més. Simplement, com tots, espero i desitjo que estigui en les millors mans mèdiques".

"Jo he tingut 'aquaplanning' en aquest revolt i una volta després Bianchi s'ha estavellat amb les banderes grogues. Ha tingut el mateix problema que jo i el mateix accident, però amb un resultat diferent. La grua ha vingut a treure el meu cotxe. El revolt és un dels més delicats. Si tens un accident aquí, hauries de treure el cotxe de seguretat immediatament, però suposo que és difícil prendre la decisió. Potser hauríem d'haver parat la carrera una mica abans", ha explicat Sutil.

GUTIÉRREZ I MASSA CRITIQUEN LA DIRECCIÓ DE LA CARRERA

Tots, en efecte, a més de criticar el comportament dels comissaris d'aquest revolt i la seva poca traça a l'hora de vigilar que la maniobra per treure el Sauber de Sutil no signifiqués cap perill, assenyalen Whiting, que ha trigat a treure el ‘safety’. “Aquell revolt és horrible”, ha assenyalat el mexicà Esteban Gutiérrez, company de Sutil a Sauber. “I en les condicions en què estàvem corrent encara més, ja que la pluja tornava a ser intensa i, la veritat, la pista estava com un mirall”. “Feia cinc voltes que demanava per ràdio a l'equip que demanessin la suspensió de la carrera i l'aparició del ‘safety car’ a la pista, ja que les condicions eren molt perilloses”, ha explicat el brasiler Felipe Massa, pilot de Williams-Mercedes. “Només puc dir una cosa: han parat la carrera tard i penso que aquest desgraciat accident era perfectament evitable”, ha sentenciat el veterà expilot de Ferrari.

Tot ha passat a la volta 43 de les 53 de què constava el Gran Premi. Eren les 16.50 hores a Suzuka (Japó) i la prova estava liderada pels dos Mercedes de l'anglès Lewis Hamilton i l'alemany Nico Rosberg. La pluja ha començat a caure fort, de nou, i tot feia presagiar unes voltes interessants, ja que alguns pilots havien muntat pneumàtics d'extrema pluja mentre que els líders anaven calçats amb intermèdies. Les dues sortides de pista consecutives de Sutil i Bianchi i, molt especialment, l'accident del pilot francès, han fet que, finalment, Charlie Whiting decidís treure el cotxe de seguretat, el cotxe medicalitzat i, immediatament, donés per acabada la carrera.

ACCIDENT ESGARRIFÓS

Notícies relacionades

Segons algunes imatges ofertes per fotògrafs i aficionats que eren a prop del revolt 15, el Marussia-Ferrari de Bianchi ha quedat atrapat sota la grua, ja que aquests aparells solen portar pneumàtics de tractor o més alts encara i, per tant, és fàcil que un F-1 s'hi pugui col·locar a sota. Això significa, encara que no hi ha confirmació oficial, que és més que factible que Bianchi s'hagi donat un brutal cop al cap en alguna part de la grua, i això li hagi provocat la inconsciència. Hi ha qui comenta als voltants de l'hospital del traçat japonès que els metges han preferir no pujar Bianchi a l'helicòpter perquè és desaconsellable volar si tens un traumatisme cranial. 

La web del diari francès ‘L’Equipe’ informa que el veterà expilot finlandès Mika Salo, comissari de pista de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA) en aquest Gran Premi, assegura que “Bianchi ha patit un important cop al cap” per culpa de l'impacte amb el tractor grua que estava retirant el Sauber de Sutil.