Alonso: "Espero que els F-1 del 2017 ens deixin amb la boca oberta"

El bicampió espanyol anhela que, amb el canvi de reglament tècnic, els monoplaces tornin a ser autèntics cotxes de carreres

 

  / AFP / JOHN THYS

3
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / BARCELONA

Fernando Alonso (McLaren-Honda) va començar a treure el cap al Gran Premi de Bèlgica de F-1 on, utilitzant les últimes millores en el motor Honda, va protagonitzar una de les millors carreres dels seus més que discrets anys a l'escuderia que lidera el britànic Ron Dennis. El ‘Nanu’, que va compartir amb el campió britànic Lewis Hamilton (Mercedes) l'última fila de la graella de sortida en el preciós i veloç traçat de Spa-Francorchamps, va acabar en una més que digna setena posició després de remuntar 15 llocs en una carrera molt accidentada i en la qual l'espanyol va superar cotxes millors que el seu com els Williams-Mercedes i el Ferrari de Kimi Raikkonen. Això sí, Hamilton va acabar al podi, en tercera posició, en un gran premi que es va emportar l'alemany Nico Rosberg (Mercedes), que ara està a 9 punts del seu company d'equip.

SENSIBLE MILLORA DEL MCLAREN

“El cotxe ha millorat moltíssim”, va assenyalar Alonso a ‘El partido de las 12” de la cadena COPE. “La bona notícia és que comencem a poder enfrontar-nos, de tu a tu, amb els altres monoplaces. És evident que si mantenim aquesta línia ascendent podem ser optimistes de cara al futur. La temporada no s'acaba fins al novembre i és una incògnita saber com serà el cotxe de l'any que ve. És evident que haurem de fer molta feina a l'hivern, però tots a McLaren estem disposats a treballar molt perquè, per fi, puguem aspirar al podi en cada carrera”.

El líder de McLaren, de 35 anys i bicampió del món amb Renault el 2005 i 2006, reconeix que “millorar els resultats de l'any passat no era gaire complicat, la veritat, i ens estem acostant, a poc a poc, a les posicions de davant. ¡Tant de bo l'any que ve tanquem definitivament aquesta distància!” Això sí, el bicampió asturià va reconèixer que s'ha convertit en un professional molt pacient, potser perquè no ha tingut més remei que acceptar la difícil situació que ha significat la dura i lenta arrencada d'una societat, McLaren-Honda, que tothom suposava que seria guanyadora des del principi. “Després de 16 anys a la F-1 tens una mica més de paciència i ganes que les coses canviïn, pujar al podi i, fins i tot, guanyar alguna carrera”.

Fernando Alonso

PILOT DE MCLAREN-HONDA

"La F-1 actual és molt avorrida, hi ha massa tecnologia i ens fan estalviar de tot. Si els cotxes no tornen a ser competitius, ho deixaré"

FUTUR MOLT INCERT

No cal dir que Alonso ha sigut el primer sorprès per l'excel·lent resultat obtingut a Spa. No era, segons va explicar en la seva conversa amb Juanma Castaño, un cap de setmana que es presumia exitós “però, de cop, tot es va posar de cara i hem aconseguit, no només uns punts fantàstics, sinó reflectir en carrera les millores que ha tingut el cotxe”. Tant, que ara que la F-1 enllaça, de nou, dos grans premis seguits i s'instal·la aquesta mateixa setmana en un altre mític traçat, Monza (Itàlia), el ‘Nanu’ ja no sap què pensar: “Monza és un dels pitjors circuits del campionat per a nosaltres, perquè és velocíssim, però ja no sé què pensar, potser també tenim una bona carrera, insisteixo, no se sap mai”.

I arribem al futur, tant personal com del mateix Mundial de F-1. I aquí Alonso, que té contracte fins a finals del 2017 amb McLaren, insisteix que tot està pendent de com seran els cotxes de l'any que ve. “Independentment del lloc que puguem aconseguir la temporada que ve, esperem que l'any que ve puguem veure una F-1 més pura i les regles, ja més obertes, lliures, siguin més beneficioses per a aquest esport”. Alonso insisteix que només seguirà, a McLaren o en una altra escuderia, si els cotxes tornen a ser autèntics cotxes de carreres. “Encara em queda un any més de contracte i, evidentment, l'any que ve hauré d'asseure'm amb ells per negociar la renovació, anar-me'n a un altre equip si em ve de gust o retirar-me”.

Notícies relacionades

MASSA TECNOLOGIA

Per Alonso, “els cotxes actuals fan que la F-1 sigui més avorrida i, en aquest sentit, només espero que, amb el canvi de regles, la F-1 ens deixi amb la boca oberta a tots la temporada que ve. Si em deixa amb la boca oberta, renovaré, si no, he d'analitzar bé que faig amb el meu futur”. I és que el pilot de McLaren insisteix que “els cotxes han canviat molt i, actualment, la tecnologia ens fa reservar massa coses (pneumàtics, gasolina….) i ha convertit aquesta competició en un cosa avorrida. Per això tots esperem que el canvi de normativa tècnica ens proporcioni cotxes més autèntics”.