Alonso assegura que anirà de menys a més en les 500 Milles
El bicampió espanyol de F-1 recorda que des de fa 20 anys, quan corrien en kàrting, que no fa una sortida llançada com la d'Indy
rozas38604640 file in this may 18 2017 file photo fernando alonso of170526090956 /
Més de 100 anys d'història deixa moltes tradicions en les 500 Milles d'Indianapolis. Una d'elles és la particular forma d'organitzar la roda de premsa amb els pilots. Una rèplica del 'Borg Warner', l'enorme trofeu de la carrera, presideix una carpa on els 33 pilots atenen els mitjans. És una espècie de mercat al carrer, o de congrés de medicina o viatges, on uns van passant d'un estand a un altre, d'un grupet de gent a un altre. És el curiós 'media day'. Va ser allà, en el grupet més ple de periodistes, des d'on va sortir una frase. “Vaig fer la meva última sortida llançada, com la que afrontaré diumenge, fa 20 anys, el 1997, al Mundial de kàrting”. És una de les moltes reflexions de Fernando Alonso, de les moltes que posen en valor el seu atreviment a buscar un triomf en una carrera tan llegendària sense cap mena d'experiència.
ENTRENANT-SE I ENTRENANT-SE CADA DIA
Des que va aterrar a Indianapolis el dilluns posterior el GP d'Espanya de F-1, “he estat veient vídeos d'anys anteriors, càmeres a bord, des de fora, les dades dels sis cotxes del nostre equip i les de l'any passat. Intento imaginar-me com fer-ho, provant coses diferents al simulador. Probablement trobaré a faltar coses en la carrera que espero poder aprendre a la primera part, per estar preparat en la segona. Aniré, sens dubte, de menys a més. O això espero. Des del mes passat, he fet tot el que he pogut, crec que he fet tot el millor que he pogut”, explica l'asturià en un dels grupets.
Fernando Alonso
PILOT DE MCLAREN-HONDA DE F-1
"De moment només estic concentrat en la preparació i l'entrenament de la carrera. No tinc espai, encara, per a les emocions. Esperem a la carrera"
"En les rectes has de mantenir una mínima pressió del volant, se sent de manera no natural, com gira el cotxe dins del revolt per com estan els reglatges. I, per descomptat, la dificultat de rodar a 350 km/h amb monoplaces als costats i a davant és enorme i perillosa. No sents el cotxe igual quan vas a dos o quan vas a quatre segons d'un altre, hi ha diferents turbulències i diferents reglatges al cotxe. De vuit a deu del matí, he estat en el simulador cada dia, i de 12 a sis al cotxe, cada dia. Després, de sis a vuit amb els enginyers, així dues setmanes seguides, no hi ha res fàcil en el que estem fent”, relata excitat. “Encara no hi ha emocions, fins dilluns no em permeto tenir-les. Estàs concentrat treballant amb l'equip, aquest matí en el simulador intentant diferents coses, diferents posades a punt, intentanto posar coses com més pròximes al cotxe de veritat. La ment està tan concentrada en la carrera que no hi ha espai per a les emocions per ara”.
LA FALTA D'EXPERIÈNCIA
Tothom a Indianapolis parlen d'una carrera oberta, amb un grup de sis pilots amb moltes possibilitats i amb Alonso com a favorit de les cases d'apostes. “És una carrera impredictible. Pilots que potser surten en la 24a posició poden liderar la carrera en quinze voltes, això és el que té de bo aquesta carrera, que tots tenim possibilitats. Encara que jo tinc menys opcions que els grans perquè em falta aquesta experiència, però si tinc l'oportunitat, l'aprofitaré i intentaré compensar la falta d'experiència amb una gran motivació i esperit de lluita, i molt respecte pels altres pilots i la carrera. Si aposten els seus diners per mi, intentaré compensar-los i que estiguin contents”, reflexiona l'asturià.
Alonso assegura que espera ser capaç de llegir tots i cada un dels moments de la carrera, que és molt canviant
“No tinc un pla per al començament de la carrera”, va continuar el pilot espanyol. "A la F-1 jugues les teves cartes als primers dos revolts perquè les posicions ja es defineixen després. Aquí és molt diferent, no puc dir que aniré amb seguretat al principi, perquè la resta es pot aprofitar. Necessito mantenir la ment oberta al que pugui passar. Si puc estar en un grup còmode, estaré content; si vaig cap enrere, estaré tranquil per ser competitiu després; i si ho soc al principi, no aixecaré el peu per no perdre posicions. La carrera et posarà en la posició que mereixes, així que ja veurem què passa”.
UNA GRAN AVENTURA
El somriure i una mirada brillant han tornat a la cara d'Alonso tres anys després. “Sempre tinc il·lusió, cada cap de setmana estic darrere d'un volant: un Fórmula 1, un kart, un cotxe, el que sigui. Aquestes últimes tres setmanes he estat contínuament darrere d'un volant, conduint, que és el que més m'agrada fer. M'ho estic passant bé, és divertit, i he vingut a una especialitat totalment diferent, que són els ovals, amb un cotxe totalment diferent, contra els millors pilots del món en ovals. I sentir-te competitiu i lluitar per la primera posició de sortida et fa sentir orgullós i content, sorprès a la vegada, però amb ganes que arribi la carrera. Però, per ara, missió complerta en aquesta aventura. En un lloc nou, sense pujar abans al cotxe, poder competir contra els millors… Em dona molta alegria”.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim