MUNDIAL DE RESISTÈNCIA

Alonso, Buemi i Nakajima guanyen les 6 Hores de Silverstone

El bicampió del món de F-1 es manté com a líder del Mundial de resistència als comandaments del Toyota

L'últim relleu del suís Buemi va ser decisiu per a la victòria després que Alonso es col·loqués al número 8 com a líder

aguasch44705764 graf7776  silverstone  reino unido   19 08 2018   el espa ol180819215636

aguasch44705764 graf7776 silverstone reino unido 19 08 2018 el espa ol180819215636 / James Moy

1
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Tres de tres. Fernando Alonso i els seus companys Kazuki Nakajima Sébastien Buemi vencen en les Sis Hores de Silverstone, després d’haver-ho fet en les dues carreres anteriors del Mundial de resistència: les Sis Hores de Spa i les 24 Horas de Le Mans. L’asturià va aconseguir un gran relleu i va obtenir un avantatge de deu segons sobre el Toyota número 8 de Pechito Löpez, Kamui Kobayashi i Mike Conway, però la sortida del cotxe de seguretat va neutralitzar tot aquest avantatge al final del seu ‘stint’. El relleu nocturn d’Alonso va ser clau en la victòria a Le Mans, però en aquesta ocasió va ser Sébastien Buemi qui va marcar la diferència, tot i que en realitat va ser gràcies a l’erràtica conducció dels pilots japonesos dels dos cotxes que van vèncer en aquesta carrera.

Gran relleu d’Alonso

Notícies relacionades

Kamui Kobayashi va mantenir el cotxe número 8 en primera posició després d’una bona hora i mitja inicial en què Sébastien Buemi es va mantenir darrere amb el cotxe número 7; Alonso va pujar al cotxe 8 amb una hora i quart disputada i al 7 ho feia Mike Conway. A poc a poc, Alonso va anar sent millor, fins que va aconseguir avançar el britànic. En aquell moment, Alonso va imposar un ritme demolidor que el va portar a tenir gairebé deu segons d’avantatge abans que un cotxe de seguretat diluís el seu avantatge. Justo a la meitat de carrera, Alonso i Conway van deixar el seu seient a Nakajima i López.  L’argentí va ser més ràpid i consistent que el japonès. Nakajima va gestionar malament el trànsit i els pneumàtics i va perdre gairebé mig minut, una distància que semblava insalvable.

Impressionant Buemi

No obstant, en l’últim relleu de Kobayashi el cotxe número 8 encara va anar pitjor. Amb problemes de sobreviratge, l’equip va canviar l’aerodinàmica posterior en una de les parades, la qual cosa va reduir l’avantatge de 25 a 18 segons. En aquell moment, Buemi va imposar un ritme tremend i va reduir mig segon per volta l’avantatge. Molt pressionat per la remuntada de l’altre cotxe, Kobayashi va acabar sortint de la pista. Va poder seguir, però ja ho va fer darrere de cotxe número 7, a l’última mitja hora de carrera.