MUNDIAL DE FÓRMULA 1

zentauroepp47757212 formula one f1   chinese grand prix   shanghai international190414101621

zentauroepp47757212 formula one f1 chinese grand prix shanghai international190414101621 / THOMAS PETER

Fórmula 1: Hamilton es queda l'honor de guanyar la número 1.000

Mercedes firma el seu tercer doblet de l'any amb l'ajuda de nous errors estratègics de Ferrari, en la seva idea de protegir Vettel davant Leclerc

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Tercer doblet consecutiu de Mercedes en tres carreres, tercera vegada que Ferrari s’equivoca en tres grans premis. Aquesta vegada, els estrategs i les decisions del cap d’equip Mattia Binotto per beneficiarSebastian Vettel davant el seu jove company Charles Leclercvan condemnar el monegasc per aconseguir un trist podi amb el tetracampió alemany, a qui li van treure la volta ràpida al final.

Carlos Sainz segueix pres d’una ratxa de mala sort. Va ser envestit per Kyviat, va perdre un minut i després va oferir una exhibició de velocitat i consistència sense el premi dels punts.

Carlos SainzKyviatVictòria de Hamilton

Lewis Hamilton va guanyar la seva segona carrera consecutiva a la sortida. El noi de Stevenage va abraonar-se sobre Valtteri Bottas en l’arrencada, el va superar abans del primer revolt i a partir d’aquí va completar una carrera impecable per anotar-se un nou triomf en el gran premi número 1.000. “Hem treballat molt dur. Els Ferrari eren molt forts a l’última carrera, però hem pogut fer un doblet de nou. No sabem com va anar la carrera següent, tot està molt just”, va explicar el líder del mundial, el pentacampió del món, a qui els rivals l’hi estan posant més fàcil. “Ho vaig perdre tot en la sortida. El ritme era similar, però amb l’aire brut... No estic gaire content”, va confirmar Bottas.

Ordres d’equip

Notícies relacionades

No només Bottas li va posar la victòria amb safata, també els Ferrari van jugar al seu favor amb una estratègia mesquina per afavorir Vettel i crucificar Leclerc. El monegasc va avançar el tetracampió a la sortida i aquí van començar els seus problemes. Leclerc es mantenia a dos i tres segons de Bottas per no espatllar els seus pneumàtics i frens, i Vettel protestava per ràdio al darrere, ja que amb el DRS no li costava seguir de prop el seu company. “Si no prems més hauràs de deixar passar Vettel”, li va dir el seu enginyer, Xabi Marcos. “Deixa passar Vettel”, li va ordenar poc després. Però llavors es va veure que Vettel no era més ràpid. “¿I ara què?, bé, callo”, va dir Leclerc per ràdio. “Estic perdent molt de temps, no sé si ho voleu saber o no”, va insistir. I el seu enginyer només va poder contestar: “Ho estem discutint”. I en aquesta discussió la van acabar de fer pols.

“Pensava que podria ser més ràpid que el Charles, però vaig tenir un parell de bloquejos de fre i no vaig aconseguir la diferència que esperava”, es va disculpar Vettel al podi. El realment inexplicable, el més nociu, va ser que Ferrari mantingués Leclerc a la pista quatre voltes més que Vettel en cada una de les dues parades, amb la mateixa estratègia, amb els mateixos pneumàtics, com si volgués fer-li perdre temps –10 segons– a propòsit. El resultat va ser que Ferrari va protegir Vettel de l’‘undercut’ de Verstappen, però va deixar Leclerc a l’estacada. El monegasc va finalitzar per darrere de Verstappen i, a més, ni tan sols el van deixar anar per la volta a ràpida a final de carrera perquè estava en poder de Vettel, al final se la va anotar Gasly.  “Em van demanar que intercanviés posicions i així ho vaig fer”, va explicar Leclerc. “Va ser frustrant i no vull comentar res més. En la primera carrera van afavorir Vettel, en la segona, no. Ara, una altra vegada. Ja veurem en el futur. Ha sigut decebedor”, va insistir el jove talent de 21 anys.  

Actualitzar

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Fa 2048 dies

Carregar més