Fórmula 1

rozas48338636 formula one f1   monaco grand prix   circuit de monaco  mont190526171902

rozas48338636 formula one f1 monaco grand prix circuit de monaco mont190526171902 / BENOIT TESSIER

Hamilton homenatja Lauda amb el seu tercer triomf a Mònaco

L'anglès va aguantar les envestides de Verstappen amb els pneumàtics equivocats fins a l'última volta

4
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Duia una rèplica del casc de Niki Lauda, però el millor homenatge de Lewis Hamilton al seu conseller, al seu amic, al seu cap, va ser la victòria número 77 de la seva carrera, la tercera a Mònaco, després d’un Gran Premi amb certa èpica, tot i que lluny de les que protagonitzava Lauda. “Ha sigut una de les carreres més dures que probablement he tingut. He lluitat amb l’esperit de Niki, algú que ha influït molt en l’equip i en els pilots. Tots el trobem a faltar”, va explicar Hamilton abans d’insistir en la dificultat de conduir amb els pneumàtics seriosament desgastats:  “Crec que no conduïa amb pneumàtics tan morts des de la Xina el 2007”, va revelar recordant aquell accident que el va deixar clavat a la putzolana d’entrada a boxes quan es jugava el títol davant Fernando Alonso

Patint amb els pneumàtics

“¿James creu que podré acabar la carrera amb aquests pneumàtics?”, va preguntar de forma retòrica Hamilton al seu enginyer de pista Bono. Va ser poc després que el seu equip li manés entrar a canviar les rodes aprofitant el cotxe de seguretat en les primeres 15 voltes, originat per la punxada de Charles Leclerc. Va ser un canvi de rodes general, de gairebé tots els pilots, i per això Mercedes va optar –com altres vegades– per un doble canvi de Hamilton i Bottas. No obstant, aquesta vegada no va sortir perfecte i Max Verstappen, amb una parada de rècord, va col·locar el seu Red Bull davant del Mercedes de Bottas, encara que això li costés una sanció a final de carrera de cinc segons per estrangular el finlandès contra el mur al carrer de boxes, cosa que va costar al pilot de Mercedes una punxada i una parada extra.

“No ho sé, tio, crec que no és el pneumàtic correcte”, insistia Hamilton al seu enginyer, fins que a 25 voltes del final va ser més clar: “El pneumàtic davanter dret ja és mort”. Va ser llavors quan Max Verstappen va començar a pressionar Hamilton ensumant els problemes del líder. “Amb aquests pneumàtics perdrem aquesta carrera”, va insistir Hamilton a Bono, el seu enginyer, que responia sempre igual: “Si mantens aquest ritme, no hi haurà problemes”, va dir sabent que una parada extra el portaria a la cinquena plaça sense possibilitat de remuntar. “No sé que esperàveu amb aquestes rodes”, insistia el noi de Stevenage, que, pràcticament, cada volta es queixava al seu enginyer.

Tap a Max Verstappen

A vuit voltes de final, Hamilton va ser avisat que a Verstappen li havien donat permís per col·locar el seu motor en mode atac/màxima potència. “Són grans notícies”, va contestar el pentacampió del món amb ironia mentre els seus miralls retrovisors s’omplien del blau de Red Bull. Hamilton es va fer ample als estrets carrers de Mònaco i va formar un enorme tap a Verstappen. L’anglès rodava tres segons més lent del que ho feia el segon Red Bull, Pierre Gasly, després de marcar la volta ràpida des de la cinquena posició. La mala notícia d’aquest agrupament és que els cinc segons de penalització podrien portar Verstappen a la quarta i fins i tot a la cinquena posició, perquè Bottas, Vettely i Gasly estaven enganxats rere els dos primers.

Intent de Verstappen

A dues voltes del final, Verstappen ho va intentar a la desesperada a la xicana del túnel. La roda de davant de Verstappen es va tocar amb la posterior de Hamilton, que va optar per sortir recte per l’escapatòria. “Es va tirar tard, per sort ho vaig veure en l’últim moment. Malgrat el toc vam poder seguir“, va revelar Hamilton. Va faltar molt poc perquè un dels dos o tots dos es quedessin fora de la carrera, com li va passar a Charles Leclerc, l’animador de la primera part de la cursa. El monegasc intentava remuntar des de la setzena posició –a on el va enviar un monumental error de l’equip en la classificació–, va avançarRomain Grosjean a la Rascasse, i quan ho va intentar amb Nico Hulkenberg al mateix lloc, l’alemany el va deixar sense espai.

Hamilton va aguantar

Hamilton va aguantar fins al final i Verstappen va finalitzar quart, fora del podi, després d’aplicar-se la penalització de cinc segons. “Enhorabona, Lewis, només tu podies fer una cosa així, ja saps que tot això va per Niki”, li va dir Toto Wolf per ràdio després de passar la bandera de quadres. 

I per darrere dels Mercedes, els Ferrari i els Red Bull, els tres grans, els sis cotxes intocables per a la resta, va emergir Carlos Sainz, amb un fenomenal sisè lloc, fruit, sobretot, de la seva sensacional classificació de dissabte, que el va portar a la novena plaça. La seva conducció consistent, l’absència d’errors i una bona estratègia el van portar a la sisena plaça.  “Després de fer el quinzè en els lliures de dijous, ningú s’ho podia imaginar. Vaig avançar els Toro Rosso per fora en la corba tres i això em va portar a una posició que ningú esperava.”

Notícies relacionades

Així us ho hem explicat en directe. 

La pròxima cita del mundial de Fórmula 1 serà el 9 de juny amb motiu del GP del Canadà al Circuit Gilles Villeneuve. Serà fins aleshores. Salutacions

Actualitzar

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Fa 2006 dies

Carregar més