Fórmula 1

zentauroepp54911477 mugello italy 13 09 2020 british formula one driver lew200913180108 /
Hamilton és immune a tot
L'anglès supera un error a la primera sortida, tres cotxes de seguretat i dues banderes vermelles en una accidentada carrera en què només van finalitzar 12 monoplaces
Els seus últims errors van arribar el 2016, els últims problemes mecànics, a mitjans de 2018. Lewis Hamilton s’ha convertit en un pilot gairebé infal·lible al volant d’un monoplaça indestructible. Suma 42 grans premis consecutius, sumant sense parar... Els rivals esperen un error de l’anglès per tenir una oportunitat, però mai arriba. I menys dues vegades en una carrera. Va errar l’hexacampió a la primera sortida del GP de la Toscana i va perdre la primera posició davant el seu company Valtteri Bottas. Una pila del greix a la segona corba, i una altra perillosa col·lisió en cadena després del cotxe de seguretat van deixar la graella a només 13 monoplaces i davant una nova sortida. I, allà, Hamilton es va desfer del seu error inicial. Va avançar Bottas i va liquidar un altre gran premi amb la facilitat de sempre, fins i tot després d’una tercera sortida des de graella.
Mick Schumacher va rodar en la prèvia
Michael Schumacher –el seu fill Mick va rodar en la prèvia del gran premi amb el Ferrari del 2004– solia dir que es permetia «només un error per temporada». Pot dir-se que Hamilton només ha comès un error com una casa en set anys. El noi de Stevenage ha aconseguit els cinc últims títols amb una consistència fora de lloc: Només ha deixat de puntuar en aquell temps per un parell d’avaries el 2015 i una en 2016... I només dos tocs importants en sis anys, quan Rosberg li va punxar el cotxe a Bèlgica 2014 –culpa de l’alemany– i l’accident entre tots dos a la primera volta del GP d’Espanya 2016. Suma 42 grans premis consecutius, sumant punts
Primer cotxe de seguretat
No fallava una arrencada des de 2016, quan just en aquesta faceta de pilotatge Nico Rosberg li va menjar la torrada i li va arrabassar el títol d’aquell any. Mugello no va errar molt, però Lewis va estar a punt de calar el cotxe, que va ser suficient perquè Valeri Bottas l’avancés. Carlos Sainz va completar una virolla juntament amb Lance Stroll, Sebastian Vettel no va poder esquivar el madrileny i va fer malbé l’aleró davanter; Verstappen, que va intentar avançar a Hamilton, es va quedar sense potència i va acabar enmig de la pila del greix i fora de carrera després de ser envestit Kimi Raikkonen i Grosjean i Gasly... El director de carrera Michael Massi va desplegar el cotxe de seguretat per estabilitzar un gran premi amb Bottas, Hamilton, Leclerc, Albon i Stroll en les cinc primeres posicions, mentre que Sainz havia caigut a la quinzena plaça amb danys a terra i algun apèndix aerodinàmic.
El cotxe de seguretat va generar perill a la pista
La represa de la carrera va resultar un desastre. Bernd Maylander, el pilot del cotxe de seguretat, va apagar els llums massa tard per ordre de Massi. Bottas no va poder jugar a alentir a les últimes corbes i ho va fer a meitat de la recta, ja que no hi pot haver avançaments fins a la linea de meta. Els cotxes que anaven de la meitat del pilot cap enrere van accelerar a fons en la recta principal sense veure les maniobres de Bottas i es va desencadenar una perillosa col·lisió múltiple. «Això és el que passa quan el cotxe de seguretat apaga els llums massa tard», es va queixar Hamilton per ràdio. Carlos Sainz es va veure embolicat en aquest perillós xoc al costat de Romain Grosjean, Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi i Kevin Magnussen. En lloc d’evitar un perill en pista, el cotxe de seguretat en va generar un altre de major.
Per sort, sense ferits
«Estic content perquè no hi ha ferits», va dir Sainz per començar. «El que ha passat és una situació molt perillosa. Anar a 250 per hora i veure cotxes aturats a meitat de pista... Per fortuna, només tinc un cop al canell i a la mà», va revelar el madrileny abans d’explicar com es va produir el xoc múltiple: «De la meitat de graella cap enrere crèiem que la carrera s’havia rellançat. Va ser un dòmino dels que ens hem xocat, jo anava accelerant enganxat al de davant per agafar al rebuf... és una sensació que no li desitjo a ningú, realment perillosa».
Bandera vermella
La carrera es va aturar per complet amb una bandera vermella, una nova graella amb només 13 dels 20 cotxes inicials i 51 de les 59 voltes del GP de la Toscana per disputar-se. I Hamilton es va refer de l’error a la primera sortida, per avançar Bottas a la segona corba. Ningú, tampoc el finlandès, hauria d’esperar dos errors de l’hexacampió a la mateixa carrera. Així que el finlandès ho va apostar tot a un cop de sort.
Charles Leclerc, tercer en aquell moment, es va imposar una àrdua tasca: defensar aquesta posició davant els dos Racing Point de Pérez i Stroll, del Renault de Daniel Ricciardo i del Red Bull d’Alexander Albon. Va ser un impossible per molt que el monegasc volgués brindar un podi a Ferrari al circuit propietat de la Scuderia en l’aniversari de les 1000 carreres de l’equip de Maranello en la F-1. Els 2.500 seguidors, majoritàriament ferraristas, que van acudir a Mugello –la primera carrera amb púbic de la temporada 2020– són conscients que Ferrari continua submergit en una de les pitjors crisis del volant.
L’accident d’Stroll provoca la bandera vermella
Notícies relacionadesA falta de 15 voltes, un dels candidats al podi, Lance Stroll, va patir la rebentada d’un pneumàtic entre les dues corbes d’Arrabiatta. El Racing Point va quedar destrossat i va donar entrada al cotxe de seguretat –de nou amb polèmica després de col·locar-se inicialment davant de Bottas i no a Hamilton–, al que va seguir una bandera vermella que va enviar tots els cotxes a boxes per preparar la tercera sortida des de la graella. I l’oportunitat que demanava Bottas gairebé se li torna en contra quan Daniel Ricciardo el va avançar en l’arrencada, tot i que el finlandès va recuperar aviat la segona posició davant un australià més pendent de lluitar pel podi davant el Red Bull d’Albon. Però el taliandès no li va donar opció amb un cotxe més ràpid i va aconseguir el primer podi de la seva carrera esportiva
Fins aquí el GP de la Toscana en directe ‘online’, la pròxima cita del mundial de Fórmula 1 serà el 27 de setembre amb motiu del GP de Rússia en l’Autònom de Sotxi. Fins aleshores.
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
Fa 1685 dies
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina