CITA AL MAIG

Barcelona amb «ganes» de F-1

  • El Gran Premi d’Espanya es disputarà entre el 7 i el 9 de maig i serà la quarta cita del Mundial.

  • A instàncies del Procicat la cita automobilística catalana es farà sense públic.

Barcelona amb «ganes» de F-1
2
Es llegeix en minuts

Barcelona es prepara per rebre, del 7 al 9 de maig, la quarta cita del calendari de fórmula 1. Després de Bahrain i Imola, el Mundial arriba aquesta setmana a Portugal i d’aquí recalarà, un altre any –i ja en van 31–, al Circuit. El Gran Premi d’Espanya es farà sense públic, a instàncies del Procicat, que va desestimar una proposta per tenir un aforament limitat al 30%, «per un principi de prudència», segons va argumentar aquest dilluns Ramon Tremosa, conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat i al seu torn, president de Circuit de Barcelona-Catalunya.

«És una llàstima que aquest gran premi arribi tan aviat perquè segurament una mica més tard, com passa amb Moto GP (4 de juny), hi hauria pogut haver públic», van lamentar Tremosa i el director general del Circuit, Josep Lluís Santamaría, que van revelar els detalls del gran premi, acompanyats, entre altres autoritats, pel primer tinent d’alcalde d’Economia i Treball de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez i el president del RACC Josep Mateu, així com els pilots Pedro Martínez de la Rosa i Marc Gené.

Compromís 

Respecte a la renovació del contracte amb la F-1, Tremosa va emfatitzar que «volem seguir i quan la situació epidemiològica ho permeti, ens asseurem a negociar un acord a llarg termini, si surts del calendari de la fórmula 1 no saps quan podràs tornar a entrar-hi; la Fira BCN i el Circuit són els exemples més clars del benefici per euro públic invertit, si depèn de nosaltres aquesta continuïtat, la F-1 seguirà i ho farà perquè situa Catalunya i Barcelona al mapa mundial», va indicar. El Circuit i Liberty, ara amb Stefano Domenicali, al capdavant, mantenen una «bona sintonia», segons Tremosa. «Les negociacions estan en marxa i serem discrets a l’hora de donar un termòmetre del moment. Però hem notat una molt bona predisposició».

Notícies relacionades

Santamaría va explicar els detalls de les obres empreses el gener, amb la nova configuració i reasfaltatge de la corba 10. Però també va reconèixer el greu impacte econòmic que suposarà una carrera «sense taquillatge ni serveis d’‘hospitality’». El director del Circuit confia que Liberty, el grup que gestiona els drets de la F-1, es faci càrrec de la situació en temps de pandèmia: «Intentarem que el cànon sigui el mínim possible o cap», va afirmar.

L’impuls d’Alonso i Sainz

Pedro Martínez de la Rosa i Marc Gené es van mostrar entusiasmats amb la presència a la pista de Fernando Alonso i Carlos Sainz, i també amb l’intens duel que mantenen Hamilton i Verstappen. «És un regal per a l’afició. Tenim dos espanyols a la fórmula 1, un és bicampió i l’altre pilota un Ferrari, estem davant una segona època daurada de la F-1 al nostre país», va valorar De la Rosa, mentre que Marc Gené va reconèixer que els dilluns després de les carreres «es parla molt de la fórmula 1, pràcticament tant com en l’època que Alonso guanyava carreres habitualment». I, com a membre de Ferrari, va considerar que Carlos Sainz, «malgrat haver canviat d’equip i només haver pogut fer un dia i mig de pretemporada, en la segona carrera ja va aconseguir rodar a un ritme similar al de Leclerc. Tenim la millor parella de pilots, juntament amb Mercedes», va remarcar.