ANTIGA TRADICIÓ PER AL NOU FORMAT
Hamilton colpeja primer a Silverstone i va a buscar la corona de llorer
La F-1 recupera una cerimònia que va eliminar el 1985 per premiar els tres primers de la carrera a l’esprint d’aquest dissabte
Hamilton, rei absolut a casa, arrencarà primer en aquest nou format de competició després de superar Verstappen a la ‘qualy’
La fórmula 1 recupera les corones de llorer aquest cap de setmana a Silverstone, 35 anys després que desapareguessin. Van ser el símbol d’una època, una tradició molt arrelada que va es acabar eliminant als 80 per la pressió dels patrocinadors, que no hi estaven conformes, ja que impedien veure els seus logos en la cerimònia de podi i a la foto que es feien els tres primers. En el GP d’Itàlia de 1985, que va guanyar Alain Prost, es van entregar les tres últimes. Fins avui.
La categoria reina de l’automobilisme posa en pràctica per primera vegada el format de doble carrera aquest cap de setmana en el Gran Premi de la Gran Bretanya. Dissabte, l’anomenada carrera a l’esprint o de classificació (17.30 hores) ordenarà la graella de la carrera de diumenge (16.00 hores). El primer classificat serà el ‘poleman’ oficial, no així el que avui divendres ha acabat primer en la ‘qualy’ habitual, Lewis Hamilton.
And the Silverstone crowd goes wild! 🙌#BritishGP 🇬🇧 @LewisHamilton pic.twitter.com/K0at1gYJLY
— Formula 1 (@F1) 16 de julio de 2021
L’experiment busca potenciar l’espectacle i ampliar l’interès del gran premi al llarg de tot el cap de setmana. La fórmula 1, que aquest dijous va presentar en primícia el futurista monoplaça amb qui espera revolucionar el campionat i reduir les diferències a la graella a partir del 2022, mira a l’horitzó amb grans expectatives de negoci i audiències. Però no oblida el passat i a Silverstone ha volgut fer una picada d’ullet a la seva història.
On tot va començar
No és casualitat que la primera carrera a l’esprint se celebri en el circuit on tot va començar, amb el primer Gran Premi de F-1 el 1950. I també té una important càrrega simbòlica la decisió de premiar els tres primers de la classificació d’aquest dissabte amb l’emblemàtica corona de llorer, personalitzada, després de la ‘desfilada de la victòria’.
«El format a l’esprint és nou i emocionant, així que pensem que era important que el moment posterior a la classificació fos igual d’especial. El moment reconeix set dècades d’història en l’esport i el combina amb un gir modern, molt similar a la classificació a l’esprint», explica Alex Molina, director d’espectacles dels esdeveniments en fórmula 1.
Verstappen i Hamilton, a buscar els tres punts
Mentre els gestors del campionat miren de lidiar amb els efectes de la pandèmia en el seu esport i se les enginyen per impulsar al màxim la competició i el xou en la F-1, els pilots continuen immersos en la batalla de l’actual temporada. Especialment els dos homes que ara mateix mantenen un pols d’alta tensió pel títol 2021, l’aspirant i líder Max Verstappen (Red Bull) i el vigent campió, Lewis Hamilton, a la recerca de la vuitena corona.
La doble cita en el Red Bull Ring d’Àustria va consagrar Verstappen, que arriba a la Gran Bretanya al capdavant de la classificació general, amb 32 punts d’avantatge sobre Hamilton. El pilot neerlandès contempla amb cert recel el nou format de classificació a l’esprint. I més que desfilades i corones, l’únic que li preocupa és emportar-se els tres punts que la carrera de dissabte atorgarà al vencedor. El mateix que li interessa a Hamilton, guanyador de sis de les últimes set carreres a casa.
What an atmosphere! 🙌 The battle for Pole Position continues tomorrow! 💪 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/e7LorobUZN
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) 16 de julio de 2021
«¿La nova carrera de prova? Simplement deixaré que ocorri i veuré com funciona. Cal intentar guanyar-la. Són tres punts extres que pots sumar, tot i que per descomptat saps que diumenge continua sent el més important», valora Max.
Hamilton, per la seva banda, confia en les novetats tècniques que incorpora Mercedes: «Tinc l’esperança i estic treballant tan dur com puc amb l’equip per posar-nos de nou en aquesta posició similar a la que teníem almenys al principi de l’any, perquè crec que això és el que va fer que la temporada fos tan emocionant», afirma l’anglès.
Una ‘crono’ anticipada
Verstappen ha dominat els primers lliures a Silverstone, però en la classificació anticipada d’aquest divendres s’ha mostrat vulnerable. El líder del campionat ha començat amb una volta estratosfèrica (1.26.7) que ha fet emmudir els 90.000 aficionats que omplien les grades en el primer gran premi amb afluència massiva permesa després de les restriccions per la pandèmia. Impulsat pels seus fans, Hamilton ha anat a totes per frenar el neerlandès, que arriba a territori anglès llançat després del seu espectacular doblet a Àustria.
Fernando Alonso i Carlos Sainz no han tingut problemes per superar la primera tria de la Q1, en la qual han caigut eliminats Tsunoda (Alpha Tauri), Raikkonen (Alfa Romeo), Latifi (Williams) i els dos Haas de Mick Schumacher i Mazepin. Sense sorpreses rellevants.
Notícies relacionades🏁 Friday #Quali 🏁
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 16 de julio de 2021
P11 // Fernando 1:27.245
P13 // Esteban 1:27.340
More chances tomorrow 👊#BritishGP pic.twitter.com/xOgQiQ7tBI
En la Q2 les diferències s’han estret i Alonso s’ha quedat fora de la lluita per les 10 primeres posicions per un sospir. Lando Norris ha deixat amb la ‘mel als llavis’ l’asturià, 11è per només dues centèsimes. Pérez i Vettel han marcat volta ràpida d’entrada i se l’han jugat al no tornar a pista per conservar pneumàtics. L’estratègia els ha sortit bé i han caigut, a més d’Alonso, Gasly (Alpha Tauri), Ocon (Alpine), Giovinazzi (Alfa Romeo) i Stroll (Aston Martin). Hamilton ha donat un cop sobre la taula i ha aconseguit el pas a la decisiva Q3 amb el millor temps (1.26.023), quatre dècimes més ràpid que Verstappen.
#Carlos55 and #Charles16 qualified for #Q3 in P4 and P5!
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 16 de julio de 2021
Well done guys 👊#BritishGP pic.twitter.com/2qm6MCx3hV
El pols entre tots dos s’ha intensificat en la tercera i última ronda. Max s’ha queixat de subviratge al seu cotxe i no ha pogut aprofitar l’última volta per superar Hamilton, que ha conclòs com el més ràpid (1.26.134), amb el neerlandès de Red Bull a només 75 mil·lèsimes. Bottas arrencarà tercer, per davant de Leclerc, Pérez i Norris, mentre que Carlos Sainz ho farà des de la novena posició.
- Grans ciutats Un xinès que viu a Barcelona explica les diferències que veu amb Madrid: "Es respira un ambient trist..."
- Escacs El prodigiós adolescent indi
- Mobilitat interurbana El pla més complicat de Rodalies
- Turisme El poble més bonic del món és a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme
- Protesta preventiva a Nou Barris La possible obertura d'una discoteca encén els veïns del barri de Porta
- Espanyol-Osasuna (14.00 hores) L’acomiadament més cruel de Chen
- BÀSQUET Un parcial de 0-20 enfonsa el Barça en el tercer quart
- FUTBOL Espanya coneix els dos possibles camins en la ruta cap al Mundial 2026
- L’ACTUALITAT BLANCA Ancelotti defensa Guardiola, a qui qualifica d’"innovador"
- ELS PREPARATIUS DE LA TORNADA El Barça reduirà el vehicle privat per arribar al Camp Nou