F1 - Test a Bahrain

Alonso arrenca segon amb Aston Martin

El pilot asturià va començar malament la jornada però va acabar a 29 mil·lèsimes de Verstappen. Carlos Sainz també deixa bones sensacions en la seva estrena amb Ferrari

Alonso arrenca segon amb Aston Martin

AFP

4
Es llegeix en minuts

S’ha acabat l’espera. Tres mesos després, la fórmula 1 ha tornat aquest dijous a l’acció a Bahrain amb un primer dia de pretemporada que s’ha ‘torçat’ d’entrada per a Fernando Alonso i Aston Martin. L’aventura no ha començat de la millor manera, tot i que el pilot asturià ha aconseguit remuntar la situació per acabar la seva tanda amb bones sensacions i una gran volta que l’ha situat segon en la taula de temps, a només 29 mil·lèsimes de Max Verstappen.

Perfecte també ha sigut el ‘feeling’ de Carlos Sainz amb el nou Ferrari. El madrileny ha tancat el seu debut en tercera posició, a tot just quatre dècimes del campió de Red Bull, que segueix on ho va deixar al novembre, al clausurar el curs passat, i es manté intractable. Max ha pencat de valent al volant i ha sigut el pilot que més voltes ha completat, amb diferència, un total de 151, sense tenir cap tipus de contratemps, demostrant que el nou RB19 és un cotxe fins i tot més fiable que el seu predecessor.

Remuntada

Alonso ha començat el seu torn de test (vespertí) amb màxima expectació i moltes càmeres davant el box d’Aston Martin. L’asturià, que aquest any disputa la seva vintena temporada en la fórmula 1, se sent en plena forma per a l’inici del Mundial, del 3 al 5 de març, també a Bahrain. No obstant, perquè el seu desafiament no acabi en frustració, l’equip de Silverstone ha de confirmar el pas endavant fet aquest hivern.

Després d’una primera volta d’instal·lació, Alonso ha baixat del cotxe perquè els mecànics i enginyers d’Aston Martin hi treballessin i s’ha tret el casc per seguir la sessió des del mur. El retard a tornar a sortir ha disparat totes les alarmes i poc després s’ha filtrat que l’equip havia espatllat el fons pla del cotxe a l’efectuar un simulacre de ‘pit stop’.

Tot i que amb gairebé una hora i mitja de retard, Alonso ha pogut per fi reprendre el test, decidit a esprémer a fons les gairebé tres hores de tests que li quedaven per davant el seu primer dia, a l’espera de saber els plans d’Aston Martin per als tests de divendres i dissabte. L’equip encara no ha definit la seva alineació, ja que ho farà en funció de l’evolució de Lance Stroll.

El nou company d’Alonso es va lesionar en un accident de bicicleta i va haver de ser operat d’urgència a Barcelona pel doctor Xavier Mir, amb lesions a les dues mans. Encara no és segur que el canadenc pugui estar recuperat a temps per a la primera carrera de la temporada, per la qual cosa de moment Alonso comparteix test a Bahrain amb el júnior Felipe Drugovich, campió de l’F-2, a fi que el brasiler pugui acumular quilòmetres amb el cotxe i estigui preparat al màxim per si li toca rellevar Stroll no només en els tests sinó en l’arrencada del Mundial.

El ‘nas’ del Ferrari

Es deia que Ferrari sorprendria en pretemporada pel seu poderós motor i una aerodinàmica molt extrema. I per ara els de Maranello han aconseguit acaparar l’atenció tant per l’eficàcia del cotxe com per una estranya deformació que es detectat al ‘nas’ de l’SF-23. A mesura que l’SF-23 accelerava, especialment al final de la recta principal de Sakhir, el morro del Ferrari era aspirat pel vent, cosa que creava una concavitat o ‘efecte cullera’. No es tracta d’una genialitat sinó d’una fallada al buscar la màxima lleugeresa i que obligarà els enginyers de la Scuderia a endurir el material utilitzat.

Anècdotes al marge, Carlos Sainz ha liderat bona part de la tanda matinal abans de ser superat per Verstappen i cedir el torn de la tarda a Leclerc, que ha pilotat el Ferrari en condicions nocturnes, les mateixes que es repetiran dins d’una setmana en la classificació i la carrera de Bahrain.

Notícies relacionades

El monegasc pràcticament ha ‘calcat’ els temps del seu company i ha acomiadat el primer dia de curs sense estridències. Ja sabem que almenys fins dissabte, tercer i últim dia de tests, els cronos no seran significatius i el més important a hores d’ara és recopilar dades per al desenvolupament dels cotxes i mostrar la màxima fiabilitat. Però tampoc s’ha de desmerèixer l’esperançador final que ha protagonitzat Alonso, que en l’última hora del dia ha aconseguit escalar a la segona posició, a un sospir del millor Verstappen.