AUTOMOBILISME

Fernando Alonso repeteix podi a Austràlia després d’un final molt accidentat

L’asturià acaba tercer en una carrera guanyada per Verstappen i en la qual Sainz és sancionat per haver tocat l’Aston Martin del seu compatriota

Fernando Alonso repeteix podi a Austràlia després d’un final molt accidentat
5
Es llegeix en minuts

Max Verstappen ha exercit de campió i s’ha anotat la seva segona victòria de la temporada en un accidentat Gran Premi d’Austràlia. El pilot de Red Bull, malgrat una mala sortida en la qual ha perdut la posició amb els dos Mercedes i després de sortir airós de tres banderes vermelles en 58 voltes, ha aconseguit imposar la seva llei a Melbourne, per davant de Lewis Hamilton (Mercedes) i de Fernando Alonso, que ha firmat el seu tercer podi consecutiu amb Aston Martin.

Carlos Sainz ha tocat l’asturià a la segona resortida en un desenllaç rocambolesc i ha acabat sancionat amb cinc segons i en 12a posició. Després de l’espectacular carrera a Albert Park, el Mundial ara afronta una aturada de tres setmanes per la cancel·lació del GP de la Xina i tornarà a finals d’abril a Baku.

Sorpreses de sortida

S’esperava una sortida «moguda» a Austràlia i hi ha hagut sorpresa des del primer moment. Verstappen, que arrencava en ‘pole’ per segona vegada aquesta temporada, s’ha vist superat pels dos Mercedes després d’una fantàstica maniobra de George Russell, que s’ha posat al capdavant de la carrera. Charles Leclerc, molt agressiu, intentava escalar des de la setena posició de graella quan s’ha vist destorbat per Alonso i ha patit un impacte lateral de Lance Stroll pel qual ha sortit a la grava. El monegasc ha hagut de retirar-se mentre que el seu company Carlos Sainz, amb un intel·ligent plantejament de sortida, havia aprofitat la confusió per guanyar la posició a Fernando i situar-se quart.

Després d’uns minuts en règim de ‘safety car’ virtual, la carrera s’ha reprès amb Russell per davant de Hamilton, Verstappen, Sainz i Alonso. Però llavors s’ha produït la segona sorpresa. Un accident d’Alex Albon, que s’ha estavellat amb Williams en la sisena volta, ha provocat inicialment un altre cotxe de seguretat virtual. Ferrari ha trucat a Sainz i Mercedes a Russell i, just en el seu ‘pit stop’, els comissaris han aturat la cursa amb bandera vermella per retirar les restes de l’accident d’Albon i reparar els danys a les barreres de protecció. «¡Noooo!», ha cridat Carlos, relegat a l’onzena posició a la resortida, mentre Russell baixava a la setena i Hamilton «heretava» el liderat, per davant de Verstappen i d’Alonso. El Mercedes, en flames

L’heptacampió s’ha mantingut al capdavant en la nova arrencada, però ha aguantat poc. Després de dotze voltes, Verstappen ha llançat un atac fulminant a Hamilton avançant-lo per l’exterior i deixant-lo sense opció de defensar-se.

Mentre Max posava ràpidament terra pel mig amb els seus rivals, Alonso començava a sotjar Lewis, mentre que Sainz i Russell seguien la seva particular remuntada. El de Mercedes pressionava per tornar a la zona davantera quan el seu W14 ha començat a cremar, presumiblement per una fallada de motor que deixava fora de combat un altre dels teòrics favorits a Melbourne. La gran actuació de Russell ha tingut, sens dubte, un immerescut final. «Quan no és el teu dia, no és el teu dia», ha escrit l’anglès a les seves xarxes.

Checo Pérez, eliminat de la batalla anticipadament pel seu accident en la classificació de dissabte, ha iniciat el gran premi des del ‘pit lane’ i sense fer gaire «soroll», esquivant tots els incidents que s’han produït al davant, ha aconseguit situar-se al ‘top 10’ a mitja carrera i ja era setè a falta de 15 voltes a cop de volta ràpida.

Sainz ha sorprès Gasly amb un sensacional avançament que li ha permès recuperar la quarta posició per intentar caçar Alonso. L’asturià, per la seva banda, rodava a poc més d’un segon de Hamilton, gestionant pneumàtics per tenir la seva oportunitat al final. Mentrestant, Verstappen ampliava el seu avantatge per sobre dels 10 segons, però darrere d’ell s’entaulava una intensa lluita pel podi amb cinc pilots en disputa.

La carrera s’ha estabilitzat durant unes voltes mentre que al mur de Mercedes intentaven apaivagar Hamilton perquè conservés gomes, prevenint-lo sobre l’estratègia d’Alonso. Verstappen, sense pressió, ha bloquejat les rodes del davant i s’ha desviat cap a l’herba, tot i que ha pogut salvar la situació de perill.

Final d’infart

Un accident de Kevin Magnussen (Haas) al tram final del gran premi ha inundat la pista de restes del monoplaça. La direcció de carrera ha tornat a mostrar la bandera vermella i ha donat pas a una carrera reduïda a només dues voltes, una de les més breus de la història, amb un desenllaç d’alta tensió.

Tots a matadegolla, amb dos espanyols entre els quatre primers a la resortida. Millor impossible per al xou. Però el que apuntava a una carrera esprint de pura adrenalina ha ofert un embolic monumental amb l’incident d’Alonso i Sainz. El madrileny ha arrencat malament, s’ha trobat Fernando i no ha pogut evitar l’impacte. La bogeria ha continuat amb diverses sortides de pista i un aparatós accident dels Alpine que ha acabat amb Gasly i Ocon al mur i Stroll també fora de combat.

Notícies relacionades

El caos ha provocat una nova bandera vermella, la tercera, abans de completar el primer sector. Alonso protestava per ràdio per un final que comportava tant risc i demanava un aclariment de la normativa, recordant fins i tot el precedent de fa un any a Silverstone, mentre els comissaris de la FIA deliberaven què fer i com definir les posicions en cas que no es tornés a reprendre l’acció a la pista.

Finalment han decretat una última volta després del cotxe de seguretat mantenint l’ordre abans de l’incident d’Alonso i Sainz, de manera que el gran premi ha conclòs amb Verstappen, Hamilton i Alonso al podi. Sainz ha rebut una penalització de 5 segons, molt severa en aquestes condicions, que l’ha enfonsat fins a la 12a posició. El madrileny estava indignat.