Símbol reivindicatiu
La FIFA veta el braçalet LGTBI al Mundial: targeta groga per a qui el porti
Set federacions europees, entre les quals no hi ha Espanya, havien sol·licitat formalment vestir el braçalet de One Love, però l’organitzador del futbol mundial ha optat per vetar-lo

La vergonya s’ha consumat. Dos mesos després que set seleccions europees, entre les quals no hi ha Espanya, sol·licitessin formalment a la FIFA utilitzar al Mundial un braçalet amb la bandera de l’arc de Sant Martí, la resposta formal ha arribat amb el torneig ja començat. La FIFA amonestarà amb una targeta groga tots els jugadors que portin el braçalet de One Love.
Així ho han comunicat les federacions dels Països Baixos, Anglaterra, Gal·les, Bèlgica, Suïssa, Alemanya i Dinamarca, les que van fer la seva sol·licitud. Totes estaven disposades a assumir multes econòmiques en nom dels seus capitans, però l’amenaça d’amonestar-los disciplinàriament farà que gairebé totes (o totes) aparquin la seva reivindicació.
Kane, el primer
Notícies relacionadesEl capità anglès, Harry Kane, havia de ser l’encarregat d’obrir la veda aquest migdia davant l’Iran. Així ho va deixar clar ell mateix durant la seva compareixença prèvia de diumenge, amb el suport del seu entrenador. «No podem posar els nostres jugadors en la situació de ser amonestats o fins i tot expulsats», lamenta la federació anglesa en un comunicat.
Aquesta polèmica torna a posar la FIFA en el focus de la defensa dels drets humans, després de l’encesa defensa del règim qatarià que va fer dissabte el seu president, Gianni Infantino, en una compareixença en la qual va arrencar dient «avui em sento gai, avui em sento qatarià».
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Barcelona, protagonista El fitnes de luxe s’assenta a Barcelona
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur
- Conflicte La Mina reclama un pla per actuar en cas d’incidents greus
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats