La pissarra de Luis Enrique
Les claus tàctiques de la històrica golejada d’Espanya a Costa Rica
La selecció de Luis Enrique va desarborar per complet el seu rival amb una sortida de pilota impol·luta, rècord de passades totals i un atac dinàmic i demolidor.

S’esperava amb expectació l’estrena d’Espanya a Qatar. Existia un cert respecte per les ensopegades anteriors d’altres favorites, com l’Argentina i Alemanya, però la selecció de Luis Enrique va firmar un debut fantàstic. La seva golejada històrica davant Costa Rica passa a formar part dels llibres d’història dels Mundials. El preparador asturià, com gairebé sempre, va tornar a deixar el seu segell en l’alineació i en la pissarra. Tot li va sortir bé.
Rodri, impol·lut com a central

Sabia Luis Enrique que Espanya tindria molta pilota (va acabar amb un 76% de possessió) i va apostar per Rodri com a company de Laporte en l’eix de la defensa, un recurs que ja havia provat amb èxit a la Lliga de les Nacions, especialment davant Portugal. Va tornar a funcionar. Va sumar el percentatge d’encert més gran en les passades del partit (97,9%) i no va cometre ni una sola falta. Un partit impol·lut del comodí com a central.
Un rècord de 1.060 passades

«A això es guanya amb el domini de la pilota», va proclamar Luis Enrique tot just acabar el xoc. Espanya va batre el rècord de passades en un partit de Mundial sense pròrroga (1.060 passades) amb el far Busquets, l’exquisit Pedri i un fantàstic Gavi. L’interior andalús, el golejador més jove en una Copa del Món des de Pelé, va ser l’MVP amb 13,07 quilòmetres recorreguts, set duels guanyats, cinc faltes rebudes i un golàs.
The kid is alright 😉🇪🇸
— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) 23 de noviembre de 2022
Gavi (18y,110d) is the youngest #FIFAWorldCup scorer since Pelé in 1958 (117y, 249d).
What a moment! #Qatar2022 pic.twitter.com/9ixdKSH0n2
Un atac dinàmic i demolidor

El seleccionador va optar per ubicar Asensio al centre de l’atac en lloc de Morata i va deixar les bandes per a Ferran (dreta) i Olmo (esquerra). Els tres van intercanviar les seves posicions amb encert i criteri. Olmo va donar profunditat; Asensio, clarividència, i Ferran, eficàcia. Els tres van marcar en un partit que es va completar amb el gol final de Morata.

Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos La Guàrdia Civil deté a l’Eixample diversos terroristes acusats de col·laborar amb Hezbol·là
- Successos Detingut a l’Hospitalet un taxista per robar targetes bancàries d’avis i treure’n 1.800 euros
- Violència sexual El cas Alves davant del Suprem: no es resoldrà fins gairebé el 2028 i la doctrina apunta a la dificultat d’aixecar l’absolució