COMÈDIA
Ivan Labanda s'estrena com a director des d'una passarel·la
'Fashion. Feeling. Music.' fa sàtira social a partir de la moda com a metàfora
El cartell de Jordi Labanda.
L'actor Ivan Labanda s'ha fet un especial regal de 30 aniversari. Els va complir el dia 14, i dues setmanes després debuta com a director d'escena. Serà ambFashion. Feeling. Music., un muntatge que va estrenar el Lliure de Gràcia l'octubre del 1999 i que es revisa ara per primera vegada de la mà de l'actor. Labanda tutela el treball de set joves intèrprets, encara estudiants del Col·legi del Teatre, els de la companyia Narinanti.
Són principiants com ho van ser, en el seu moment, els protagonistes de l'original, un text de Lluís Hansen que va dirigir Josep Maria Mestres en un treball d'improvisacions que va significar la posada de llarg de gent avui tan coneguda com Julio Manrique, Marta Marco o Albert Triola. «Em va agradar molt. Tenia el llibret a casa i crec que és molt vigent», va recordar ahir Labanda en la presentació de l'obra.
Ell mateix s'ha encarregat de l'adaptació i actualització inevitables. Manrique, Marco i companyia tenien, per exemple, una escena al voltant dels mòbils, absoluta novetat el 1999. «L'hem enfocat cap a les xarxes socials en el sentit de com afecta la tecnologia les relacions interpersonals», va dir.
El món de la moda serveix com a metàfora per a una sàtira de les grandeses i misèries de la societat. Però l'obra es mou, a ritme trepidant, amb una voluntat d'entreteniment màxim. «Aquest context de la moda permet poder parlar i riure't de tot sense problemes», va dir. Tant que va reconèixer que els ha mogut una actitud gamberra, «a vegades molt incorrecta, com la deSouth Park».
L'actualització de Labanda també ha suposat una nova banda sonora, de la qual només s'ha mantingut la cançóQuerida Laura, emblemàtica de l'obra. Labanda ha apostat per una música electrònica i amb un tema principal tan conegut i irònic comWhat a wonderful world. «Ara bé, l'obra no és un musical, però la música és imprescindible», va subratllar.
A més de la música, el vídeo juga el seu paper amb cameos de famosos, que s'interpreten a si mateixos, com els triciclesPaco Mir i Joan Gràcia, el cineasta Juan Antonio Bayona il'home del tempsTomàs Molina. I a l'hora de dissenyar el glamurós cartell, Labanda ho va tenir fàcil: el va encarregar al seu germà Jordi. Això sí, volia una model perfecta amb una petita tara, una tireta a la cara.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació
- El PPE mostra la seva "preocupació" per l’estat de dret a Espanya
- Feijóo i el risc de recolzar Mazón
- Sánchez lloa el socialisme de Page tot i les seves diferències
- Isabel Rodríguez: "Sense allotjaments turístics, l’augment de l’oferta contindrà els preus"
- Alexia salva el Barça de l’empat en l’últim minut a Bilbao