COMÈDIA
Ivan Labanda s'estrena com a director des d'una passarel·la
'Fashion. Feeling. Music.' fa sàtira social a partir de la moda com a metàfora
El cartell de Jordi Labanda.
L'actor Ivan Labanda s'ha fet un especial regal de 30 aniversari. Els va complir el dia 14, i dues setmanes després debuta com a director d'escena. Serà ambFashion. Feeling. Music., un muntatge que va estrenar el Lliure de Gràcia l'octubre del 1999 i que es revisa ara per primera vegada de la mà de l'actor. Labanda tutela el treball de set joves intèrprets, encara estudiants del Col·legi del Teatre, els de la companyia Narinanti.
Són principiants com ho van ser, en el seu moment, els protagonistes de l'original, un text de Lluís Hansen que va dirigir Josep Maria Mestres en un treball d'improvisacions que va significar la posada de llarg de gent avui tan coneguda com Julio Manrique, Marta Marco o Albert Triola. «Em va agradar molt. Tenia el llibret a casa i crec que és molt vigent», va recordar ahir Labanda en la presentació de l'obra.
Ell mateix s'ha encarregat de l'adaptació i actualització inevitables. Manrique, Marco i companyia tenien, per exemple, una escena al voltant dels mòbils, absoluta novetat el 1999. «L'hem enfocat cap a les xarxes socials en el sentit de com afecta la tecnologia les relacions interpersonals», va dir.
El món de la moda serveix com a metàfora per a una sàtira de les grandeses i misèries de la societat. Però l'obra es mou, a ritme trepidant, amb una voluntat d'entreteniment màxim. «Aquest context de la moda permet poder parlar i riure't de tot sense problemes», va dir. Tant que va reconèixer que els ha mogut una actitud gamberra, «a vegades molt incorrecta, com la deSouth Park».
L'actualització de Labanda també ha suposat una nova banda sonora, de la qual només s'ha mantingut la cançóQuerida Laura, emblemàtica de l'obra. Labanda ha apostat per una música electrònica i amb un tema principal tan conegut i irònic comWhat a wonderful world. «Ara bé, l'obra no és un musical, però la música és imprescindible», va subratllar.
A més de la música, el vídeo juga el seu paper amb cameos de famosos, que s'interpreten a si mateixos, com els triciclesPaco Mir i Joan Gràcia, el cineasta Juan Antonio Bayona il'home del tempsTomàs Molina. I a l'hora de dissenyar el glamurós cartell, Labanda ho va tenir fàcil: el va encarregar al seu germà Jordi. Això sí, volia una model perfecta amb una petita tara, una tireta a la cara.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia