NOU ÈXIT

Lady Gaga torna a donar la campanada amb el videoclip d''Alejandro'

Lady Gaga, en una escena del videoclip.

Lady Gaga, en una escena del videoclip.

2
Es llegeix en minuts
EFE

La cantant nord-americana Lady Gaga segueix consolidant-se com l'estrella de pop més important de l'era multimèdia amb el videoclip d'Alejandro, en què, pel seu còctel de religió, sexe i sofisticació estètica sota la direcció de Steven Klein, es posiciona com a hereva natural de Madonna. Lady Gaga s'ha convertit en una especialista a batre rècords del món digital: el vídeo més vist de YouTube és el de la seva cançóBad Romanceamb 223 milions de visites; és l'artista amb més números u a iTunes i, a més, "alimenta" opíparament els seus fans a través del Twitter.

Ara, a un dia escàs de la seva estrena, el seu nou videoclip torna a posar els pèls de punta a la comunitat virtual, amb vuit minuts de metratge que ja han tingut més de quatre milions de visionats on line. En el vídeo, Lady Gaga segueix explotant les possibilitats d'un físic poc ortodox però summament camaleònic, d'una música disco efectiva i enganxosa i d'un gènere visual que fa coquetejar amb el curtmetratge com ja va fer Michael Jackson ambThriller.

Monja amb vinil vermell que degluteix un rosari,dominatrixamb maquillatge somort, en ambient de camp de concentració, o ballarina amb sostenidor a l'estil Jean-Paul Gaultier culminat amb metralletes són alguns delsgaguismesdel vídeo, on es veu també l'artista amb un cor gelat entre les mans o un tocat fúnebre rococó amb monocles incorporats.

Més referències que idees noves

No obstant, i sense deixar d'aixecar polseguera, davant la rabiosa originalitat deTelephone, el vídeo que la va aparellar de manera tan brillant com demencial amb Beyoncé, els fans han trobat més referències que idees noves aAlejandro. Són més que evidents les referències aExpress YourselfiVogue, de Madonna i la realització beu, entre altres, de l'estètica operística del cineasta italià Luchino Visconti.

Això sí, sense sortir del concepte excessiu i cinematogràfic que, a través del que ella mateixa ha decidit anomenarHaus of Gaga, ha marcat cada un dels seus llançaments en vídeo des que Lady Gaga va començar a brillar amb el seu heterodox halo d'estrella.

Notícies relacionades

Alejandrotrenca puntualment la seva fructífera col·laboració amb el suec Jonas Akerlund --després de PaparazziiTelephone-- per recórrer a un altre notable col·laborador de Madonna: el fotògraf Steven Klein, expert a actualitzar l'estètica barroca que tan bé ha utilitzat Lady Gaga gràcies, en part, als dissenys del desaparegut Alexander McQueen. I així, la presència mediàtica de Lady Gaga, la dona de qui s'ha dit fins i tot que tenia genitals masculins, segueix augmentant en una setmana en què han sortit les entrades per al seu concert a Madrid el pròxim 12 de desembre --tocarà a Barcelona un dia abans-- emmarcat en la giraMonster's Ball.

The fame, i la seva reedicióThe fame monster, han venut, gràcies a cançons com Just danceoPoker face, més de 10 milions de còpies i, 74 setmanes després de la seva edició, segueix en el tercer lloc dels discos més venuts del món.