crònica

Melancòlica Norah Jones

La cantant triomfa al Festival de Peralada amb el seu nou treball 'The fall'

Norah Jones, al nou escenari del Festival de Peralada.

Norah Jones, al nou escenari del Festival de Peralada. / CÈLIA ATSET / CLICK ART PHOTO

2
Es llegeix en minuts
CÉSAR LÓPEZ ROSELL
PERALADA

Dolça, sensual, melancòlica i sempre elegant, la veu envellutada de Norah Jones va obrir el Festival de Peralada. Amb el reubicat auditori de la mostra ple, el concert va agradar a un públic entregat que va aprovar la nova proposta de l'artista novaiorquesa consolidada aThe fall, un disc en què s'allunya del jazz.

Les guitarres elèctriques van assumir el protagonisme durant el recorregut per aquest treball que exhibeix un pop-rock convuls i amb cançons en què al·ludeix a tristos estats d'ànim relacionats amb les seves experiències vitals. Però la filla de Ravi Shankar no es va oblidar del piano a l'hora de recrear alguns dels seushitspassats.

QUEIXES SILENCIADES / La vetllada no va estar exempta d'incidències. El públic va acceptar la prescindible actuació de la telonera Sasha Dobson, guitarrista i veu del quintet que acompanya Jones. Sola amb la seva guitarra, com una d'aquelles artistes que sentim al metro, va cantar durant mitja hora. Però si això era passable, el que va resultar inexplicable va ser la llarga pausa de més de 20 minuts dedicada a l'afinació d'instruments i la instal·lació dels elements del xou.

Les protestes no es van fer esperar, tot i que només va caldre l'aparició de Jones, amb un vestit lila amb faldilla bombada, perquè es calmessin els ànims. Empunyant la guitarra, va atacar la romànticaWhat am I to you?Un èxit reconeixible per escalfar l'ambient. Va entrar en matèria i es va posar més rítmica ambTell yer mammaiLight as a featheri quatre temes més deThe fall. Un molt aplauditChasing piratesva tancar aquesta tanda, per entrar en el camí del soul i el country i cantar l'alegreSunriseasseguda al piano.

Notícies relacionades

Un directe impecable, amb els grans músics que l'acompanyen en aquesta aventura, va ensenyorir la nit.Waiting, Back to Manhattan, Sinkin' sooniMan on the hour, dedicada al seu gos, van precedir l'entretingudaStuckiCome away with me, del seu primer i premiat àlbum. Un preciós i ben coreografiat remat country, ambHow many timesiCreepin' in, va tancar una nit triomfal. «Gràcies per venir», va dir a l'acomiadar-se.

Carles Santos va tancar el primer cap de setmana de la mostra ambSis tenores i un senyor, concert creat amb Jordi Molina, especialista en tenora. Un hilarant diàleg entre aquest instrument i la soprano Begoña Alberdi va ser un dels millors moments de la vetllada, que va acabar amb l'estrena de la primera sardana escrita per Santos. Abans Mario Gas va recitar poemes de Miguel Hernández.