EDITOR D'UNA DE LES PUBLICACIONS ERÒTIQUES MÉS CONEGUDES
Mor als 79 anys Bob Guccione, el fundador de la revista 'Penthouse'
El propietari de General Media mor a causa d'un càncer de pulmó

Bob Guccione en una imatge del 2002. /
Bob Guccione, el fundador i editor de l'emblemàtica revista eròticaPenthouse, ha mort avui als 79 anys a Plano (Texas) després de perdre la batalla contra el càncer de pulmó que patia des de fa uns quants anys.
La família de Guccione ha informat en un comunicat que el fotògraf va morir en un hospital, acompanyat per la seva dona, April Dawn Warren Guccione, i dos dels seus fills, Bob i Tonina, segons la cadena CNN.
Guccione va crear un imperi mediàtic en el món de l'erotisme i de la pornografia que va trencar tabús, va ofendre els defensors del bon gust i li va fer guanyar milions, però una sèrie de males inversions i la competència d'internet van acabar amb l'obra de la seva vida.
Bob Guccione, un dels tres editors de revistes eròtiques més coneguts, juntament amb Hugh Hefner --creador dePlayboy-- i Larry Flynt --l'editor deHustler-- va llançar la seva revista el 1965.
Per a homes no tan esnobs
Nascut a Brooklyn (Nova York), treballava com a dibuixant de caricatures i com a director d'una bugaderia d'autoservei a Londres quan va tenir la idea de llançar una revista més explícita i dirigida més a "homes normals" a diferència dePlayboy,que cultivava una imatge més esnob.
En realitat, tot va començar amb un préstec, una idea i un accident, recorda elNew York Times. A Guccione li van concedir un crèdit de 1.170 dòlars (834 euros). La idea era crear una nova revista per a adults que superés l'èxit dePlayboy. I l'accident es va produir per una vella agenda amb adreces postals. Va enviar els fullets pornogràfics a clergues, alumnes, jubilats i a esposes de membres del Parlament britànic. La indignació i les protestes davant el contingut dels fullets van ser enormes i Guccione va rebre una multa de 264 dòlars (188 euros) per enviar per correu material "indecent".
Però gràcies a aquesta publicitat, les 120.000 còpies del primer exemplar de Penthouse es van esgotar en pocs dies i Guccione, que llavors tenia 35 anys i era un artista que mirava de sobreviure amb penes i treballs, anava pel camí de convertir-se en un dels grans de la indústria pornogràfica.
Gran imperi
Guccione, que va viure a Europa durant més de deu anys, va portar la revista el 1969 als EUA i va convertir Penthouseen una de les marques més grans i conegudes de la indústria. A principis dels 80 ja era un dels homes més rics dels EUA i el rei de General Media, un imperi editorial valorat en 300 milions de dòlars (213 milions d'euros) i que tenia el control sobrePenthouse, que registrava una circulació mensual de 4,7 milions d'exemplars en 16 països.
Forbes va situar el 1982 el patrimoni de Guccione en 400 milions de dòlars (285 milions d'euros). La seva col·lecció d'obres d'art, que tenia un valor de 150 milions --106 milions d'euros--, incloïa quadros de Degas, Renoir, Picasso, El Greco, Dalí, Matisse i Chagall.
Penthouseva aconseguir la màxima popularitat el setembre del 1984 quan va publicar fotografies eròtiques de Vanessa Williams, la primera afroamericana que va guanyar la corona de Miss Estats Units i que avui és una cantant i actriu. Va haver de tornar la corona, però la revista va vendre 6 milions d'exemplars i va ingressar 14 milions de dòlars (gairebé 10 milions d'euros).
Males inversions i víctima d'internet
Es calcula quePenthouse va generar uns ingressos d'entre 3.500 i 4.000 milions de dòlars (entre 2.496 i 2.853 milions d'euros) durant el regnat de Guccione com a editor. Però el nord-americà va perdre bona part de la seva fortuna personal per males inversions i negocis arriscats.
Potser el fracàs més conegut és la inversió de 17,5 milions de dòlars (12,4 milions d'euros) en la producció el 1979 del filmCalígula, amb intèrprets com Malcolm McDowell, Helen Mirren, John Gielgud i Peter O'Toole. A les distribuïdores no els va agradar la pel·lícula per les seves escenes de sexe lèsbic explícit i d'incest, però es va convertir en el DVD més popular de General Media.
Notícies relacionadesEl 2003, General Media, va anunciar la seva fallida i un inversor de Florida va adquirir Penthouse l'any següent en una subhasta. La revista s'havia convertit en la primera gran víctima d'internet. Ara pertany a FriendFinder Networks.
Així mateix, els problemes financers de Guccione el van obligar a vendre el 2002 la seva col·lecció d'art en una subhasta i quatre anys més tard va haver de desfer-se de la seva mansió novaiorquesa. L'editor, que va tornar a pintar després de perdre el seu imperi, es va casar quatre vegades i té quatre fills.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina