Les estrenes de la setmana

Denzel Washington intenta parar un tren desbocat a 'Imparable'

Will Ferrell i Mark Wahlberg són una demolidora parella còmica a la 'buddy movie' 'Los otros dos'

Tony Scott ofereix un altre adrenalínic film de tensió ferroviària després d''Assalt al tren Pelham 1, 2, 3'

Tràiler d’’Imparable’. / periodico

3
Es llegeix en minuts
QUIM CASAS / Barcelona

Ridley, el més conegut dels germans Scott, es pren seriosament a ell mateix i es torna transcendent amb tot el que roda, sigui una pel·lícula de gladiadors o una sobre les croades, un relat sobre mafiosos de raça negra o l'enèsima revisió de les aventures de Robin Hood. El seu germà petit, Tony Scott, també tenia ínfules als seus inicis -el relat de vampirs postmodernsL'ànsia, per exemple--, però amb el temps s'ha convertit en un artesà més o menys eficaç que construeix espectaculars divertimentos sense cap més pretensió que la de quadrar els números entre els diners invertits i els recaptats.

Fa un any, Tony Scott va presentar el seuremake dePelham un, dos, tres,un film adrenalínic sobre un metro novaiorquès segrestat. Avui torna a la càrrega amb una peripècia ferroviària de títol expeditiu i sintètic,Imparable, al voltant d'un tren descontrolat que corre a una velocitat vertiginosa i sense conductor. La idea és la mateixa que en la peripècia metropolitana. El frenesí visual, idèntic. Els alentits i acceleracions marca de la casa no hi poden faltar. Per repetir, repeteix Denzel Washington, convertit en l'última dècada en l'actor fetitxe del director, tot i que aquí compta amb un company més jove, Chris Pine, de manera que la pel·lícula s'acull també a la modalitat de lesbuddy movies.

Hi ha persecucions amb tot tipus de vehicles, de trens a cotxes policials passant per helicòpters i ranxeres. L'única variant resideix en el detall que aAssalt al tren Pelham 1, 2, 3l'acció transcorria sobre rails sota terra, i aImparable ho fa sobre rails, però a la llum del sol.Imparableha costat 100 milions de dòlars, els mateixos queAssalt al tren Pelham 1, 2, 3,i si aquesta va recaptar només en el seu primer cap de setmana una quarta part de la xifra invertida, no és desgavellat pensar que Imparable tindrà la mateixa sort.

En un cap de setmana molt dinàmic pel que fa al cine nord-americà comercial, destaca igualmentLos otros dos,l'última comèdia del tàndem Will Ferrell (actor) i Adam McKay (director). Es tracta també d'unabuddy movie (Mark Wahlberg fa d'esbojarrada parella policial amb Ferrell), només que plantejada amb tot el sarcasme del món. Els dos protagonistes formen la parella més inepta de la policia de Nova York, però se les empesquen per desbaratar una alambinada trama criminal amb la corrupció en el món de les finances de fons. Eva Mendes encarna la dona de Ferrell i capitalitza una de les seqüències més divertides de tot el film, amb Wahlberg preguntant-se una vegada rere l'altra com el seu caspós company pot tenir una esposa tan atractiva.

Tanca la terna hollywoodianaScott Pilgrim contra el mundo,d'Edgar Wright, una altra remodelació en clau còmica i adolescent de la mitologia dels superherois. Menys bàrbara queKick-ass,presenta les aventures d'un jovenet amb ínfules rockeres (Michael Cera) que haurà d'utilitzar els seus inusuals superpoders per enfrontar-se als set exnòvios de la seva xicota.

'TAMARA DREWE' /Scott Pilgrim contra el mundoes basa en una novel·la gràfica. També un còmic és el material de base de Tamara Drewe,una comèdia amb la qual el britànic Stephen Frears intenta recuperar el seu millor pols social, tot i que amb menys acritud que abans. Adaptació del còmic del mateix títol de Posy Simmonds,Tamara Drewerelata el retorn d'una jove periodista (encarnada per Gemma Artenton) a l'edènic poblet de la seva família, on fins llavors l'arribada d'un taxi resultava tot un esdeveniment.

Notícies relacionades

El cine espanyol puja amb força, almenys en quantitat, aquest cap de setmana, i ho fa amb propostes d'allò més diverses.Aita, de José María de Orbe, cobreix la ració experimental lliscant pels terrenys de la no-ficció a partir de la història d'una casa deshabitada i les sensacions dels personatges que la coneixen o l'han conegut.Cruzando el límite, debut del director de fotografia Xavi Giménez, juga a una certa ambigüitat proposant un model de reeducació feixista d'un grup d'adolescents esgarriats.Nagore,d'Helena Taberna, és un documental al voltant

de Nagore Laffage, estudiant d'infermeria que va ser morta per un resident de psiquiatria a Pamplona, durant les celebracions delssanferminesdel 2008. Finalment, David Pinillos proposa aBon appétit,coproducció hispano-suïssa-alemanya interpretada per Unax Ugalde, la història d'amor entre un xef espanyol i una sommelier suïssa en un prestigiós restaurant.