El debat sobre la pirateria a internet
El cine i els internautes provaran de recompondre ponts demà
Álex de la Iglesia convoca blocaires i associacions d'usuaris
Tradicionalment enfrontats a compte de les possibilitats i efectes perniciosos que ha comportat la xarxa, la indústria cultural i el difús món internauta es reuniran demà en una trobada que les dues parts afronten amb bona disposició. El president de l'Acadèmia de Cine, Álex de la Iglesia, ha convocat importants blocaires com Julio Alonso, fundador de Weblog SL, i la combativa Associació d'Internautes (AI) per, segons el director, acabar amb la «falta d'informació i comunicació» que «porta al desacord».
«La reunió és un fet. Això s'escalfa. Anem a tota potència. Som mutants, no polítics. Solucions i cerveses», va anunciar dimecres passat Álex De la Iglesia a través del seu compte de Twittter. A continuació va afegir: «Vull parlar i aprendre, jo no prenc decisions. El primer és que això no és un concurs. Tan sols parlarem i hi haurà més reunions. Segon: no es decidirà res. Hi vaig per escoltar».
LA PRIMERA VEGADA / El president de l'AI, Víctor Domingo, traspuava ahir aquest mateix ànim conciliador, gairebé de pilota a terra, quan se li va preguntar per la trobada de demà. «És una autèntica novetat
Notícies relacionades-va dir-. És la primera vegada que algú d'aquest sector truca a la nostra porta. El més important és que volen parlar. I, la veritat, l'Acadèmia de Cine no és la SGAE: no és beneficiària del cànon digital i, per tant, té més llibertat». Domingo provarà d'explicar a De la Iglesia que el món musical i audiovisual necessita, a parer seu, incorporar-se «seriosament» a internet si pretén aconseguir que els usuaris deixin de consumir els seus productes de manera no autoritzada. Posarà exemples com el d'un estudi recent de la seva associació, que consigna que un fòrum creat pels mateixos internautes com ara tusseries.com, sense publicitat de cap tipus, té digitalitzades 1.229 sèries de televisió, mentre que la principal web autoritzada per permetre la mateixa activitat, FormulaTV, només en té 304.
«Els drets d'autor s'han de respectar, però l'oferta ha de ser molt més àmplia -va concloure el president de l'AI-. Jo crec que la crida és sincera i espero que no es quedi en això. No ens estarem pegant tota la vida, ¿no?».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors